24 Reacties

2 jaar geleden

Ksowie zou ik zeggen, onze dochter heet Xoé en dat zeg je als ksowee 😁 - opa’s en oma’s mogen ook gewoon Zoë zeggen hahaha en zelf noemt ze zich sowie 😂😅🤷🏼‍♀️

2 jaar geleden

Ksowie inderdaad

2 jaar geleden

Ksowee 😊

2 jaar geleden

Als docent Nederlands weet ik dat je ë als 'ie' hoort uit te spreken, dus inderdaad ksowie.

2 jaar geleden

Ik zou het uitspreken als Ksowie.

2 jaar geleden

Ksowee

2 jaar geleden

Reactie op S83

Ksowee 😊
Ik zou het gevoelsmatig ook zo uitspreken!

2 jaar geleden

Misschien omdat ik niet veel Nederlands meer spreek in het dagelijks leven, maar veel meer Engels en Koreaans. Ik las het als "Zowie" 😅 Als je xylofoon in het Nederlands vergelijkt met xylophone in het Engels, zeg je in het Nederlands idd "ksielofoon" en in het Engels "zailofoon" 🤔 Had ik even niet bij stil gestaan haha

2 jaar geleden

Reactie op Suuuziee

Als docent Nederlands weet ik dat je ë als 'ie' hoort uit te spreken, dus i ...
Daar hoef je hopelijk geen docent voor te zijn om dat te weten 🤭 ging ervan uit dat dit algemene kennis was 😬

2 jaar geleden

Ksowie. Maar hoe zouden jullie het zelf uitspreken?

2 jaar geleden

Reactie op 24babywatcher

Daar hoef je hopelijk geen docent voor te zijn om dat te weten 🤭 ging erva ...
Haha, dat dacht ik ook, maar hier werd laatst een cloë geboren en de ouders vonden echt dat het uitgesproken moest worden als clowee

2 jaar geleden

Reactie op Suuuziee

Als docent Nederlands weet ik dat je ë als 'ie' hoort uit te spreken, dus i ...
Het was inderdaad onze bedoeling om het al ksowie uit te spreken. Vanwege die ë en ksowee zou ik dan juist met een é schrijven inderdaad😅

2 jaar geleden

Reactie op Joan2828

Ksowie. Maar hoe zouden jullie het zelf uitspreken?
Precies zoals jij het schrijft, ksowie😊

2 jaar geleden

Reactie op Buchukimchi

Misschien omdat ik niet veel Nederlands meer spreek in het dagelijks leven, ...
In het engels spreek je de X inderdaad anders uit😅

2 jaar geleden

Omze dochter heet Zoë. En je wilt niet weten hoeveel mensen het alsnog verkeerd uitspreken. Dus ë als ie is niet echt algemeen bekend

2 jaar geleden

Reactie op 24babywatcher

Daar hoef je hopelijk geen docent voor te zijn om dat te weten 🤭 ging erva ...
Ik geef eerlijk toe, ik ben dus een gevalletje algemene kennis niet op orde🙈😂 Wist dit dus niet😬

2 jaar geleden

Heel eerlijk zou ik zelf niet gaan voor een naam met een X als je liever niet hebt dat mensen de naam verkeerd uitspreken. Mijn naam begint ook met een X en forever moet ik m’n naam al uitleggen omdat het altijd verkeerd wordt uitgesproken. Maaaaar als ik deze naam zou lezen dan zou ik hem uitspreken als Sowee, puur omdat ik m’n eigen naam ook met een s klank uitspreek haha.

2 jaar geleden

Ik ken de naam niet, maar volgens mij wordt Zoë in het Nederlands uitgesproken werd als Zowee. En in het Engels als Zowie. Aangezien we in Nederland wonen zou ik Xoë in eerste instantie op z'n Nederlands uitspreken als Xowee.

2 jaar geleden

Ksoie of ksoé maar ik vind het wel een hele leuke naam!!

2 jaar geleden

Reactie op saffiee

Heel eerlijk zou ik zelf niet gaan voor een naam met een X als je liever ni ...
Ja vandaar dat ik even wilde kijken naar hoe de meeste het zouden uitspreken, maar gek genoeg valt iedereen juist over die ë en juist niet echt over de X😅 terwijl je volgens de nederlandse spellen de ë toch echt uitspreekt als ie.