13 Reacties

2 maanden geleden

Ik zou zeker even de huisarts contacten en voor nu even stoppen met de hapjes. De WHO raadt starten bij 6 maanden aan i.v.m. darmrijping. Heel vaak gaat het goed als je eerder start maar het lijkt alsof jullie helaas pech hebben. Niet schuldig voelen!

2 maanden geleden

Ik doe altijd... als het poepen ook te lang duurt... de anus masseren met vaseline. En zachtjes rond draaiende bewegingen met 1 vingertopje op en rond de anus. Hij laat hierdoor scheetjes of na een tijdje.. meestal wel dezelfde dag poept hij. Hij is van 6/4 en heeft nog geregeld last van zijn darmen of ongemak ervan. Hierdoor durf ik nog niet aan de hapjes te beginnen.... Ik hoop dat het werkt!!

2 maanden geleden

Reactie op SuuzAnn

Ik zou zeker even de huisarts contacten en voor nu even stoppen met de hapj ...
Dan ga ik morgen toch even bellen inderdaad… als het aan mij had gelegen waren we inderdaad ook nog niet begonnen maar hij keek al 3 weken het eten uit onze mond er werd er helemaal wild van. Dus we dachten dat hij er zelf wel klaar voor was. Z’n darmen kennelijk niet 😩

2 maanden geleden

Reactie op Liantje1989

Ik doe altijd... als het poepen ook te lang duurt... de anus masseren met v ...
Doe ik hier inderdaad ook maar heeft ook helaas nog niet geholpen. Hij laat alleen scheetjes en is wel hard aan het persen maar er komt niks…

2 maanden geleden

Reactie op NMMH

Doe ik hier inderdaad ook maar heeft ook helaas nog niet geholpen. Hij laat ...
Ach... arm kind. Hopelijk kan je morgen terecht bij de huisarts!

2 maanden geleden

Als hij hier hard aan het persen is, maar het niet wil lukken dan zet ik hem in een soort squat houding. 9 van de 10 keer komt de ontlasting er dan gelijk uit als hij perst! Tip voor de volgende hapjes: bij alle hapjes wat olijfolie toevoegen en genoeg (kook)vocht.

2 maanden geleden

Hier hetzelfde gehad na eerste hapjes, was ook wortel. Dagen niet gepoept en had ze er last van en uiteindelijk ineens na een week 3 mega luiers op een dag. Daarna was het weer goed. Ben toen eventjes gestopt met de hapjes en tijdje later weer begonnen en nu gaat het wel goed. Denk dat haar darmpjes er gewoon nog niet aan toe waren.. hopelijk kan hij snel weer poepen! Zo zielig om te zien als ze er zo’n last van hebben

2 maanden geleden

Reactie op avb97

Hier hetzelfde gehad na eerste hapjes, was ook wortel. Dagen niet gepoept e ...
Ik heb net ergens gelezen dat wortels blijkbaar ook voor obstipatie kunnen zorgen… wist ik niet. En misschien pakt het bij iedereen ook anders uit en wellicht is ons zoontje er inderdaad ook nog niet helemaal klaar voor. Ik mag zometeen laxerend siroop afhalen bij de apotheek dus hopelijk komt het dan goed! Beginnen we volgende maand aan zoete aardappel haha.

2 maanden geleden

Je kunt ook altijd even een theelepel olijfolie door de fles geven ( mits je BV geeft natuurlijk) bij ons is het vaak 1/2 flesjes wat olijfolie en dan een fijne explosie

2 maanden geleden

En heeft de kleine man al gepoept?

2 maanden geleden

Reactie op Liantje1989

En heeft de kleine man al gepoept?
De kleine man heeft inmiddels 2x gepoept! Wel met lactulose drankje… zelf met wat hulp lukte helaas niet

2 maanden geleden

Reactie op NMMH

De kleine man heeft inmiddels 2x gepoept! Wel met lactulose drankje… zelf m ...
In ieder geval fijn dat hij gepoept heeft. Hopelijk gaat het snel weer op de "normale" manier.