10 Reacties
één maand geleden
Oohw wat heftig! Voor mijn zwangerschap dit ook ervaren door andere heftige dingen erg mezelf gedwongen om te slapen en nog meer stress gekregen. Healing hielp bij mij juist averechts en werd ik nog onrustiger door.
Nu met de baby is dit soms nog, maar niet zo heftig als toen. Wat helpt bij mij is muziek opzetten en daar ol focussen. Mijn man mijn rug laten strelen zodat ik ontspan hahaha. Danken voor de mooie dingen van die dag, zodat er nog een keer de gelukshormonen vrij komen en ik aan leuke dingen denk. En soms even opnieuw naar bed. Kop thee pakken, muziekje luisteren/boekje lezen, en dan weer echt naar bed dit doe ik wel alleen als ik al een uur wakker lig, anders te pittig met een baby..
één maand geleden
De kinderen ergens laten logeren? Of de oudeste 2 en de baby bij je houden.
één maand geleden
Jeetje.. dit is zó pittig.. en ik herken het. De reden dat je niet kunt slapen is waarschijnlijk omdat je té moe bent. Je hebt teveel stresshormoon in je lijf. Dit is ook niet met een paar uurtjes bijslapen in te halen, dat duurt wel even.
Ik probeer wat dingen te opperen, gebruik wat voor jou werkt:
Accepteer de situatie. Het is k*'t, loodzwaar en vooral dat je niet weet wanneer het weer over is, wanneer je weer een beetje jezelf wordt. Maar je ertegen verzetten kost nóg meer energie en die heb je niet.
Pak zoveel mogelijk je rust. Je wilt dat stresshormoon laten zakken. Dus heb je 5 minuten 'niets' te doen, ga dan even op de bank zitten. Ook echt even niets doen.
Laat koffie, alcohol en suiker zoveel mogelijk achterwege. Eet gezond en beweeg iedere dag even.
Je hóeft niet perse te slapen: van liggen rust je ook uit. En gek genoeg overleef je dat slaaptekort. Je kunt op 2 uur op een nacht toch nog ergens de kracht vandaan halen om de dag door te komen. Bizar, niet? K*'t, dat echt, en bizar.
Vraag hulp.. ik heb 2 vrije ochtenden door de kinderen naar de opvang te brengen. En dan ga ik slapen, anders is het niet te doen (hier ook een mama van 3 met inmiddels 5 jaar slaapgebrek en daardoor fysiek uitgeput: als ik teveel doe, kan ik me letterlijk niet meer bewegen door energietekort. Dus ik weet ongeveer wat je doormaakt.)
Héél veel sterkte...
één maand geleden
Ik zie veel
Voorbij komen met droomsap? En lavendel sticks, die zou je op je kussen moeten smeren en onder je neus.
Mijn moeder slaapt al 3 jaar slecht, door de overgang enzo ze is dit nu aan het uit proberen en voor haar werken deze 2 dingen heel erg goed ( niet in combinatie gebruiken )
In het weekend als ze geen werk heeft gebruikt ze de droomsap en is ze echt 7/8 uurtjes onder zeil, doordeweeks gebruikt ze de lavendel.
één maand geleden
De stress uit je lichaam halen, weinig koffie, louter kamille thee en in de avond magnesium slikken voor de ontspanning. Dwing jezelf vroeg naar bed te gaan, elke dag op dezelfde tijd. Ik zet ook een wekker voor het naar bed gaan, heb zelf dat ik dan de hele dag moe ben en in de avond dan weer lijk op te laden. Sterkte! Rust, reinheid, regelmaat. You got this!