19 Reacties

11 dagen geleden

Hoeveel krijgt ze door de dag heen? ☺️

11 dagen geleden

Geen tips maar herkenbaar mij zoontje zit aan flesvoeding en ik heb hetzelfde 😅

11 dagen geleden

Reactie op Evida1988

Hoeveel krijgt ze door de dag heen? ☺️
Ze krijgt zo'n 180 elke 3 uur bijna soms gaat er 210 in maar gaat lang niet altijd op... op totaal per dag zit ze wel op minimaal 800, maar de laatste fles is papfles en krijgt nog groente hapje

11 dagen geleden

Reactie op roomzkex

Geen tips maar herkenbaar mij zoontje zit aan flesvoeding en ik heb hetzelf ...
Ja mijne dus ook aan de kunstvoeding! Hoe vaak wordt jouw kleintje wakker?

11 dagen geleden

Hier ook nog regelmatig rond 1u en 5u fles.. Geen tips, maar ging bij mijn oudste vanzelf over rond de 6 maanden

11 dagen geleden

Reactie op bebzxx

Ja mijne dus ook aan de kunstvoeding! Hoe vaak wordt jouw kleintje wakker?
Minimaal 2 keer per nacht. Hij word ook vaak overstuur en huilend wakker

10 dagen geleden

Misschien papfles geven voor t slapen gaan? Of langzaam aan wat minder geven kijken of dat voldoende is?

10 dagen geleden

Reactie op BrendaMH

Misschien papfles geven voor t slapen gaan? Of langzaam aan wat minder geve ...
Hij krijgt al een Papfles voor het slapen

10 dagen geleden

Wij skipten 23.00 en daarna merkte we dat hij langer doorsliep.

10 dagen geleden

Wij hadden precies het zelfde met ons zoontje, consultatie bureau adviseerde er gewoon meteen mee te stoppen, laatste fles rond 19.00 en ‘vol te houden’ met niks geven. Ohja en inderdaad die papfles, mijn zoontje moet daar echt niks van weten 😂. Dacht echt dat is makkelijk praten maar ik kon er ook telkens een paar keer uit in de nacht pff. Het was ook puur gewenning, zodra hij in de ochtend wakker werd duurde het altijd even voor hij sochtends een flesje wilde. Hij kwam altijd rond 04.00 deze hebben we afgebouwd door steeds minder te geven en op den duur iets meer water toevoegen. (Dit heb ik overigens ook bij mijn dochter gedaan) hij is volledig van de nacht fles af. Ik geef hem rond 22.00 nog wel een flesje maar dit ben ik ook een beetje aan het afbouwen omdat hij altijd door slaapt en nu meer eet overdag. Hoop dat je hier wat aan hebt, succes! 🤞🏼

10 dagen geleden

Reactie op Jetje03

Wij hadden precies het zelfde met ons zoontje, consultatie bureau adviseerd ...
Wat zielig om niets te geven als ze honger hebben 🥺

10 dagen geleden

Reactie op Evida1988

Wat zielig om niets te geven als ze honger hebben 🥺
Zo bedoelde ze het natuurlijk niet haha, het gaat ook over ‘komen voor een voeding uit gewenning’. Dit was/is bij ons zoontje ook zo, is een flinke man en goed op gewicht. Ik kreeg een heel eetschema mee zodat hij overdag voldoende binnen zou krijgen en ik de flessen weg kon laten ‘s nachts. Ik vond alleen haar aanpak te rigoureus. We hebben langzaam fles in de nacht afgebouwd en hij eet nu steeds meer overdag.😊

10 dagen geleden

Pff ik dacht dat dir bij de slaapregressie hoorde, ik heb dit ook sinds twee weken ik geef borstvoeding, sliep eerst door en kwam maar 1x voor voeding nu ineens elke twee uur aan het jammeren en wakker worden leg hem maar weer aan dan.. maar hoop dat het niet gewenning is nu

10 dagen geleden

Babys van 6 maanden die doorslapen zijn meer uitzondering dan regel. Nacht voedingen zijn heel normaal en hoort erbij. Een papfles voor het slapen is een achterhaald idee, zou zelfs krampen en/of reflux kunnen veroorzaken omdat het zwaarder op de maag ligt, en daardoor de baby juist wakker maken. Bij borstgevoede baby's die in de nacht de borst vragen is dit vaak ook om de productie te verhogen. Het is geen foute slaap associatie.

10 dagen geleden

Reactie op nsierrax

Pff ik dacht dat dir bij de slaapregressie hoorde, ik heb dit ook sinds twe ...
Dit was hier een slaapregressie en sprong 4/5. Elke 1,5-2u aanleggen in de nacht. Echt slopend, I know. Maarr, het ging echt vanzelf over. Niets aangepast. Hou vol💪🏼❤️

9 dagen geleden

Hey, Ik volg want zit in hetzelfde schuitje . Mijn baby sliep nooit door, maar rond de 4 maanden lukte het om 1 nachtvoeding te geven en hem makkelijk terug weg te leggen. Dan zijn we van voeding veranderd + opstart kinderopvang + ik ben gestart met werken en nu staan we vanaf middernacht meerdere malen aan zijn bed. Hij drinkt in principe genoeg overdag dus ik denk dat het een slaapassociatie is ... Lukt dat bij jullie om deze af te bouwen?

5 dagen geleden

Voeding overdag vaker/meer aanbieden hielp hier. Zodra ze overdag genoeg binnenkreeg slaapt ze snachts door. Ze drinkt nu 4 flessen van 150 tot 200cc, 200 gram fruit, 200 avond eten en wat stukjes brood. Snachts ook even doorzetten en op een andere manier proberen te troosten. Wij hebben een lange tijd een fles gegeven omdat ze dan snel weer sliep (beetje gemak) deze combinatie zorgde ervoor dat ze binnen 2 dagen door sliep!

5 dagen geleden

Hier ook hoor! Kleine is van 19/4. De oudste sliep na 6 weken al door van 21.00/07.00 deze kleine vriend wilt ook graag nog een flesje. Ene nacht geen fles, dan wel weer een fles en de tijden wisselen altijd ergens tussen 2&6. Ondanks dat hij genoeg te eten krijgt overdag want hij drinkt steeds minder van z’n flesjes Alles is een fase, en ook deze voeding gaat er vanzelf vanaf even doorzetten nog! Papfles hebben wij ook geprobeerd maar werd hij juist onrustig van

4 dagen geleden

Herkenbaar ! Hier ook een flinke vent van 25-4, 9kg! Krijgt overdag flessen van 180, wordt dan zelf altijd wakker voor een voeding tussen 22u/23u en ook altijd 's nachts minimaal 1x, krijgt dan klein flesje van 60cc, maar zonder gaat ie echt niet verder slapen. Ik geef gewoon die fles maar een hoop dat het een keer overgaat 😅 Echt geen zin in dat hij, wij en onze dochter allemaal wakker liggen omdat hij heel hard gaat krijsen als ie niets krijgt 🤪