Hoi! Op zoek naar herkenning, ervaringen en misschien tips!
Onze dochter was vrij snel een prima slaper, vaak wel 6 uur achter elkaar 's nachts. Overdag niet, maar dat is een ander verhaal. Sinds een paar weken zijn de nachten totaal anders. Ze komt elke 2,5 / 3 uur voor een voeding en heeft daarna veel hulp nodig om weer in slaap te komen.
We zijn een paar weken terug ook gestart met om 19.00 naar bed brengen. Daarvoor ging ze altijd pas met ons later op de avond. Nu dacht ik dat dit misschien de oorzaken was, omdat ze door de vroegere bedtijd minder contactslaapjes bij ons heeft. Maar ook als ik haar niet om 19.00 naar bed breng, blijven de nachten gebroken.
Voor een sprongetje of slaapregressie lijkt het me zo lang duren. Het is nu al een week of drie en wordt elke nacht erger (als in: kortere tijd tussen de voedingen). Slaapgebrek breekt ons wel echt op inmiddels omdat ze ook zoveel tijd nodig heeft en hulp van ons om in slaap te vallen na de voeding. Daardoor slapen we zelf op dit moment effectief 1 uurtje tussen de voedingen.
Zijn er meer mensen die dit hebben? Weten jullie wat het kan zijn? Wat hebben jullie geprobeerd wat hielp? Ik hoor graaaag tips als iemand die heeft, of eigen ervaringen.