24 Reacties

2 jaar geleden
Ksowie zou ik zeggen, onze dochter heet Xoé en dat zeg je als ksowee 😁 - opa’s en oma’s mogen ook gewoon Zoë zeggen hahaha en zelf noemt ze zich sowie 😂😅🤷🏼♀️

2 jaar geleden
Misschien omdat ik niet veel Nederlands meer spreek in het dagelijks leven, maar veel meer Engels en Koreaans. Ik las het als "Zowie" 😅
Als je xylofoon in het Nederlands vergelijkt met xylophone in het Engels, zeg je in het Nederlands idd "ksielofoon" en in het Engels "zailofoon" 🤔
Had ik even niet bij stil gestaan haha

2 jaar geleden
Reactie op Suuuziee
Als docent Nederlands weet ik dat je ë als 'ie' hoort uit te spreken, dus i ...
Daar hoef je hopelijk geen docent voor te zijn om dat te weten 🤭 ging ervan uit dat dit algemene kennis was 😬

2 jaar geleden
Reactie op 24babywatcher
Daar hoef je hopelijk geen docent voor te zijn om dat te weten 🤭 ging erva ...
Ik geef eerlijk toe, ik ben dus een gevalletje algemene kennis niet op orde🙈😂 Wist dit dus niet😬

2 jaar geleden
Heel eerlijk zou ik zelf niet gaan voor een naam met een X als je liever niet hebt dat mensen de naam verkeerd uitspreken. Mijn naam begint ook met een X en forever moet ik m’n naam al uitleggen omdat het altijd verkeerd wordt uitgesproken.
Maaaaar als ik deze naam zou lezen dan zou ik hem uitspreken als Sowee, puur omdat ik m’n eigen naam ook met een s klank uitspreek haha.

2 jaar geleden
Reactie op saffiee
Heel eerlijk zou ik zelf niet gaan voor een naam met een X als je liever ni ...
Ja vandaar dat ik even wilde kijken naar hoe de meeste het zouden uitspreken, maar gek genoeg valt iedereen juist over die ë en juist niet echt over de X😅 terwijl je volgens de nederlandse spellen de ë toch echt uitspreekt als ie.