229 Reacties
één jaar geleden
Reactie op Ivk2000
Hi waar werkt dat vrouwen mantel thee voor? 😊
Zoals hierboven word benoemd kreeg ik deze tip van de verloskundige en hier ook op het forum. Het zou werken om de baarmoeder samen te laten knijpen waardoor de baarmoeder de miskraam op gang kan brengen.
Het is geen wonder middel maar kan wel helpen dus!
één jaar geleden
Reactie op mama 148
Ja nog geen signalen van een mk… alsof je leven even op pauze staat. Eigenl ...
Zucht ook nog steeds niet! Dat je leven op pauze staat heb ik ook heel erg datzelfde gevoel..
Hoe bizar zal het zijn als je idd wel goed nieuws zou krijgen 😱❤️
Je voelt je ook zo voor de gek gehouden omdat je lichaam totaal iets anders aangeeft he?
Ik probeer een nieuwe afspraak te plannen alleen kan ik waarschijnlijk pas volgende week terecht. Ik had gister 1 sliertje rood bloed en dacht: oke here we go... ik kreeg ook rugpijn maar nu weer helemaal niks 🙄
één jaar geleden
Reactie op Zonnebloem2020
Mag je vragen hoor. :)
Allereerst ik wilde geen curettage. Veel te bang vo ...
Wat super lief dat je zo open wil zijn om het te delen, blijft gewoon een super gevoelig onderwerp maar zoveel fijner om ervaring te horen van iemand die het zelf ook mee heeft gemaakt i.p.v. een gynaecoloog die dit dagelijks doet...
Dus bedankt daarvoor 🙏
Mooi wel ergens dat je zo afscheid hebt kunnen nemen! Bij mijn eerste miskraam had ik idd ook al echte weeën wel meer rugweeën en een klein beetje buikweeën. Ik hoorde ook het vruchtje in de toilet vallen heb het eruit gehaald om zeker te weten dat dat het was zegmaar.. 🥺💔 vergeet je echt nooit meer ook.
één jaar geleden
Ik heb 5sept te horen gekregen geen baby in mn baarmoeder. Hcg geprikt, die dag uitslag… aan de lage kant maar alsnog dachten ze aan bbz, week erna weer hcg geprikt maar pijn linker onderbuik dag erna weer echo. Bloed bij mn eileider… nu volgende week weer echo + hcg prikken… te spannend allemaal🤞🏼
één jaar geleden
Reactie op Meave
Wat super lief dat je zo open wil zijn om het te delen, blijft gewoon een s ...
Graag gedaan hoor!
Ben absoluut blij dat ik beide keren het heb kunnen zien en zelf heb begraven. Het is toch je eigen inieminie kindje.
De pillen heb ik ervaren als vervelend maar nooit spijt van gehad. Het idee van de miskraam in de supermarkt krijgen bij wijze van, vind ik denk ik nog vervelender.
één jaar geleden
Vanmiddag was ik weer even misselijk. Dat is nu wel confronterend. Raar lijf. En dit voor de derde keer. Waarom laat het niet vanzelf los?
één jaar geleden
Reactie op Zonnebloem2020
Vanmiddag was ik weer even misselijk. Dat is nu wel confronterend. Raar lij ...
Snap je niks van he? Ik begrijp er ook echt niks van... bij de eertse ging het allemaal vanzelf en was het zo voorbij. Mijn lichaam heeft gewoon niet in de gaten dat het kindje niet meer leeft 😮💨🥲
één jaar geleden
Reactie op Meave
En mama succes bij de echo! Laat je weten hoe het is gegaan? Liefs 🌟❤️
Yes, zal ik doen. Ik zie er wel naar uit eigenlijk, wat de uitslag ook is. Zelfs bij slecht nieuws; dan hoop ik dat het echt bij me landt en dat mijn hoofd en lijf dan op één lijn komen en het alsnog natuurlijk mag gaan…
Maar goed dat sprankje hoop is er ook nog nu.
Keep you posted!
één jaar geleden
Reactie op Meave
En mama succes bij de echo! Laat je weten hoe het is gegaan? Liefs 🌟❤️
Helaas niet het wonder waar ik stiekem op gehoopt had… De echo van vandaag was exact hetzelfde als die van vorige week. Geen groei en ook geen hartslag.
We hebben besloten het voor nu even te laten berusten en hopelijk dat de natuur zijn werk gaat doen.
Ik heb wel vrouwenmantel thee gekocht. Ook had de verloskundige nog de suggestie voor voet reflex therapie, daar had ze ook een adresje voor dus ik ga me even inlezen of dat me aanspreekt.
Vanaf nu heb ik wekelijks contact met de verloskundige over hoe het gaat. Een doorverwijzing naar een gynaecoloog kan altijd nog. Voor nu wil ik eerst nog afwachten of er vanzelf wat gaat gebeuren…
één jaar geleden
Reactie op mama 148
Helaas niet het wonder waar ik stiekem op gehoopt had… De echo van vandaag ...
Ohnee wat verdrietig 🙄😭🥺
Ik had het stiekem nog zo voor je gehoopt, wonderen zijn de wereld nog niet uit maar helaas voor ons nu even wel.
Heel veel sterkte 🌟
En ik hoop voor je dat je het snel een plekje kunt geven.
Liefs,
één jaar geleden
Hoi, ik heb een vraagje voor jullie. Ik heb vandaag op een echo gezien dat het hartje van de baby niet meer klopt.. Nu willen we even afwachten of het vanzelf gaat allemaal. Alleen ik wil wel gaan werken, wordt gek van thuis zitten. Voel je het wel een soort van opkomen? Niet dat het ineens random op de werkvloer gebeurd, daar ben ik een beetje bang voor. 🥲 Wat gek allemaal ook, maandag echo gehad en de baby was zo enorm gegroeid sinds dien. Op het eerste gezicht was ik opgelucht tot ze verder ging inzoomen..
één jaar geleden
Reactie op annabelvdv
Hoi, ik heb een vraagje voor jullie. Ik heb vandaag op een echo gezien dat ...
Hi! Er is ook een andere miskraam groep op het forum, net als dat dit de geboortegroep april is. Daar staan al heel veel topics en vragen en antwoorden in. Ook een clubje kinderwens waar de dames elkaar veel steun bieden.
Bij mij begon het 4 weken nadat het hartje gestopt was met bruin bloedverlies en later op de dag ook rood. 3 dagen daarna zette het door en heb ik een paar uur heftige krampen gehad en ook stolsels verloren. Hopelijk heb je hier wat aan. 🍀
één jaar geleden
Ik heb afgelopen vrijdag (15/09) een miskraam gehad. Ik zou toen precies 10 weken zwanger zijn geweest waarvan ik 2 weken met een dood "kindje" heb gelopen. Toen we het nieuws bij onze qe echo (04/09) kregen waren we een beetje in shock en ipv wat empathie kregen we het nog net niet lachend medegedeeld en kregen binnen 5 minuten de folder en de opties te horen.
Na een week was er nig helemaal niks veranderd en heb ik maandag (11/09) een afspraak bij de gyno gehad om met.medicatie het op te wekken. Ik heb 4 dagen met zulke heftige krampen gelopen dat het ook ween hadden kunnen zijn (geen idee was me 1e zwangerschap) en afgelopen vrijdag is het kindje er dan uit gekomen..... emotioneel is het nog best zwaar want ik geloof het nig steeds niet helemaal maar lichamelijk gaat het. Een stukje beter. Ik heb nig wel veel kramp in me buik maar het bloeden is goddank terug normaal geworden. Wel ben ik nog o tzettend moe..... hadden jullie daar ook zo een last van?
één jaar geleden
Reactie op joyce de jong bommel
Ik heb afgelopen vrijdag (15/09) een miskraam gehad. Ik zou toen precies 10 ...
Wat erg voor jou, en ook je ervaring met de echoscopist!! Wij hadden ook helemaal geen fijne ervaring daarmee en ervaarde ook heel weinig empathie. Ze was zakelijk en er was eigenlijk geen tijd en ruimte voor onze eerste rauwe emoties. En precies zoals je zegt, nog in shock moet je de opties aanhoren en loop je weg met je miskraam folder. Bizarre ervaring hè? Hebben dit ook op 4/9 meegemaakt.
Wow dat klinkt wel heftig dat je 4 dagen met die kramp hebt rondgelopen, had je dan die 4 dagen wel bloedverlies en stolsels of dat niet?
Fijn dat het weer ietsje beter met je gaat fysiek en mentaal denk ik dat het ook de tijd nodig heeft om een plekje te krijgen. Als ik naar mijzelf kijk en de afgelopen weken voelt het zo onwerkelijk, je weet het maar je draagt het kindje nog bij je. Zo dubbel..
Ik wens je heel veel sterkte🤍
één jaar geleden
Reactie op mama 148
Ja de meeste tranen zijn nu wel vergoten denk ik. Acceptatie kickt in… nu h ...
Ja hier precies zo, ik heb het geaccepteerd ondanks dat het nog steeds erg verdrietig blijft.
Aankomende week een nieuwe afspraak bij accapuntuur (donderdag) maar ik heb zo'n gevoel dat er eindelijk iets gebeurt. Vandaag voor het eerst echt rood bloed gezien wat ook aanhoud heb het gevoel dat het toeneemt. Ben nog nooit zo blij geweest met bloed denk ik 🥲.
Bij jou nog steeds rustig? Of doordat het nu "echt" is al iets op gang aan het komen?
één jaar geleden
Reactie op annabelvdv
Hoi, ik heb een vraagje voor jullie. Ik heb vandaag op een echo gezien dat ...
Hey, wat vreselijk voor je! Hoe ver was/ben je? 🥺
Is dit je eerste zwangerschap?
Ik weet nu denk ik iets langer dan 2 weken dat het hartje niet meer klopt, heb eigenlijk alles gedaan zoals altijd. Mijn eerste miskraam kwam in de middag/avond. Ik had extreme rugpijn echt bijna ondraagbaar, mijn onderbuik gevoel zij dit klopt niet! Symptomen verdwenen als sneeuw voor de zon en het bloedverlies kwam vlak daarna. Toen ik het vruchtje verloor kreeg ik extreme krampen en binnen 1 uur was ik het kwijt. Dit alles bij elkaar duurde denk ik 3 dagen. Het lijkt op een heftige menstruatie met meer kramp (iig voor mij).
Er gingen dus wel wat uurtjes overheen en op een of andere manier zag/voelde ik het dus wel aankomen. Helaas is het echt voor iedereen anders!! Doe vooral waar je je goed bij voelt! Ik vond werken ook fijn omdat ik het wachten echt een killing vond. Mocht je dus ineens buikpijn krijgen kan je altijd nog naar huis gaan! Maar het kan dus ook wel een paar dagen duren voor je het echt kwijt bent.
Het verloopt nu voor mij totaal anders, ik weet dus al een hele lange tijd dat het hartje niet meer klopt en ben aan het wachten tot er dus wat gaat gebeuren. De vorige keer wist ik dat helemaal niet en begon het dus spontaan.
Ik hoop dat je hier wat aan hebt en anders je mag mij alles vragen. Ik ben er echt klaar mee dat wij als vrouwen elkaar niet wat meer steunen en info geven in zo'n periode als dit. We zijn tenslotte de enige die hetzelfde meemaken 😘❤️
Sterkte en liefs