20 Reacties

2 jaar geleden

Alleen een verschoning kussen beneden. Die leg ik overal op de bank of gewoon op tafel.

2 jaar geleden

Bij mijn eerste had ik gewoon een verschoningsmat met een leuk uitziend bakje met alle essentials naast de bank staan. Maak het zo simpel mogelijk als het eigenlijk ook gewoon is!

2 jaar geleden

Verschoonmatje (rol je op en is een stuk kleiner dan een heel aankleedkussen) en luiers beneden. Het kan gewoon op tafel, het aanrecht of de bank.

2 jaar geleden

wij hebben een mandje met luiers zalf en billendoekjes en een verschoonkussen beneden. op het aanrecht hebben we een gedeelte daar voor gereserveerd als het nodig is. vooral de eerste maanden heel handig of als ze nog net gepoept hebben tijdens de ochtendroutind voor school.

2 jaar geleden

Gewoon een extra verschoningskussen. Die op de keukentafel om de verschonen.

2 jaar geleden

Wij hebben een ruimte (met radiator) tussen de woonkamer en garage. Die in 2019 eerst opgeknapt als douche. Toen boven de badkamer klaar was hebben we er een tafel in gemaakt waar we onze zoon gingen verschonen, is nog steeds zo ingericht. Later kan de wasmachine en droger daar ook staan, hoef ik niet steeds naar zolder voor de was. Maar als je die optie niet hebt, mijn schoonmoeder is gastouder. Zij heeft in de woonkamer van de IKEA een vakkenkast, daar legt ze een verschoonkussen op en heeft bakken met luiers, zalfjes en doekjes. In de vakkenkast heeft ze bakken met speelgoed, multifunctioneel gebruik

2 jaar geleden

Ik zou geen aparte tafel halen is zonde. Wij hebben voor ons eerste een extra kussen gekocht voor op de eettafel. We hadden eerst een Ikea keukentrolley met alle benodigdheden en die is later naar boven gegaan en nu een vilten luiertas voor beneden. Is de goedkoopste en beste optie voor ons geweest want het is ook zo weer opgeruimd

2 jaar geleden

Bij ikea hebben ze een kleine commode, een vriendin van me heeft die en het zag er praktisch uit. Ze had hem in het zwart, maar dat is misschien zelf geverfd. https://www.ikea.com/nl/nl/p/sniglar-commode-beuken-wit-20045205/ Ik heb zelf echt geen ruimte in de woonkamer, wij hebben twee voedingskussens gekregen dus 1 leggen we beneden op de eettafel.

2 jaar geleden

Wij hadden gewoon een extra verschoningskussen gekocht bij de eerste. Beneden een mandje gemaakt met alle benodigdheden daarin. Stond gewoon in onze kast, pakte we erbij als we het nodig hadden. Scheelt veel geld!

2 jaar geleden

bij m'n eerste in de eerste weken op de tafel inderdaad. maar vond dat toch niet chill. heb nu een ladekast van de jysk ! daarboven een verschoonkussen. en in de laden heb ik alle kleding pampers etc. kleed d'r altijd beneden aan ! hele tijd naar boven vliegen vind ik persoonlijk niet chill.

2 jaar geleden

Wij hadden bij onze eerste een verschoningsmatje beneden. En dan een mandje ernaast met alle spulletjes erin. Luiers, billendoekjes, zalf. Gaan we nu weer doen!

2 jaar geleden

Wij hebben deze gekocht: https://www.vidaxl.nl/e/vidaxl-verschoontafel-ijzer-antracietkleurig/8720286432730.html In principe voor op de badkamer omdat we daar geen plek hebben voor iets anders maar lijkt me ook handig voor beneden! In t weekend besteld, gisteren binnengekregen maar heb m nog niet uit de doos gehaald

2 jaar geleden

Wij hebben ook een extra verschoonkussen en een mandje met luiers e.d. Bij mijn oudste legden we het verschoonkussen even snel op de bank of op de tafel. We krijgen nu een jongen dus misschien is de bank niet meer zo'n goede plek met al dat geplas alle kanten op ;-). We schaffen geen commode aan voor beneden, maar voor het verschonen van een luier loop ik ook zeker niet elke keer naar boven.

2 jaar geleden

Wij verschonen standaard op het aanrecht van het kookeiland. Hebben gewoon een extra verschoonkussen aangeschaft en een mandje met luiers/doekjes/zalf wat je zo kunt pakken en weer opbergen. Al bijna een jaar niet meer boven verschoond, op een ongelukje in bed na. Als je mega veel ruimte over hebt zou je een kleine commode voor beneden kunnen overwegen maar echt noodzakelijk is dat m.i. niet..

2 jaar geleden

Reactie op Duplofiets

Wij verschonen standaard op het aanrecht van het kookeiland. Hebben gewoon ...
Doen wij ook inderdaad. Extra (kleine) commode beneden vind ik persoonlijk niet nodig. En uiteindelijk word je wel (wat) makkelijk in het verschonen op verschillende plekken in huis haha 😉

2 jaar geleden

een extra aankleedkussen beneden en een mandje met luiers, doekjes ed. en dan leggen we haar op de bank/grond/eettafel, gebruiken we nu nog steeds voor onze oudste dochter

2 jaar geleden

Bij mijn eerste hadden we een verschoningskussen extra op de eettafel liggen met wat mandjes met spullen. Echter vond ik dat wat rommelig. Deze keer heb ik bij Ikea een kleine commode gekocht. De gulliver. Je kunt de mandjes eraan hangen of eronder zetten. Staat meteen netter vind ik. Is wel wit

2 jaar geleden

Dit is m’n derde, maar eigenlijk doen we het gewoon op de grond op de bank Overal waar het maar kan. Ik zou d’r echt geen speciale ding voor aanschaffen. Misschien een verschoning mandje en dat dan op de bank of eettafel

2 jaar geleden

Wij gebruiken zo’n verschoningsmatje beneden. Openklappen op de bank en je hebt ook gelijk doekjes en luiers bij de hand. Dit werkt voor ons al sinds de geboorte van ons eerste zoontje

2 jaar geleden

Bedankt voor alle tips en reacties! Toch maar besloten er geen aan te schaffen, gezien het feit dat hij dus niet echt nodig is. We hebben al wel een kussen, die we dan zo los kunnen gebruiken.