229 Reacties
één jaar geleden
Reactie op MarloesBaby2
Hopelijk gaat er voor jou vlot iets gebeuren na de medicatie. Ook al is het ...
Helaas helemaal niets.. Dat word alsnog curettage ben ik bang :(
Ik heb een doorverwijzing naar de miskraam afdeling ook al zien ze mijn buitenbaarmoederlijke zwangerschappen niet als miskraam, misschien omdat ik nu ook een eileider mis? Ze gaan eigenlijk alles onderzoeken zowel mij als mijn partner.
Geen idee hoe of wat, 10 november eerste gesprek.
Als je dat ook ziet zitten zou ik gewoon aandringen 🙈♥️
één jaar geleden
Bij mij is het alsnog natuurlijk op gang gekomen. Het begon gister met wat bloedverlies en krampen als ongesteldheid. Ik heb de tabletten dus niet meer ingebracht (iom de vk). Vannacht is het echt op gang gekomen, ik werd rond 01:00u wakker van heftige kramp en omdat ik was doorgelekt. Het voelde een beetje als weeen, ook in mijn rug. Toen ook stolsels enzo verloren. Om 04:00u nam de pijn weer af. Wel echt veel bloed nog, daar stond ik van te kijken.
Alles bij elkaar vond ik het wel te doen… Voel me wat slap nu en mijn man zei ook dat ik bleek zag…vandaag maar een chill dagje.
Sterkte voor de dames die hier nu nog doorheen moeten! 🤍
één jaar geleden
Reactie op mama 148
Bij mij is het alsnog natuurlijk op gang gekomen. Het begon gister met wat ...
Hier ook een beetje hetzelfde! Gisteren kwam het alsnog vanzelf op gang zonder medicijnen. 'S avonds buikpijn en opgeven moment kwamen er echt plasjes bloed uit. Uiteindelijk na een uur kwamen er stolsels uit en was de pijn vrijwel meteen weg. Ik weet niet of dat alles was, dus gynaecoloog vanmorgen gebeld en kan maandag terecht voor een echo om te kijken of het schoon is. Als dit het was, vond ik het persoonlijk wel meevallen
één jaar geleden
Hey meiden, hoe is het met iedereen?
Hoe gaat het met het verwerkingsproces? Het bloeden en alle andere vervelende bijzaken?
Het is bij mij eindelijk echt gestopt met bloeden en kan dus weer zonder angst de deur uit 🙃
Hoe zien jullie de toekomst tegemoet? Willen jullie het meteen opnieuw proberen of word er gekozen voor een rust moment?
Als de vragen te persoonlijk zijn snap ik dat en zeker niet reageren dan 😘
Ik ben oprecht geïnteresseerd hoe jullie omgaan en kijken naar deze ervaring (of misschien zoveelste ervaring).
Liefs, ik hoop dat het goed gaat ❤️🩹🙏
één jaar geleden
Hoi Meave en anderen.
Hier gaat het zo zo.. 2x medicatie gehad omdat het niet schoon was, vandaag weer echo gehad en helaas nog niet schoon. Nu 3 weken wachten op menstruatie en dan 31 oktober nieuwe echo. Als het dan niet weg is krijg ik met spoed een ingreep. Ik voel me vreselijk dat je niet door kan. Het duurt allemaal zo lang..
wij wilden zo snel mogelijk weer verder.. helaas duurt dit nu alsnog minimaal een maand. Ik kan het mentaal ook slecht naast me neerleggen doordat het fysiek niet opgelost is. Ik ga volgende week vrijdag naar de acupuncturist. Wie weet doet dat wat..
Hoe is het met jou?
één jaar geleden
Reactie op Sara Klooster
Hoi Meave en anderen.
Hier gaat het zo zo.. 2x medicatie gehad omdat het n ...
Hey Sara!
Hoe was jullie vakantie? Zijn jullie nog weg geweest en heb je daar nog wel kunnen genieten ondanks alles?
Het blijft een rollercoaster he? Rot dat het zo lang duurt! Het gevoel van niet verder kunnen gaan herken ik idd wel...
Ik heb het idee dat acupunctuur wel het zetje heeft gegeven waardoor het goed los kwam, hopelijk werkt dit ook zo voor jou! 🙏
één jaar geleden
Hoi allen,
Ik bloed nog steeds. Dus dat wachten we nog even af, volgende week controle by de gynaecoloog of m’n baarmoeder leeg en schoon is.
Wij gaan wel proberen gewoon weer snel zwanger te worden. Wel even een menstruatie afwachten. Maar dan is het wel weer welkom hoor… al vind ik het wel spannender na deze miskraam ervaring. Het doet je toch beseffen dat het niet vanzelfsprekend is en erg kwetsbaar in die eerste periode…
één jaar geleden
Hi Maeve,
Hier gaat het elke dag steeds weer wat beter :-) Vorige week donderdagavond miskraam gehad zonder medicijnen en maandag bij de gynaecoloog geweest. Alles is er zelf uitgekomen.
En eigenlijk sinds eergisteren dat ik me weer goed voelde. Al die tijd last gehad van een gevoelige buik en hoofdpijn. Nu gaat het goed en ben ik weer aan het werk (wel nog lekker thuis ☺️). Ik verlies nog wel wat bloed maar is al niet veel meer. Ook dat wordt gelukkig steeds minder.
Wij willen het wel opnieuw gaan proberen en het liefst worden we zsm weer zwanger haha.
Hoe gaat het met jou Maeve? 😊
één jaar geleden
Hee allemaal! Even een vraagje.. vorige week donderdag heb ik mijn miskraam gehad. En nu sinds 2 dagen heb ik af en toe weer wat kramp wat voelt als menstruatiekramp. Ook verlies ik af en toe weer wat meer bloed en lijkt daar wat stukjes weefsel tussen te zitten. Het zijn donkere slijmerige stukjes bloed. Weet iemand of het normaal is dat dit na een week nog gebeurd? Ik wil sowieso de gynaecoloog morgen even bellen om het te vragen, maar ik dacht; misschien heeft iemand ervaring mee?
één jaar geleden
Reactie op LisanneV1993
Hee allemaal! Even een vraagje.. vorige week donderdag heb ik mijn miskraam ...
Ik had dit ook een paar dagen later nog, ineens veel kramp en toen toch nog verlies van stolsels. Dit hoorde er bij mij nog wel bij, daarna was alles op de echo ook schoon
één jaar geleden
Reactie op mama 148
Hoi allen,
Ik bloed nog steeds. Dus dat wachten we nog even af, volgende w ...
Succes bij de echo! Hopelijk is alles schoon en kan je vooruit gaan kijken ❤️
Wat knap van je en fijn dat jullie er samen zo in staan. Het eerste stuk blijft ook spannend dit vond ik na mijn eerste miskraam ook echt een HEL! Maar ergens moet je maar denken er is helemaal Niets wat je kunt doen om een miskraam te voorkomen (naast de standaard dingen bedoel ik dan). Het enige wat je kunt doen is het blijven proberen en er is ook een hele grote kans dat het wel goed gaat!
Hier moet ik mijzelf ook steeds aan herinneren hoor 😘
Succes, ik hoop dat je snel een mooie zwangerschap tegemoet gaat 🙏❤️
één jaar geleden
Reactie op LisanneV1993
Hi Maeve,
Hier gaat het elke dag steeds weer wat beter :-) Vorige week don ...
Hey Lisanne, wat fijn voor je dat het allemaal van zelf is gegaan en dat je je weer een stukje beter voelt 🙏.
Ah wat goed dat ook jullie er weer samen voor willen gaan 😘
Hopelijk zijn jullie snel weer zwanger en gaat het allemaal gewoon goed ❤️
Wat lief dat je het vraagt! Met mij gaat het ook weer een heel stuk beter, het enige wat ik nog lastig vind is dat er zo super veel mensen in mijn omgeving ineens zwanger zijn. De een na de ander kondigt het aan. Dan dit ik toch een soort van boos en verdrietig terug in de auto... Ik schaam mij hier wel een beetje voor maargoed ik weet dat het erbij hoort en dat dat ook weer over gaat 🫣
één jaar geleden
Reactie op LisanneV1993
Hee allemaal! Even een vraagje.. vorige week donderdag heb ik mijn miskraam ...
Dit hoort er trouwens allemaal bij, ik dacht ook dat ik alles in 1x was verloren maar toch kreeg ik een paar dagen later opnieuw kramp en verloor ik wat stolsels en ook nog wat stukjes weefsel tot mijn verbazing.
Zodra het bloeden bruinig word is het zo goed als genezen en zal je dit waarschijnlijk niet meer hebben 😘
één jaar geleden
Reactie op Meave
Dit hoort er trouwens allemaal bij, ik dacht ook dat ik alles in 1x was ver ...
Oh top! Vandaag voor het eerst weinig bloed verloren, anderhalve week na dato 🥳 Gaat dus de goeie kant op lijkt het 😊
één jaar geleden
Reactie op Meave
Hey Lisanne, wat fijn voor je dat het allemaal van zelf is gegaan en dat je ...
Hee Maeve,
Wat fijn dat het bij jou ook weer beter gaat 😊 Kan mij goed voorstellen dat dat lastig is. Ik heb ook die periode gehad dat iedereen zwanger was in mijn omgeving toen wij aan het proberen waren. Bij ons heeft het namelijk 2 jaar geduurd voordat we zwanger waren 😅 Je hoeft je hier zeker niet voor te schamen, is heel normaal dat je dat zo voelt!
Ik heb vandaag voor het eerst geprobeerd om weer op kantoor te gaan werken, maar opgeven moment kwam het verdriet toch wel weer boven en wat krampen en toen ben ik door collega's naar huis gestuurd. Ben dus nog verplicht thuis deze week en nog geen druk om te werken. Heel fijn dat ze er zo in staan en mij nog de rust gunnen 🤗
Hoe doen jullie dat met werk?
één jaar geleden
Hee lieve meiden,
Helaas hier ook het nieuws dat het hartje niet meer klopte bij de termijn echo. Nu tabletten gekregen om morgen te slikken. Dit is nu de 2e miskraam. De een was al wel 5 jaar geleden en niet gepland maar ook toen hetzelfde verhaal. Hoe kijken jullie tegen de onderzoeken? Is het te vroeg of blijven jullie positief en hopen dat het de volgende keer wel goed mag zijn.
Heel veel sterkte met jullie verlies ❤️
één jaar geleden
Reactie op LisanneV1993
Hee Maeve,
Wat fijn dat het bij jou ook weer beter gaat 😊 Kan mij goed vo ...
Ja blijft lastig he die emoties!? Maar ach het zal er allemaal bij horen en hopelijk gaat het ook gewoon weer over🥹
Wat goed dat ze je zo steunen op werk!! Dat hoor je echt niet vaak en wat knap dat je het hebt verteld ook. Ik zou zeggen blijf vooral lekker naar je lichaam ( en een beetje je collega's 😉😊 luisteren ) klinkt alsof iedereen echt het beste met je voor heeft.
Ik heb doorgewerkt eigenlijk, het leek me fijner om bezig te blijven omdat mijn gedachte echt met me aan de haal kunnen gaan en daarom toch een soort van afleiding te hebben. Op het werk weten ze het bij mij ook niet naast 1 hele hechte collega. Voor mij werkte dit prima maar weet niet of het lichamelijk aan te raden is! Zwaar was het namelijk wel de dagen daarna. Mijn lichaam was moe, bloeden nog heel erg en heb flink buikpijn gehad als ik te druk was.
Gelukkig is dit allemaal over 😇
één jaar geleden
Reactie op Kayleeey1234
Hee lieve meiden,
Helaas hier ook het nieuws dat het hartje niet meer klo ...
Zucht hey Kayley wat super naar! Ik wens je super veel sterkte met dit verlies en ik hoop voor je dat het snel op gang komt en goed verloopt.
Ik laat me niet testen omdat ik nog een soort van het gevoel heb gehad dat dit pech was. Pas als ik ze nu achter elkaar ga krijgen wil ik eventueel wel kijken waar dit vandaan zou komen.
Dikke knuffel voor jou en sterkte komende dagen 😔❤️🩹
één jaar geleden
Reactie op Meave
Ja blijft lastig he die emoties!? Maar ach het zal er allemaal bij horen en ...
Ja zo blij mee! Mijn collega's zijn echt schatten en het scheelt dat het allemaal vrouwen zijn 🙈 Maar ben onwijs blij met hun steun!
Kan me voorstellen dat je het ook wel fijner vindt om te blijven werken. Geeft toch de nodige afleiding 😊 Maar lijkt mij ook wel pittig! Vooral met het bloeden en de moeheid. Ook jij moet goed naar je lichaam blijven luisteren 😁
Ik dacht van de week dat ik eindelijk af was van het bloeden, maar helaas. Dinsdag, woensdag en donderdag verloor ik eigenlijk alleen wat bruin bloed (heel weinig) of alleen wat bruinig afscheiding. Verlies ik gisteren toch opeens weer helderrood bloed. Het blijft af en aan gaan en heb ook nog steeds hcg in m'n lijf. Hopelijk is het bloeden komende week weg, daalt de hcg naar 0 en kunnen we snel weer vooruit kijken 😇
één jaar geleden
Hey ladies,
dank jullie wel dat ik hier m’n ei kwijt kon over mijn miskraam en dat ik jullie verhalen heb mogen lezen. Het maakte echt dat ik me minder alleen voelde in m’n verdriet en te weten dat er mensen zijn die het echt snapte.
Bij mij is het bloedverlies gestopt en ik ben op een punt dat ik het een plekje heb gegeven.
Natuurlijk blijft het altijd bij me en soms wordt ik weer even terug geworpen (zoals vorige week bij de happy-de-peppie zwangerschap aankondiging in de familie whatsapp van een nichtje die ik weinig spreek, ze is ook in april uitgerekend, en is dus even ver als ik zou zijn geweest als het wel goed was gegaan…)
Maar ik merk ook dat ik behoefte heb aan vooruit kijken, weer van die pauze stand af en door te gaan.
Hopelijk spreek ik jullie weer in een ander forum waar we gewoon mooie echo’s en zwangerschapskwaaltjes kunnen bespreken 😉
Ik wens jullie het allerbeste. En nogmaals dank voor jullie openheid!
Groetjes Kim (mama 148)