12 Reacties

2 maanden geleden

Waar voor ons kijken de mama roos kookt??

2 maanden geleden

Je kindje heeft pas vanaf 6 maanden echt iets naast de melk nodig qua vaste voeding dus 4 maanden is niet verplicht! Geen ervaring met mama roos

2 maanden geleden

Ik vind het wel fijn. Ik hoef daardoor weinig na te denken over wat ik haar geef. Maar je kunt ook bijvoorbeeld een groenten kiezen, die koken en pureren, een paar dagen hetzelfde geven en wat ze niet eet in ijsblokjes invriezen. Dan ga je op die manier verschillende groenten af en na 2 weken of een maand start je er een fruithapje. Met zes maanden kun je dan ook koolhydraten introduceren. Alles geleidelijk. We laten tussendoor ook potjes proeven. We kennen kindjes die dit niet hebben gedaan en potjes nu weigeren, maar voor onderweg lijkt het mij soms makkelijker.

2 maanden geleden

Ons dochtertje vond het hapje heerlijk, duwde echt haar gezichtje in het lepeltje, te schattig. Helaas waren haar darmpjes er nog niet aan toe, weer krampjes alsof ze 6-8 weken was. Ineen krimpen en gillen. Wij gaan nu pas met 6 maanden beginnen. Ze was trouwens 40+1

2 maanden geleden

Ik heb mama Roos aangeschaft en ben erg tevreden met de info. Wel beginnen wij pas met 6 maanden, dus nog 1 maand en een week wachten. Mn zoontje heeft er al wel veel zin in 😋😂 Het gaat voor mij vooral om het gemak met 1x boodschappen doen en voor plusminus 60 dagen aan hapjes in de vriezer hebben liggen, en niet na hoeven te denken over wanneer wat.

2 maanden geleden

Jaaa ben begonnen sinds vorige week is nu 19 weken. 3 dagen pompoen ging heel goed, vanaf de wortel heeft mijn baby heel veel krampjes en ben daarom gestopt ondanks dat hij het heerlijk vond. We gaan we het weer proberen met 6 maanden.

2 maanden geleden

Hier geen ervaring met mama roos, maar het lijkt me persoonlijk niet heel veel toegevoegde waarde hebben. Als je gewoon wat groente klaarmaakt en in de vriezet gooit heb je al een hele voorraad. 2/3 dagen hetzelfde geven en na een aantal weken fruit toevoegen. En ophogen met een iksblokje per x als je merkt dat dat kan. Zo heb ik het bij de eerste gedaan en nu ook weer

2 maanden geleden

Ik volg het ook en ben tevreden! Lekker makkelijk! M’n zoontje vindt het allemaal lekker en t gaat, dus prima. Wij zijn met bijna 5mnd gestart en dat gaat prima met het darmstelsel 😀

2 maanden geleden

Reactie op SiStitch

Ik heb mama Roos aangeschaft en ben erg tevreden met de info. Wel beginnen ...
Begin je dan met fase 1 of direct naar 2?

2 maanden geleden

Reactie op nautic

Begin je dan met fase 1 of direct naar 2?
We starten dan met fase 1. Wellicht dat we wel wat eerder allergenen toe gaan voegen.

2 maanden geleden

Ik heb het ook aangeschaft, puur uit gemak (wel gezond en zelfgemaakt, maar ik hoef er verder niet bij na te denken). Ons kindje is er met 16 weken mee gestart en het gaat tot dusverre prima (behalve nu stinkpoep..).

2 maanden geleden

Wij hebben het ook aangeschaft echt geen spijt van. Je kunt ook met 5 maanden beginnen zij zegt alleen altijd bij fase 1 beginnen en geen dag overslaan. Wij zijn met 4 maanden begonnen bij wortel ook wat meer krampjee/obstipatie gehad. Maar daarna ging het weer goed. Zeker een aanrader