229 Reacties

9 maanden geleden

Reactie op marrwestt

Daar ben ik weer in mijn eigen topic met een paar weken weer goed nieuws, h ...
jeetje, wat heftig zeg! mijn hart slaat gewoon over bij het lezen van je berichtje pff 💔 wat erg, heel veel sterkte toegewenst! de pijn van een miskraam is echt ongekend. Ik hoop dat je opnieuw steun kunt vinden en uiteindelijk weer moed zal krijgen 🙏 een kindje krijgen is prachtig maar zo bikkel hard, iets wat je echt niet beseft als je nog nooit een miskraam hebt gehad of iets dergelijks. Ik leef echt met je mee, dikke knuffel

9 maanden geleden

Reactie op mama 148

Ah fijn dat het goed gaat! 13 weken alweer! Ik kan niet wachten tot ik ook ...
Ik ben ergens heel erg opgelucht, maar wacht nog op de NIPT en vind dat toch nog steeds heel heel erg spannend... De miskramen hebben mij echt wel erg beschadigd. De wens voor een 2e kindje is zo ontzettend groot dat je doorgaat maar de pijn van een miskraam en hoeveel impact dit heeft op je leven vind ik echt heftig. Hoop zo erg op een goede uitslag en dat we het ook eindelijk durven te vertellen en ervan kunnen genieten vooral 🙏 Snap ik ergens helemaal, misschien heeft je man ook wel gelijk! fijn ergens wel dat hij er zo relaxed in staat 😇 en met jouw instelling is natuurlijk ook helemaal niks mis 😂🥰 Ik zou zeggen ga er voor! Veel geluk 💚🍀Ik duim uiteraard met je mee!

8 maanden geleden

Reactie op marrwestt

Daar ben ik weer in mijn eigen topic met een paar weken weer goed nieuws, h ...
Hey Marr, hoe is het nu met je? ❤️‍🩹

8 maanden geleden

En hoe gaat het met de rest van de dames? alles oké? liefs

8 maanden geleden

Reactie op Meave

En hoe gaat het met de rest van de dames? alles oké? liefs
Ik ben 3 dagen over tijd maar de testen (zowel early als gewoon) zijn negatief. Dus ik zit in een afwachtende modus… Heb griep gehad rond de eisprong, dus misschien dat dat ermee te maken heeft. En mijn cyclus was ook langer sinds de mk en hysteroscopie. Al zit ik nu op cyclus dag 32, zo lang heb ik hem nog nooit gehad… Maar las ook dat er wel eens dames zijn die pas na een week positief testen. Omdat het eitje dan langer in de eileider zat en dus laat innesteld en later hcg wordt aangemaakt… Dus ja… erg onzeker allemaal 😅

8 maanden geleden

Hoe was jouw nipt uitslag meave?

8 maanden geleden

Reactie op Meave

Hey Marr, hoe is het nu met je? ❤️‍🩹
Wat lief dat je het vraagt! Ik wilde eigenlijk typen dat het goed gaat, maar als ik heel eerlijk ben, ben ik fysiek echt uitgeput nu 5 weken na de vorige miskraam en mentaal nogal labiel, kan elk moment wel huilen zonder specifieke aanwijzing. Slaap al weken slecht en ben zó moe! Misschien schommelende hormonen, veel nadenken… Geen idee, maar wel vervelend! Hoe gaat het met jou? En hoe was de uitslag van je nipt test? Hopelijk goed! Lukt het een beetje om te genieten van de zwangerschap en vertrouwen te hebben?🫶🏼

8 maanden geleden

Reactie op mama 148

Ik ben 3 dagen over tijd maar de testen (zowel early als gewoon) zijn negat ...
en? nog steeds overtijd!? 😊 wat een spanning he? Dit typte ik volgens mij ook in mijn vorige bericht maar wat een miskraam allemaal doet met zowel je lijf als mentaal bizar! mijn cyclus was juist weer veel sneller dan normaal waardoor het verwarrend was 😅 hopelijk heb je snel een positieve test in handen 😍🙏

8 maanden geleden

Reactie op marrwestt

Wat lief dat je het vraagt! Ik wilde eigenlijk typen dat het goed gaat, maa ...
Ah 😔💔 nou het doet ook echt zo veel met je! je bent echt in rouw! en hormonen doen natuurlijk ook echt nog heel veel met je. ik weet niet of 1 van jullie dit herkent maar ik kreeg vreselijk veel pukkels na mijn miskraam, ik leek wel een puber niet normaal. en dus daarna de onzekerheid in je volgende zwangerschap is killing! 😔 ik hoop voor jou ook echt dat je snel opnieuw zwanger mag raken ❤️‍🩹❤️‍🩹❤️‍🩹 ook dan zit je opnieuw in onzekerheid maar toch heb je ook weer iets om naartoe te leven dat helpt ook in je verwerkingsproces, als het dan wel goed gaat weet je ook weer waar je het allemaal voor gedaan hebt. Sport je toevallig? dit kan ook echt een groot verschil maken, lichamelijk sterker worden en rust vinden. magnesium badje voor bedtijd en lekker ontspannen, sauna, vriendinnen! ik denk iig aan je!

8 maanden geleden

story time: hier alles goed, ontzettend dankbaar! maar jammer genoeg blijft de onzekerheid wel erg hangen daar baal ik wel van, ik wil gewoon kunnen genieten en weer op de roze wolk zitten maar misschien gebeurt dat wel niet. de NIPT en 13 weken echo waren gelukkig goed 🥹 over 2 weken de 20 weken echo dan zitten we alweer op de helft 😱 ergens een heerlijk gevoel! Bij onze eerste dochter hadden we zegmaar wind mee en nu hebben we wind tegen 🫣 wat ik hierboven al benoemde ik ben super dankbaar! maar wat een reis hebben we ondertussen alweer: het begon met dat ik een vanishing twin had daardoor super misselijk, daarna dat ik nogmaals het vruchtje kon verliezen door het 2e vruchtzakje wat uitgedreven kon worden, toen een kleine bloeding gehad maar daar bleef het bij, daarna is de nipt test vergeten door de VK dus hebben we 10 dagen gewacht voor niks, toen is de nipt nog 4x mislukt (kapotte buisjes, formulier fout, prikfout, you name is), twijfel over het geslacht en placenta aan de voorkant waardoor ik nog steeds niks voel de onzekerheid is dus ook niet zo gek 😅 maar het belangrijkste is: met het kindje gaat alles goed! Gezond, actief, alles gesloten en een prachtig profiel 😇💗

8 maanden geleden

Reactie op Meave

en? nog steeds overtijd!? 😊 wat een spanning he? Dit typte ik volgens mi ...
Helaas vanmorgen ongesteld geworden, 8 dagen overtijd met een cyclus van 36(!) dagen. Elke 3 dagen nog een zwangerschapstest gedaan. Dus dan ook steeds weer een teleurstelling… Maargoed, we weten nu waar we aan toe zijn. Dus dat geeft ook rust. Op naar de volgende ronde. Vertrouwen houden dat het ons vast ook gegund is op den duur.

8 maanden geleden

Reactie op mama 148

Helaas vanmorgen ongesteld geworden, 8 dagen overtijd met een cyclus van 36 ...
he shit, dat is balen 😔 dan wacht je al echt wel een tijdje. Ik hoop het ook voor jullie! vertrouwen houden, positief blijven, makkelijker gezegd dan gedaan dat snap ik... you can do it! 🍀🍀🍀

7 maanden geleden

Vanmorgen getest. Spannend hoor! Het voelt nog onwerkelijk. Nog 0 symptomen ook… och als die eerste echo straks maar goed is.

7 maanden geleden

Reactie op mama 148

Vanmorgen getest. Spannend hoor! Het voelt nog onwerkelijk. Nog 0 symptomen ...
Hey!! Wat super leuk gefeliciteerd! Wanneer is je echo? Of ben je al geweest? En hoe voel je je nu? Liefs

7 maanden geleden

Reactie op Meave

Hey!! Wat super leuk gefeliciteerd! Wanneer is je echo? Of ben je al gewees ...
Inmiddels met symptomen 😅 dinsdag de eerste echo, daar ben ik echt aan toe, wil weten of het goed zit…

7 maanden geleden

Ik heb 4 miskramen. Telkens rond de 6/8 weken zwangerschap. Met telkens 1 maand ertussen. Uiteindelijk doorverwezen naar de gynaecoloog. Toen ik ‘eindelijk’ een afspraak had, was ik 13 weken in verwachting. Ik dacht dat ik een afspraak had voor mijn zwangerschap. Inmiddels 38 weken zwanger. Bij deze zwangerschap voelde het meteen ook goed. Ik wist dat het dit keer gewoon goed zou komen op de een of andere manier. Vlak voor de zwangerschap kregen we het nieuws dat mijn moeder kanker had. Dus het ‘moest’ wel goed gaan zat in mijn hoofd. Mijn moeder moet er bij zijn. Nu zijn we aan het afwachten 😁.

6 maanden geleden

Reactie op mama 148

Inmiddels met symptomen 😅 dinsdag de eerste echo, daar ben ik echt aan toe ...
Wat spannend! Je hebt nu je eerste echo dus gehad? Hoe is het nu met je? Ik hoop zo voor je dat alles goed is 🥹🙏

6 maanden geleden

Reactie op jessmarie

Ik heb 4 miskramen. Telkens rond de 6/8 weken zwangerschap. Met telkens 1 m ...
Miskramen zijn echt vreselijk! Wat fijn voor je dat het nu eindelijk goed zit 🥰 en wat ontzettend naar en erg van je moeder 💫 heel veel sterkte in deze moeilijke maar ook mooie periode! Maar ook gefeliciteerd ik hoop dat je ook echt een prachtige zwangerschap hebt/gehad ik zie dat dit berichtje van 2 weken terug is! Grote kans dat je al bent bevallen 🤩

6 maanden geleden

Reactie op Meave

Wat spannend! Je hebt nu je eerste echo dus gehad? Hoe is het nu met je? Ik ...
Ja we hebben een kloppend hartje gezien! 💗 Nu leven we naar de termijn echo toe. Merk wel dat ik meer op m’n hoede ben met alles wat ik wel en niet voel. Hopelijk keert het vertrouwen in deze zwangerschap en mijn lichaam snel terug. Die onzekerheid is eigenlijk niks voor mij…

6 maanden geleden

Reactie op mama 148

Ja we hebben een kloppend hartje gezien! 💗 Nu leven we naar de termijn ech ...
Heel herkenbaar hoor! Ik ben normaal zelf ook niet onzeker en ben meer van het motto: dat zien we wel als het zo ver is... Maar toch is dit echt een ander verhaal, miskramen laten echt een diep litteken achter en de angst en pijn dat het nog eens gebeurd omdat die kans ook aanwezig is, zorgt dus voor "niet onnodige" onzekerheid, maar leuk is anders! Hopelijk gaat het bij jullie nu voorspoedig, gaat de tijd een beetje snel en kan je wat meer gaan genieten 💖 Ik denk aan je en duim met je mee!