9 Reacties
3 dagen geleden
Die van mij die zegt maar een paar woorden, begrijpt wel veel maar heeft niet altijd zin om te praten. Is vaak druk met rennen of spelen 😂 dat jouw kleine het alfabet en cijfers ook in engels kan is superknap! Ik zie ook wel eens op tiktok kindjes van dezelfde leeftijd die dan al aangeven wat voor kleren ze aanwillen en dat soort dingen en dan vraag ik me ook altijd af loopt de mijne achter.Denk dat het super verschillend is, volgensmij las ik ook dat je pas met 2.5 kan spreken over een “achterstand”
3 dagen geleden
Reactie op Silke2425
Zodra ik las hij kan het alfabet en cijfers in nerderlands en Engels dan de ...
Haha ja dat is super knap! Maar daar zit geen “betekenis” achter of gedachte, dat is meer wat ik bedoel. Hij benoemt ook kleuren in het Engels maar als ik vraag kom eens of dat hij een boterham wil of slapen of bed iets benoem krijg ik geen reactie of communicatie.
3 dagen geleden
Reactie op nsierrax
Die van mij die zegt maar een paar woorden, begrijpt wel veel maar heeft ni ...
Ja dat dus! Dat soort filmpjes zie ik ook, en bij mijn zus zag ik het zelf ook. Daar kon je opdrachten aan geven of vragen stellen. Maar hier ook te druk met rennen of spelen 😅.
Ik las ooit als ze voorop lopen lichamelijk dat ze dan met praten later beginnen. Maar wilde het toch even vergelijken met wat mensen van het forum voor geruststelling 🥹
3 dagen geleden
Mijn oudste begon pas écht goed te praten nadat ze 2 geworden was. Ervoor was het ook brabbelen en losse woordjes. Vanaf 2,5 kon ik er ook goed wat van maken. Veel mensen vonden er iets van, ik niet want voor mijn gevoel deed ze t prima en kon ze andere dingen juist sneller.
De jongste is nu 20 maanden en maakt zinnen van 3 woorden. Heb bij haar niks anders gedaan, het enige verschil is dat zij veel ziet van haar grote zus.
Volgens mij is het echt per kindje verschillend.
2 dagen geleden
Alfabet en cijfers?! Die van mij zegt alleen bah nee papa mama 😂 Denk dat je je geen zorgen hoeft te maken