Hi allemaal, vanaf 15 juli zou ik officieel weer aan het werk moeten. Voorheen werkte ik 40 uur en ik wil na mijn verlof 24 uur gaan werken. Ik ben alleenstaand dus mijn dochtertje zal dan 3 dagen p/w naar de crèche toegaan. Iets wat ongelofelijk tegen mijn moederhart ingaat maar ik weet dat het moet, er moet immers geld verdiend worden.
Nu is het alleen zo dat ik voordat ik met verlof ging had besproken met mijn werkgever dat ik, zodra ik weer zou gaan werken, de eerste periode naar 32 uur zou gaan. Ik zou dan 3 dagen gaan werken en voor de 4e dag 70% betaald ouderschapsverlof inzetten. Hier heb ik ongelofelijk veel spijt van. Het is mijn eerste kindje en ik had niet verwacht dat ik zoveel moeite zou hebben met haar naar de crèche brengen/ haar überhaupt moeten missen.Het liefst zou ik daarom mijn zwangerschapsverlof met 9 weken verlengen dmv betaald ouderschapsverlof. Ze is maar één keer zo klein en ik wil het liefst zo veel mogelijk tijd met haar doorbrengen… Ik weet dat ik er erg laat mee kom, maar ik ben echt pas tot dit inzicht gekomen toen ik mijn dochter vorige week voor het eerst moest laten wennen bij de crèche.
Vandaag heb ik dit bij mijn werkgever aangegeven, alleen wordt dit geweigerd. Ze zijn wel bereid mee te denken, zo kwamen ze met het voorstel om dan met 2 dagen te beginnen met werk ipv 3. Maar goed, daar ben ik eigenlijk niet zo blij mee. Als het moet dan moet het… Dat besef heb ik. Maar ik vraag mij af in hoeverre het mag worden geweigerd? Heeft iemand daar misschien ervaring mee of tips voor een eventuele andere oplossing?
Daarbij; mijn contract is nog niet gemuteerd. Ik sta dus officieel nog in dienst voor 40 uur.
Ik hoop dat iemand mij kan helpen… Bedankt in ieder geval voor het lezen van mijn lap tekst :).