Hi!
Ons zoontje van 4/4 heeft vorige week zondag zijn eerste oefenhapje gekregen.
We hadden worteltjes gestoomd en gepureerd. Helaas heeft hij na zondag niet meer gepoept. We zitten dus inmiddels morgen op dag 9 en vraag me af wanneer ik moet gaan bellen?
Hij poepte hiervoor echt iedere dag. Hij lijkt nu ook last te krijgen. Laat wel nog scheetjes. Ik voel me een beetje schuldig en twijfel of ik misschien niet te snel ben begonnen of dat ik mijn melk er niet doorheen had moeten vermengen. Ik heb donderdag en vrijdag wat olie door het hapje gedruppeld in de hoop dat het iets zou helpen.
Vanaf zaterdag heb ik geen hapje meer gegeven om eventjes een pauze in te lassen ook in de hoop dat hij zou kunnen poepen…. Ik weet dat borstvoedingsbaby’s tot 10 dagen tussen poepluiers mogen hebben maar zoals ik aangeef heeft ons zoontje normaal echt iedere dag een poepluier. Ik snap ook dat z’n darmen hieraan moeten wennen maar hem zo veel ongemak zien hebben lijkt me dan ook weer niet helemaal de bedoeling. Heeft er iemand nog tips die ik morgen kan toepassen of moet ik toch maar eventjes de huisarts contacten?