229 Reacties
één jaar geleden
Reactie op Nathalie_xx
Hier vandaag erachter gekomen dat het een missed abortion is.. echt wat een ...
Hoi, ik zit in een soortgelijke situatie… ben erg verdrietig. Gister onze 1e echo gehad met 9+1, omdat we op vakantie waren was een echo eerder nog niet geweest. Er was geen kloppend hartje te zien en het vruchtje werd gemeten op iets meer als 7 weken.
Er werd me verteld dat dit een miskraam gaat worden. Ik ben super verdrietig. En ergens geloof ik het niet. Wat nou als ik een late innesteling had oid en de termijn verkeerd ingeschat is, kan het hartje dan nog gaan kloppen? Ik voel aan alles dat ik nog zwanger ben. Hoe kan mijn lichaam me zo voor de gek houden? Ik heb 0 symptomen van een mk, geen bloedverlies of buikkrampen.
Ik heb net 3 weken vakantie gehad en dit is zo een bittere nasmaak. Ik zie er ook heel erg tegenop om weer te gaan werken maandag…
Wat kan ik verwachten nu? Wanneer zou de mk op gang komen?
Maandag zal de verloskundige me bellen. Ze zeiden dat ik het weekend het bericht moest laten bezinken…
Zou het echt geen verkeerde diagnose kunnen zijn?
Heb echt een steen in m’n maag. 😢
Veel sterkte aan jullie ook! Wat een onzekerheid en verdriet…
één jaar geleden
Reactie op mama 148
Hoi, ik zit in een soortgelijke situatie… ben erg verdrietig. Gister onze 1 ...
Wat super k*t.. idd een bittere pil na je vakantie 🥺
Je word op z'n zachts gezegd van je roze wolk geschopt! Ik ben helaas nog steeds aan het wachten tot mijn miskraam op gang komt dat kan heel erg verschillen en is bij iedereen anders...
Ook mijn symptomen zijn er nog steeds 😮💨🙄
Heel veel sterkte en luister naar je gevoel, je mag je hiervoor ziekmelden alleen weet je niet of het deze week gaat gebeuren of het nog even op zich laat wachten 🌟
één jaar geleden
Sinds dinsdag al erg veel aan het bloeden, het hartje klopt nog dat maakt alles zo verwarrend. De verloskundige gaat ervan uit dat we waarschijnlijk een miskraam krijgen. Voel me ook al n week heel slecht.. 🥲
één jaar geleden
Reactie op Meave
Wat super k*t.. idd een bittere pil na je vakantie 🥺
Je word op z'n zacht ...
Hoe lang ben je al aan het afwachten meave?
Ik heb zelf om een 2e echo door een andere vk uit de praktijk gevraagd. Die heb ik vrijdag. Dat neemt in ieder geval de onzekerheid weg mocht het zelfde bericht (helaas) nogmaals bevestigd worden dan. Mochten ze dan geen groei hebben gezien dan is het vruchtje al 3 weken levensloos in m’n buik… dan zit ik er toch over na te denken wat vervolgstappen kunnen zijn. Dan zouden we het ook kunnen afsluiten… maar ik zou wel opzien tegen de behandelingen…
Ik heb ook wat gelezen over acupunctuur, zou dat een optie zijn als het lang blijft zitten en je je niet goed zou voelen bij medicatie of curettage…? Heeft een van jullie daar ervaring mee?
één jaar geleden
Reactie op mama 148
Hoe lang ben je al aan het afwachten meave?
Ik heb zelf om een 2e echo do ...
Ik weet het nu 1,5 week dat het hartje niet meer klopt. Heb het met mijn eigen ogen gezien mijn baarmoeder was ook helemaal donker. Normaal zie je echt zo'n ligt klein kindje liggen 💖 dat was mijn 3e echo in korte tijd.
Ik heb toevallig morgen een afspraak voor accapuntuur, ben hier normaal niet zo van als ik eerlijk ben maar wil het toch natuurlijk laten verlopen om zo de eventuele "schade" te beperken ofzo.. voelt voor mij gewoon fijner maar het duurt wel echt lang.
Ik hou je op de hoogte wat er gebeurd!
Succes vrijdag bij de echo, ik snap ook dat je bevestiging zoekt en het zeker wil weten 🙏🌟💖
één jaar geleden
Reactie op Meave
Ik weet het nu 1,5 week dat het hartje niet meer klopt. Heb het met mijn ei ...
Sterkte meave! Ik hoop dat het allemaal natuurlijk verloopt voor je. Ik ben erg benieuwd naar jouw ervaringen met de acupunctuur. Wellicht dat het voor mij ook wat kan zijn. Ik sta er een beetje hetzelfde in en dit lijkt een stap om te kunnen proberen voordat we een medisch traject in gaan…
Maar ik heb nog maar 1 echo gehad. Dus ik wil echt nog zeker weten of ze het goed hebben gezien. Misschien steek ik m’n kop in het zand hoor. Maar ergens wil ik het nog niet helemaal geloven dat ons dit overkomt ofzo…
Mijn echo was wel met een wit vlekje. Heel gewoon eigenlijk… alleen zonder kloppend hartje.
En nog steeds geen tekenen van een mk.
één jaar geleden
Reactie op mama 148
Sterkte meave! Ik hoop dat het allemaal natuurlijk verloopt voor je. Ik ben ...
Hey mama, begrijp ik heel goed geef je ook groot gelijk 😘
Zo zag mijn 1e en 2e echo er ook uit alleen dan met kloppend hartje.. en de 3e was het ineens allemaal heel donker en zag je echt duidelijk dat het vruchtje al helemaal een soort van in elkaar gekrompen was en zonder hartslag💔
Geloof het ofniet maar 3x raden wie er vanmorgen de afspraak afbelde... mvr accapuntuur! Het lijkt ook wel gewoon of ik geen afscheid mag nemen echt frustrerend 😕 ze belt deze week terug voor een nieuwe afspraak. Ben ondertussen wel met vrouwenmantelthee begonnen 😮💨
🌟
één jaar geleden
Vandaag ook te horen gekregen dat het hartje gestopt is. Steeds het gevoel gehad dat het niet klopte. Wel misselijk en pijnlijke borsten; dus hormoongerichte klachten. Maar te weinig krampjes in vergelijking met mijn eerdere zwangerschappen. Daarbij had ik erg twijfelachtige gevoelens mbt het gezegde bij de eerste echo twee weken geleden. Dat zit me echt niet lekker. Zeker nu ik de opinie van de echoscopist vandaag hoorde. De optelsom klopt gewoon niet en voel me beetje voor de gek gehouden.
Volgende stap naar de gynaecoloog en pillen. Ik ga het zeker niet afwachten. Andere 2 keer ook niet gedaan. Wil het enigszins kunnen plannen en weer verder gaan.
één jaar geleden
Reactie op mama 148
Oh wat heftig dat je wel eerst een kloppend hartje heb gezien zeg!
Balen d ...
Ja het was/is echt heel pijnlijk ondanks ik wel een onderbuik gevoel had.
Bij de kruidenwinkel umh zoiets als erica's of Holland & barrett.
Hoe gaat het verder bij jou alles nog steeds hetzelfde?
één jaar geleden
Reactie op Zonnebloem2020
Vandaag ook te horen gekregen dat het hartje gestopt is. Steeds het gevoel ...
Pff heftig he? Heel veel sterkte ook aan jou toegewenst! Het gevoel van voor de gek gehouden worden en het onderbuik gevoel herken ik zo goed!
Ik heb nog steeds "symptomen" misselijk en elke 2 uur honger + moe..
Sorry dat ik het vraag maar de andere 2 keren, hoe heb je de medicijnen ervaren?
één jaar geleden
Reactie op Meave
Ja het was/is echt heel pijnlijk ondanks ik wel een onderbuik gevoel had.
...
Ja nog geen signalen van een mk… alsof je leven even op pauze staat. Eigenlijk voel ik me gewoon prima en bij thuis aan het werk,dat is wel fijn.
In afwachting van bloedverlies. En in m’n achterhoofd nog dat sprankje hoop dat ik vrijdag wel een goede echo zou kunnen hebben misschien…
Beetje dubbel…
Heb je al een nieuwe afspraak bij de acupuncturist?
één jaar geleden
Reactie op Meave
Pff heftig he? Heel veel sterkte ook aan jou toegewenst! Het gevoel van voo ...
Mag je vragen hoor. :)
Allereerst ik wilde geen curettage. Veel te bang voor verklevingen. Wachten ook niet. Mijn lichaam had het zelf helemaal niet door, dus hoe lang zou het dan gaan duren en waar zou het gebeuren.
Be aware, de pillen moet je vaginaal inbrengen zo diep mogelijk.
Eerste keer was heel heftig. Ik had niet voorzien dat ik bij deze termijn (ca 8 weken) al zulke weeën zou kunnen krijgen en zoveel pijn. Ik heb ook teruggekoppeld naar het ziekenhuis dat ik daar wel betere voorlichting over had willen hebben. Niet dat ik dan de pillen niet had gekozen. Maar omdat ik dan beter voorbereid zou zijn geweest. Vruchtje opgevangen en dus ook goed gezien. Begraven in de tuin.
De tweede keer reageerde ik eerst niet op de pillen terwijl ik toen juist was voorbereid. Dubbele dosis gekregen en gekke was dat toen ineens op de wc de hele rambam er uit kwam zakken. Terwijl ik dus die pijn etc niet gehad had. Snel kunnen opvangen en ook toen dus echt afscheid kunnen nemen. De gynaecoloog vond mijn baarmoeder niet schoon genoeg en wilde toch een curettage. Zelf had ik liever even afgewacht wat mijn lichaam zou doen. Maar goed, ik ben overstag gegaan en alsnog een curettage gehad. Daar heb ik echt geen last van gehad. De volgende dag was ik gewoon weer aan het werk.
één jaar geleden
Vrijdag naar de gynaecoloog trouwens. Ik kies dan opnieuw voor de pillen. Dan is het wat planbaar en hopelijk ook gewoon snel voorbij.