23 Reacties

2 jaar geleden

Ik heb hem er nu een weekje onder liggen. Vind het meevallen, bij mijn vorige zwangerschap was het bloedheet en inderdaad verschrikkelijk. Nu niet zoveel last van. Ben as maandag 37 weken zwanger.

2 jaar geleden

Maar 10% van de bevallingen begint met gebroken vliezen en dan moet je ook maar net in bed liggen. Dat was wat ik dacht bij mijn vorige zwangerschap en dus geen matrasbeschermer. Nou mijn vliezen braken om 05:00 ‘s ochtends terwijl ik in bed lag, maar het vloeide pas echt toen ik op stond dus mijn matras heeft het gered. Ik ga het nu weer niet doen.

2 jaar geleden

Die plastic matjes slapen niet heel lekker inderdaad. Wij hebben bij de IKEA de Sotnätfjäril matrasbeschermer gehaald. Je weet natuurlijk niet hoe het loopt maar vond het wel een fijn gevoel om 1 te hebben. Is wel iets duurder, maar je hebt niet het idee dat je op een plastic laag slaapt..

2 jaar geleden

Heb hem er al omheen liggen met 30 weken. Zowel mijn vriend als ik merken geen verschil. Hij kraakt niet of iets. Top ding!

2 jaar geleden

Ik heb een waterdichte matrasbeschermer van de Leen Bakker gehaald voor €17,99. Niet alleen voor als m'n vliezen zouden breken, maar ook voor de (hopelijk) thuisbevalling. Zit gewoon onder mijn hoeslaken en merk er helemaal niks van in als ik in bed lig 😊

2 jaar geleden

Ik heb een matras beschermer van de IKEA. De kraamzorg gaf de tip om het aan te schaffen want het is zonde van je matras anders. Heb m’n hoeslaken eroverheen gedaan en ik merk er eigenlijk vrijwel niets van😊 Het bed ligt nog steeds zo lekker, ik slaap alleen niet omdat de buik in de weg ligt🤣

2 jaar geleden

Yes , hier de matrasbeschermer er al op. Bij mijn eerste zwangerschap braken mijn vliezen in bed tijdens het slapen. Het was niet veel maar bed was wel nat. Gelukkig had ik er toen ook een matrasbeschermer er omheen.

2 jaar geleden

Ik heb in mn vorige zwangerschap een matrasbeschermer gekocht ipv zo’n matjes ood. Ik sliep er prima mee en maar goed ook wabt mn vliezen braken snachts haha. Nu hebben wij een matrasbeschermer van emma sleep die ik er sowieso altijd omheen heb. Die hoort waterdicht te zijn dus nu doe ik het daarmee

2 jaar geleden

Yes! Hier ook een waterdichte matrasbeschermer van de Ikea. Voel er niets van! Vriendin van mij gaf de tip om deze ook nog te laten liggen na de bevalling. Zij gaf borstvoeding en daardoor vlekken in de matras die ze er niet meer uit krijgt. Bij mij gelukkig niet gebeurt in de kraamweken bij ons zoontje maar ik zal de tip zeker meenemen deze ronde. Zonde van de matras!!

2 jaar geleden

Ik gebruik de matrasbeschermer uit het kraampakket met daar handdoeken overheen en dan gewoon mijn molton en hoeslaken. Merk er helemaal niets van dat ie eronder ligt.

2 jaar geleden

Heb sinds 2 nachten een waterdichte matrasbeschermer van de IKEA onder het hoeslaken. Merk er niets van! 🙂

2 jaar geleden

Ik heb die van de ikea merk je niets van en toch al fijn beschermd

2 jaar geleden

Hier nu 35 weken en van de week onze 2 pers waterdichte molton weer op bed gedaan. Bij m’n vorige zwangerschap gekocht. Slaapt goed, merk er niets van.

2 jaar geleden

Heb de matrasbeschermer eronder, merk er niks van qua warmte ofzo.

2 jaar geleden

Zo’n matje uit het kraampakket slaapt zeker niet fijn. Als alternatief kan je wel een waterdichte molton gebruiken, dat merk je nl niet. Zelf rond mijn eerste bevalling ook gebruikt en nu gaat hij er binnenkort weer omheen (nu 35 weken). De kans dat je vliezen in de nacht spontaan breken is niet super groot, maar wel aanwezig. Bij mijn eerste had ik al een aantal uur weeen en lag ik in bed om nog wat rust te krijgen toen ze braken, dus was toch wel fijn dat het bed goed beschermd was. Ook na de bevalling vond ik het een veilig idee. Zo’n kraamverband moet het ook maar houden in de nacht🫣😂 Daarbij nog lekkende borsten met melk en heeel veel zweten in de nacht…

2 jaar geleden

Ik ben naar beterbed gegaan en heb een waterdichte molton gekocht. Ik vind het prima slapen. Liever mijn matras beschermen dan dat die in de kliko kan stel je vliezen breken wel op bed🤣

2 jaar geleden

Ik zweet me nu al de tandjes ‘s nachts door die hormonen dus nee.. maar heb wel een handdoek onder mn hoeslaken liggen!

2 jaar geleden

https://www.ikea.com/nl/nl/p/grusnarv-waterdichte-matrasbeschermer-30522135/ Deze heb ik van de ikea. Fijn idee dat het waterdicht is.

2 jaar geleden

Ik heb de matrasbeschermer uit het duurzame kraampakket van zilverenkruis, merk er echt niets van! Kraakt ook niet oid.

2 jaar geleden

Jazeker!!!! Anders is m’n bed zeiknat en kan ik er geen eens in liggen als ik thuis kom met ons meisje😂