15 Reacties
één maand geleden
Onze dochter drinkt ook moeilijk en weinig. Duurt lang voordat ze de fles leeg heeft en drukt de fles tussendoor ook weg. We hebben pepti geprobeerd ook ivm het vermoeden op koemelkallergie. Maar nooit helemaal goed gekomen.
Onze dochter is 5 maand en drinkt 5x 150+5(165ml totaal)
In totaal kom je dan ook rond de 800ml uit. Soms laat ze ook wel 40-60ml staan. Het is erg frusterend maar sommige babys drinken gewoon niet veel en willen ook niet meer. Wij hebben vanalles geprobeerd en daar werd het vaak eerder slechter van dan beter. Verschillende flessen, speensnelheden, tijden, grotere flessen, veel kleine flesjes, houdingen, afleiding... Wij houden de 6 maand in zicht en richten ons op dat ze langzaam over kan op vaste voeding wat ze wel met smaak eet!
Volhouden en doen wat voor jou en je kleine goed voelt. Likt 200cc niet, dan doe je toch 5x een kleinere fles?
één maand geleden
Ik heb eigenlijk maar 1 tip en dat is niet naar dat advies van cb luisteren. Ik vind het cb heel prettig en normaal erg behulpzaam, maar altijd dat advies over grotere en minder flessen vind ik zo'n onzin. Als jouw kindje beter 6x 150 drinkt dan is dat toch prima. Doet die van mij ook😊
één maand geleden
Hier 2 kinderen met kma. De jongste drinkt nu Nutramigen en dat gaat goed. Ze drinkt sinds kort 4 tot 5 flessen 180. Maar dit is echt iets van 2 weken. Voor die tijd dronk ze heel lang 6x150.
Mijn motto: liever kleinere flesjes en een flesje meer als die grote flessen. De flessen worden vanzelf wel minder als de vaste voeding meer wordt. Die adviezen van het cb met ophogen ben ik echt tegen en de kans dat er dan weer meer krampen of andere ongemakken komen is juist groter zo.
Enne, hier ook nog gewoon een fles om 22.30, en zelfs ook nog regelmatig in de nacht. Ze zal t wel nodig hebben denk ik dan maar.
één maand geleden
Reactie op SietskeJulia
Onze dochter drinkt ook moeilijk en weinig. Duurt lang voordat ze de fles l ...
Hier precies hetzelfde als bij jou. Hier drinkt ze nog 120 cc zelfs waarvan ze laat staan… opname in het zkh gehad, krijgen er gewoon niet meer in. Is jullie kindje uiteindelijk terug van pepti op ‘normale’ voeding?
één maand geleden
We zitten hier ook sinds dat ze 7 weken is aan de Neocate. Ze heeft nooit aan de formule lichaamsgewicht x 150 ml voldaan. Dronk altijd minder. En inderdaad ook meerder flessen en spenen geprobeerd.
Ze is nu 4 maanden en krijgt 6 à 7 flessen over de dag van 120 cc en in de avond 150 cc aangeboden. Deze gaan vaker niet dan wel op.
Wij vinden het belangrijk om haar te volgen! Ze nemen wat ze nodig hebben en niet elke baby doet dat in 4 flessen.
Wij hebben eind oktober weer een afspraak bij de kinderarts en gaan dan waarschijnlijk weer proberen de Pepti in de Neocate te mengen (dit is is eerder niet gelukt). Gaan over 3 weken ook pinda en ei introduceren. Ben wel benieuwd hoe dit bij jullie gaat!
één maand geleden
Hier iets soortgelijks.
Zitten ook een aantal weken op neocate nu en na flink weigeren drinkt ze het eindelijk, daar zijn we al blij mee.
We klappen in onze handen als ze 5x 100ml of meer drinkt. Meer gaat echt niet. Dan hebben we het nog niet gehad over de nachten van afgelopen 2 weken, want toen kwam ze uiteindelijk wel op 7 flessen in 24uur.
Ik probeer me er niet meer druk om te maken. Slapen we een nacht goed dan bouwen we een feestje van blijdschap, terwijl ik de andere nacht maar probeer te genieten van de zoveelste nachtvoeding. Bij de oudste miste ik die toen ze wegvielen 😅
De hapjes gaan er fantastisch in, dus we kijken uit naar die ene dag dat de fles (bijna) niet meer nodig gaat zijn.
Ook hier een totaal verschil met onze oudste die 2jaar geleden gewoon 'teveel' dronk en geen genoeg van de flessen kon krijgen 🙈
één maand geleden
Reactie op CRMN•
Hier precies hetzelfde als bij jou. Hier drinkt ze nog 120 cc zelfs waarvan ...
Wij hebben geprobeerd om terug te gaan naar normale voeding. Steeds 1 schepje pepti vervangen voor gewone. 1 schepje merkten we niet direct verschil maar toen we 2 normaal en 2 pepti (zaten toen nog op 120+4) weigerde ze de fles, stoelgang ging weer heel moeizaam, veel onrust. Dus hebben we voor onzelf besloten om maar bij de pepti te blijven. Als ze straks 6 maand is willen we proberen om over te gaan op normale nr 2 voeding.
één maand geleden
Reactie op Snoopie96
Hier iets soortgelijks.
Zitten ook een aantal weken op neocate nu en na fli ...
Wat vind ik het fijn dat ik niet de enigste ben…. Ik heb ook een hele weg ondergaan met de voeding Neocate, mijn kleine meid was opgenomen doordat ze niet meer wilde drinken en de Neocate nam ze toen der tijd niet aan nu inmiddels wel!! Maar wat een gedoe….
één maand geleden
Reactie op inge42
Hier ook 5x 150 werkt voor ons prima en ga het niet veranderen. Onzin dat j ...
Ben het helemaal eens dat elke baby anders is vond het ook heel eerlijk een vervelende opmerking die ik kreeg van cb want voelde me daardoor nog onzekerder in mijn schoenen staan omdat er een hele voor geschiedenis aan zit ….
één maand geleden
Reactie op Dunyaa
Ze “vinden het wat veel” voor een kindje van 5 maanden om nog zoveel flesse ...
Ik vond zelf dat mn zoontje veel dronk en at.. maar bij het cb hier zeiden ze dat hij het waarschijnlijk gewoon nodig heeft. Hij zit precies op zn eigen lijntje met gewicht, dus dat was prima!
één maand geleden
Reactie op Dunyaa
Wat vind ik het fijn dat ik niet de enigste ben…. Ik heb ook een hele weg o ...
Wij hebben ook een opname gehad vanwege volledig weigeren inderdaad.
Vandaag hebben mijn ouders tijdens hun oppasdag eens de 'hegen' fles geprobeerd. Die hadden ze gekocht. En ineens dronk ze wel 2 flessen (180ml) helemaal leeg!!!!!
Toeval? Geen idee, dat gaan we ervaren de komende dagen