20 Reacties

18 dagen geleden

Volg!Hier ook...heel gek. Misschien omdat hij hier het eerste blok lang slaapt en ik dus niet meer moe genoeg ben? Maar vind om 4u aan de dag beginnen erg vroeg 🤭

18 dagen geleden

Ikzelf gebruik melatonine (homeopatisch). Ik val daardoor sneller in slaap.

15 dagen geleden

Reactie op pindakaaslover1993

Ikzelf gebruik melatonine (homeopatisch). Ik val daardoor sneller in slaap. ...
Mag dat met borstvoeding? En als je dan snachts wakker wordt, val je dan ook terug in slaap? In de avond in slaap vallen is namelijk het probleem niet bij mij..

15 dagen geleden

Mega herkenning. Mijn dagen beginnen al twee nachten om 0330. Ben kapot

15 dagen geleden

Reactie op SilHa

Mega herkenning. Mijn dagen beginnen al twee nachten om 0330. Ben kapot
Vreselijk he Niet vol te houden

15 dagen geleden

Reactie op Knuffeldoekje

Vreselijk he Niet vol te houden
Nee en zó oneerlijk voor onszelf. Trots op je kleintje die dan na een half uur weer lekker ligt te slapen en dan ga je zelf liggen en ho maar. Ik word op een gegeven moment ook zo kwaad op mezelf 😅… eindstand 0530 weer in slaap, 0600 wakker en dan wel een mega kort lontje hebben overdag als je kleintje de boel even bij elkaar gilt. Life ain’t fair 😂

15 dagen geleden

Sucks, hier hetzelfde. Vandaag begin mijn dag om 04:00. Heb een tijdje gaba geslikt tegen het malen maar geen idee of dit mag tijdens bv. Gebruikte het in een periode dat ik niet zwanger was. Wat niet helpt is bedenken dat de wekker bijna gaat, vast al ondervonden 😜🙈

15 dagen geleden

Ik doe soms aan 1 oor een oordopje in zodat ik toch iets minder afleidguiden hoor om weer in slaap te vallen. 2 dopjes durf ik niet altijd aan omdat ik dan bang ben dat ik door de baby heen slaap en mijn man een hele vaste slaper is.

15 dagen geleden

Reactie op MotherOf3

Ik doe soms aan 1 oor een oordopje in zodat ik toch iets minder afleidguide ...
Je zou ook loops kunnen bestellen. Dat zijn speciale oordoppen. Die dempen geluid maar je hoort je baby echt nog wel. Ik werd namelijk wakker van elke zucht die ze maakte. Ze waren ook maar twee tientjes

15 dagen geleden

Bach rescue al geprobeerd?

15 dagen geleden

Herkenbaar🙋‍♀️🫠 Ik probeer maar altijd te denken dat ik ook uitrust als ik gewoon in bed lig.. niet dat ik daar minder gefrustreerd van wordt maar toch😂

15 dagen geleden

Ja dit heb ik ook! Ik kan dan nog 2 uurtjes slapen, maar het duurt vaak een uur om in slaap te vallen. Ik probeer nu een paar standaard trucjes en die werken wel: terugtellen vanaf 400 ofzo, soms met sprongen van 2. Of zoveel mogelijk landen opnoemen op alfabetische volgorde. Iets om mijn gedachten te verzetten in ieder geval!

15 dagen geleden

Mogelijk is het zo dat je te veel AAN staat op de dag. Waardoor je snachts dus ook nog aan staat. Probeer overdag meer je rust te pakken en vaker in te checken in je lichaam of je alles ontspant (vooral bekkengebied). Je hoeft dus niet veel te veranderen alleen checken of je je lichaam ontspant tussendoor. Dan ga je veel ontspannender slapen en slaap je ook weer beter in.

15 dagen geleden

Ik luister een boek met korte verhalen, ik zet de slaap timer op 30 minuten. Meestal moet ik daarna 15 minuten weer terug.

14 dagen geleden

Herkenbaar ! Al 3/4 dagen achter elkaar aan niet meer in slaap kunnen vallen om 4:00/5:00 duurt soms een uur of langer voordat ik slaap en dan paar uurtjes later word je week wakker maar dan nog vermoeider dan als je om 4:00 klaar wakker in je bed ligt…. Zo frustrerend

14 dagen geleden

Dit had ik de eerste maanden bij alle kids, nu dus ook. Vaak hazenslaapjes maar echt slapen na 0300 lukt niet goed. Gaat vanzelf over, maar wel erg vermoeiend

14 dagen geleden

Ik heb dit ook. Is dit misschien ontzwangeren,door de hormoonschommelingen?

11 dagen geleden

Ik ben echt op en het maakt niet uit hoe hij slaapt, want al slaapt hij door zoals zaterdagnacht. Ik lig gewoon uren wakker. Vannacht ook zowat elk uur van de klok gezien.

11 dagen geleden

Reactie op MotherOf3

Ik doe soms aan 1 oor een oordopje in zodat ik toch iets minder afleidguide ...
Dit durf ik dus ook niet goed. Ga wel mn slaapmasker zoeken tegen het licht dat van de babyfoon afkomt

11 dagen geleden

Ik heb ook zo een momenten gehad. Baby slaapt na 30min na einde voeding en dan lig ik klaarwakker, toch moe en gefrustreerd te denken aan alle taken die ik moet doen maar geen tijd heb, alle stress dingen zoals uiterlijk, sport, binnenkort weer werken.. maar evengoed ook neutrale en banale gedachten 🥲 Ik neem magnesium 1u voor ik ga slapen en hielp precies wel. Ik slaap ook met oordoppen want ik kom al gefrustreerd gewoon van mijn vriend te horen ademen, ben altijd al zo geweest. Baby ligt naast mij en ik hoor het wel door de oordoppen heen hoor, denk dat dat iets hormonaal of instinctief is 😅. Heb ook white noise op de achtergrond, dit helpt meestal ook. Nu sinds paar dagen slaapt ze door en word ik vaak wakker omdat ik nu hyper alert ben. Voorheen zetten we wekkers om te voeden omdat heel in het begin het gewicht niet goed mee zat.