229 Reacties

één jaar geleden

Reactie op joyce de jong bommel

Ik heb afgelopen vrijdag (15/09) een miskraam gehad. Ik zou toen precies 10 ...
Wow wat heftig idd! Hier wel een beetje hetzelfde verhaal... onze echoscopiste was ook 0,0 empathisch toen ze ons vertelde dat het kindje erg klein was en een trage hartslag had. We kregen toen eigenlijk al een stempel met oke succes ermee dit word een miskraam doeg. Terwijl wij natuurlijk nog hoop hadden dat we ons misberekent hadden en het kindje nog kon groeien, het hartje klopte en ik voelde me echt heel erg zwanger. Echt geen leuke ervaring, ookal had ze uiteindelijk gelijk... als ouders zie je alleen een wondertje met een kloppend hartje en hoop je natuurlijk op een wonder... Heel veel sterkte toegewenst ik hoop dat je het snel een plekje kunt geven! Je bent niet alleen ❤️❤️❤️

één jaar geleden

Reactie op Meave

Hey, wat vreselijk voor je! Hoe ver was/ben je? 🥺 Is dit je eerste zwange ...
Ik was 8+4 dagen. Ja inderdaad mijn eerste zwangerschap. Gelukkig waren ze in het ziekenhuis wel super lief voor me en schrokken ze zelf ook erg aangezien niemand het verwacht had. Ik kwam daar al een paar weken wegens bloedverlies, maar ze dachten dat het kwam omdat de placenta tegen de baarmoedermond lag. Ik neem het ze niet kwalijk mensen maken fouten. Ik hoop dat mijn symptomen ook snel afnemen ben nogsteeds zo misselijk. Als het vrijdag nog niet gebeurd is ga ik voor de medicatie, vind het wachten echt vreselijk. Maar jeetje wat heftig dat het voor jou al voor de tweede keer gebeurd. Ik heb trouwens ook al lichte pijn in mijn onderrug sinds een uurtje. Wil jij echt gaan afwachten tot het allemaal vanzelf gebeurd? Jij ook heel veel sterkte en geluk toegewenst voor de toekomst. ❤️

één jaar geleden

Reactie op annabelvdv

Ik was 8+4 dagen. Ja inderdaad mijn eerste zwangerschap. Gelukkig waren ze ...
Zucht wat een domper om zo van je roze wolk af gegooid te worden 💔🥲 Fijn dat ze in het ziekenhuis wel lief voor je waren en ze je hopelijk ook goeie info hebben gegeven! En dat is een soort extra bittere pil die je moet slikken he? Nog symptomen hebben terwijl het geen doel meer heeft ofzo. Ik wacht idd af omdat ik daar het beste gevoel bij heb. Wil m'n lichaam het zo goed mogelijk zelf op laten lossen omdat ik bang ben voor complicaties en gevolgen van het gerommel in m'n baarmoeder ofzo maar wat moet, moet... dus we gaan het zien. 🌟 Sterkte, dikke knuffel! You can do it! En blijf je gevoel volgen ook met het verwerken. Dat is echt super belangrijk 😘

één jaar geleden

Reactie op annabelvdv

Ik was 8+4 dagen. Ja inderdaad mijn eerste zwangerschap. Gelukkig waren ze ...
Trouwens, laat jezelf niet gek maken door je gedachten wat als... Bij mijn eerste miskraam was ik na 2 weken opnieuw zwanger en die zwangerschap verliep helemaal volgens het boekje. Heb een prachtige gezonde dochter van 1,5 🥹💖😊 Positieve verhalen moeten ook gedeeld worden!

één jaar geleden

Reactie op Meave

Ja hier precies zo, ik heb het geaccepteerd ondanks dat het nog steeds erg ...
Hier nog niets op gang. Ik heb wel een uitvraag gestuurd naar voet reflex therapie met de vraag wat het inhoud en hoe ze zou kunnen helpen. Ook heb ik een afspraak gemaakt met een acupuncturist vaar vrijdag. Dan kan ik altijd nog kijken welke me het meeste aanspreekt; het wordt allebei niet door mijn verzekering vergoed helaas, dus even kijken welke ik evt zou willen. Beide is wat veel… Verder zit ik ook al een paar dagen aan de vrouwen mantel thee. Maar het is nog steeds rustig, geen krampen of andere signalen dat m’n lichaam wat gaat doen… wel een beetje frustrerend.

één jaar geleden

Reactie op Meave

Ja hier precies zo, ik heb het geaccepteerd ondanks dat het nog steeds erg ...
Fijn dat het bij jou wel wat op gang is gekomen. Veel sterkte de komende tijd!

één jaar geleden

Reactie op marrwestt

Wat erg voor jou, en ook je ervaring met de echoscopist!! Wij hadden ook he ...
Heb 4 dagen hele zware bloedingen gehad en verlies van stukjes baarmoederwand. Het is ook voor mij nog best onwerkelijk vooral omdat de kleine is afgekomen op de dag dat ik 10 weke n en 1 dag zou zijn. Het is moeilijk t accepteren dat me lichaam op iets heeft gereageerd wat niet goed was... maar het voelt dat me lichaam me laat stikken. Daar heb ik de meeste moeite mee

één jaar geleden

Reactie op Meave

Wow wat heftig idd! Hier wel een beetje hetzelfde verhaal... onze echoscopi ...
Ik volede me ook echt zwanger. En begon der ook net van te genieten. Maar bij de echo was er gewoon geen hartslag te zien en dat krwgen we gelijk te horen. Was nog geen 3 minuten op de tafel. En het plaatsje geven is no heel lastig voor me. Het voelt als falen, ookal zegt iedereen dat er wss iet met de kleine zou zijj geweest. In mijn lichaam is het mis gegaan en dat is moeilijk verkroppe voor me. Maar dankjewel voor de lueve woorden 🩷

één jaar geleden

Helaas ook hier slecht nieuws, wel een vruchtzak op de maat van 8w maar geen vruchtje. Nu afwachten of het vanzelf komt, super verdrietig. Had helemaal positieve hoop aangezien ik volop kwaaltjes heb en zaterdag nog positief teste (had af en toe wat bruin met vegen dus deed af en toe toch nog een test ter geruststelling). Hopelijk gaat mijn lichaam zelf aan de slag ipv dat ik aan de medicijnen moet. Sterkte lieve allemaal ❤️

één jaar geleden

Na 2 weken echos en bloedprikken. Waardes die stegen etc. Vandaag echo en ja hoor het vruchtje op mijn linker ei leider, 2cm… Straks krijg ik methotrexaat injectie🤞🏼😓

één jaar geleden

Reactie op mamaof2soon

Helaas ook hier slecht nieuws, wel een vruchtzak op de maat van 8w maar gee ...
Oh bah voor jou ook ontzettend verdrietig nieuws🥺 Wat erg voor je! Een test geeft je dan toch geen zekerheid, gemeen eigenlijk... er staat dan zo duidelijk ZWANGER of 2 streepjes en dan is het toch niet zo 💔 Dikke knuffel voor jou! Ik hoop dat het snel los komt en je het opnieuw kunt proberen(als dat goed voelt).

één jaar geleden

Reactie op lindseywee

Na 2 weken echos en bloedprikken. Waardes die stegen etc. Vandaag echo en j ...
Auw! Wat erg! Heb je veel pijn? Hoe gaat het nu met je? Je hoeft het niet te vertellen hoor als je dat niet wilt er word alleen zo weinig over gesproken. Ik wilde vragen hoe het nu verder verloopt? Hetzelfde als bij ons en afwachten of gaat dit anders te werk? Heel veel liefs en sterkte 🌟💖

één jaar geleden

Hier helaas ook een miskraam 😞 Vanmorgen de echo gehad, had 8+2 moeten zijn maar het vruchtje is gestopt bij 6+3. Nu eerst een week afwachten of het vanzelf op gang komt en anders word ik doorverwezen naar de gynaecoloog voor tabletjes

één jaar geleden

Reactie op Meave

Oh bah voor jou ook ontzettend verdrietig nieuws🥺 Wat erg voor je! Een tes ...
Ik heb mtx injectie gehad dus minimaal 3 maanden wachten helaas 😓😓

één jaar geleden

Hi allemaal, Wij hebben 3 weken geleden een hartje gezien op de echo maar helaas nu op de 10 weken echo niet meer. Het zou net na de vorige echo gestopt zijn maar de miskraam is nog niet op gang gekomen. Man man wat heftig dit allemaal.

één jaar geleden

Reactie op LisanneV1993

Hier helaas ook een miskraam 😞 Vanmorgen de echo gehad, had 8+2 moeten zij ...
Sterkte Lisanne, 🌟 Misschien gek dat ik op iedereen reageer maar ik weet de eerste keer nog zo goed wat voelde ik mij eenzaam! Als je wil kletsen over je ervaring je twijfels of verdriet denk ik dat deze hele groep je wil steunen. Liefs

één jaar geleden

Reactie op lindseywee

Ik heb mtx injectie gehad dus minimaal 3 maanden wachten helaas 😓😓
Jeetje wat lang 😔 ik heb mij daar nog nooit zo in verdiept! Zal er eens wat over opzoeken want sorry dit wist ik echt niet. Dan hoop ik dat de tijd snel gaat voor jullie 🙏 en dat er mooie dingen op je pad komen waar je je op kunt focussen 💗

één jaar geleden

Reactie op from the h

Hi allemaal, Wij hebben 3 weken geleden een hartje gezien op de echo maar h ...
Zucht wat kut! Mijn verloskundige zei: de meeste miskramen komen op gang tussen de 13 en 15 weken omdat dan je hormonen stabiliseren en je lichaam een signaal krijgt dat het vruchtje en baarmoeder niet verder groeien. Ik weet niet of dit je helpt, het gaf mij iets meer houvast ofzo ik hoop ook voor jou! Hoe sta je er verder in? Heb je mensen die jullie kunnen steunen? Heel veel sterkte🌟💗 Liefs,

één jaar geleden

Reactie op mama 148

Fijn dat het bij jou wel wat op gang is gekomen. Veel sterkte de komende ti ...
Hey mama, hoe gaat het met jou? 🥺

één jaar geleden

Reactie op Meave

Hey mama, hoe gaat het met jou? 🥺
Nog steeds in de wacht stand. Ik heb inmiddels wel al 1x acupunctuur gehad, morgen een 2e sessie. Ik kan nog niet zeggen dat het echt wat doet, maar dan heb je in ieder geval het idee dat je een sort van meehelpt… en ik zit trouw aan de vrouwen mantel thee, 3 a 4 mokken per dag. Verder ben ik wel het wachten zat, ik heb de verloskundige een doorverwijzing naar de gynaecoloog gevraagd voor medicatie. Ik wil het nog 1 week aankijken - die acupunctuur een kans geven. En als er eind volgende week nog niets op gang is dan maar met medicatie proberen. De groei is met net iets meer dan 7 weken gestopt, ik kwam er met 9 weken achter en eind volgende week zou ik 12 weken zijn. Dus dan heb ik een stip op de horizon. Dat wachten vind ik toch echt wel zwaar… alles staat op pauze voor m’n gevoel. Hoe is het met jou? Heeft het bij jou doorgezet?