13 Reacties
2 jaar geleden
Ik volg graag even mee. Vorige week ook een groei echo gehad en hij ligt ook in stuit. Mijn vorige zoon is met een keizersnede gekomen ivm stuitligging. Vk gaf aan dat er nog alle ruimte is, maar toch merk ik dat ik het spannend vind.
2 jaar geleden
Reactie op anneke1121
Ik volg graag even mee. Vorige week ook een groei echo gehad en hij ligt oo ...
Oh en met de billetjes of de beentjes naar de uitgang? Ik ben benieuwd ik vind het ook wel spannend inderdaad.
2 jaar geleden
Vorige zwangerschap ook, met versie is ze gedraaid. Ze lag dan ook al de hele zwangerschap zo..
Vorige week had ik controle bij vk en lag ze met haar hoofd omhoog en paar uur later bij gynaecoloog met hoofd naar beneden.. dus ze hebben nog genoeg ruimte om te draaien en deze dame doet dat (in tegenstelling tot dochter 1) dan ook erg veel, ze ligt steeds anders, ook soms dwars..
2 jaar geleden
Mijn zoontje lag toen ook in stuit. Afspraak toen gemaakt om hem te laten draaien maar op het laatste moment toch besloten het niet te doen, me moeder instinct kickte in😋 achteraf erg blij mee want tijdens de keizersnede bleek hij 4x de navelstreng om ze nekje te hebben gehad, die draai had ze leven kunnen kosten.
Enige wat mij toen is verteld, is dat de kleine steeds minder ruimte heeft om te draaien uit zichzelf. Maar wonderen zijn de wereld niet uit, wie weet draait je kleintje toch nog! 🙏🏻
2 jaar geleden
Bij mij lag mijn eerste kindje tot de 30 weken verkeerd om, konde ze voelen aan de buitenkant. Bij de liggingsecho met 34 weken lag hij goed. Dus zolang de baby nog niet ingedaald is, kan hij zelf nog draaien denk ik.
Geen idee hoe deze baby nu ligt.
2 jaar geleden
Reactie op BMP2021
Hier hetzelfde & vorige keer ook. Grote kans nog dat ie nog draait! Heb ...
Haha dat geeft hoop! Ik zou het al fijn vinden omdat er dan niet meer op mijn blaas wordt getrappeld 😊
2 jaar geleden
Onze baby ligt momenteel dwars. Gynaecoloog gaf inderdaad aan dat ik me nog geen zorgen moet maken, maar ik merk toch dat ik nu bij elk schopje let op waar de voetjes zich bevinden.
Ondertussen bijna 29w, volgende controle is op 33w en ze gaf wel aan dat ze tegen dan graag zou zien dat hij goed ligt.
Heel veel schrik voor een eventuele manuele positieverandering door gynaecoloog, gewoon doordat niemand weet hoe de navelstreng dan mee draait. Zoals iemand hier al zei, zou niet willen dat hij de navelstreng rond het nekje krijgt omdat de positie gemanipuleerd wordt.
2 jaar geleden
Ik hoor div mensen hier iets zeggen over navelstreng rond het nekje.
Dit heb ik gecheckt bij de verloskundige, aangezien de kleine van mn zus ook 3x de navelstreng rond zn hals had én nog als harnas gekruist om zijn lijf, alles ging verder prima. Maar er zit wel een zekere angst bij mij in.
De verloskundige zei dat 1 op de 3 baby's de navelstreng rond het nekje heeft bij geboorte. (Op Google lopen de cijfers uiteen) Ze noemen het een omstrengeling.
Er zit véél rek in, en daarom houden ze ook wel de hartslag van de baby in de gaten.