Hoi allemaal,
Vraagje, mijn dochter (5 maanden) heeft sinds vorige week iets geks met haar navel. Ik dacht zelf dat het vies was en heb het dus schoongemaakt met wat lauw water. Een dag later was het ontstoken.
De huisartsassistente gaf aan dat ik er maar vaseline of sudo op moest smeren en het af moest wachten.
Twee dagen later nog eens gebeld en ik mocht foto's opsturen. Deze zijn beoordeeld door de huisarts en het bleek navelgranuloom te zijn, dit zouden ze aanstippen bij het CB.
Dus het CB gebeld en zij twijfelen of dat het wel is. Het CB gaf aan dat dit ook behandeld kan worden met zout. Zilvernitraat is best agressief en vinden ze niet handig, zolang ze niet zeker weten wat het is. Zout geprobeerd, de huid rondom werd rood en het zwarte puntje blijft. Ook merk ik dat de huid eromheen en erin na het schoonmaken erg rood word. Tijdens het schoonmaken komt er niets uit.
Volgende week heb ik weer contact met het CB en mocht het niet wegzijn, gaat de kinderarts er naar kijken.
Weet iemand van jullie misschien wat dit kan zijn? Het klinkt een beetje vaag allemaal maar dat is het ook... 🥲
De foto's zijn van vorige week tijdens de "ontsteking". Het ziet er nu wel al een stuk rustiger uit eromheen, maar vanbinnen blijf je het bruin/zwarte korstje/puntje zien.