8 Reacties

4 maanden geleden

Betaald ouderschapsverlof mag niet worden geweigerd, maar de verdeling ervan wel. Het staat de werkgever dus wel in zijn recht om niet akkoord te gaan 9 weken aan één stuk. Ik kan me goed voorstellen dat je graag zoveel mogelijk bij je kindje wil zijn! Maar vanuit de werkgever snap ik wel dat ze hier over in gesprek willen Je geeft namelijk pas laat aan. Ik zou er met ze over in gesprek komen, je komt vast tot een compromis! En misschien toch ook wel eens fijn je ergens anders op te kunnen richten?

4 maanden geleden

Het mag niet geweigerd worden maar moet wel minstens 2 maanden van te voren aangevraagd worden.

4 maanden geleden

Je werkgever mag het niet weigeren maar het is wel zo dat je het 2 maanden alvorens de ingangsdatum aan moet geven. Als je het nu doet zou je dus over 2 maanden de weken aansluitend op mogen nemen.

4 maanden geleden

Wat anderen zeggen.. en wel netjes dat je werkgever in elk geval mee wil denken. Het voordeel van al wel starten met 2 dagen is wel dat je verlof dan langer meegaat, het is gewoon anders verdeeld :)

4 maanden geleden

Ik snap helemaal dat je eigenlijk nog zo lang mogelijk thuis wil blijven. Hoe zou je dat na die 9 weken voor je zien? Kijk ook goed naar de voorwaarden van de crèche: soms kun je wel één maand later gebruik maken, maar kom je daarna onderaan de wachtlijst. Wel netjes dat je werkgever met je meedenkt om 2 dagen te gaan werken. Zo kun je ook langer gebruik maken van je betaalde ouderschapsverlof en geeft het je ook wat tijd om te bedenken wat je daarna zou willen. Je zou daarna je onbetaalde ouderschapsverlof in kunnen zetten om een tijdje dezelfde weekstructuur te houden, even uitrekenen hoe ver je komt 😊 èn of dat financiëel haalbaar is.

4 maanden geleden

Mag niet geweigerd worden, maar wel hoe je het wil indelen. Als dit namelijk ten nadelen van t bedrijf gaat. Ik herken je gevoel. Met me oudste dochter had ik het er moeilijk mee. En nu met me jongste helemaal. Maandag eerste werk dag gehad en moet je wel zeggen. Vond het heerlijk. Je kan het ook van een andere kant bekijken. Voor je kindje is het misschien wel goed. Ontwikkeld zich dan misschien weer in andere dingen dat het thuis doet. ☺️ Misschien kan je met de opvang bespreken foto's te sturen? Hebben ze met mijn eerste ook gedaan en ik vraag het met me jongste ook!

4 maanden geleden

Het moet inderdaad eerder aangevraagd worden. Vindt het verzoek van je werkgever best schappelijk ook! Fijn dat die meedenkt

4 maanden geleden

Ik herken je gevoel helemaal en zou het eigenlijk ook willen omzetten.. m’n kindje hangt enorm aan mij en ik vind het een verschrikkelijk idee om hem ergens anders te moeten achterlaten. Als ik ga douchen dan huilt hij al ontroostbaar als hij wakker wordt of moe is en ik er niet ben bij papa ..