7 Reacties

3 maanden geleden

Ik zou haar dus weer gewoon in haar inbakerslaapzak laten slapen en in de gaten houden. Ze is sterk genoeg om haar hoofd opzij te draaien, als ze toch per ongeluk op haar buik rolt. En dan morgen weer verder kijken, eerst iedereen maar even weer tot rust komen.

3 maanden geleden

Exact dezelfde situatie hier vandaag. Ik heb hem in slaap gewiegd en erna handjes vastgehouden, daarnaast ook een knuffeldoekje in zijn handjes gelegd. Verder vandaag draagzak/ kinderwagen zodat hij wel wat sliep. Bij mijn andere 2 duurde dit 2/3 dagen..

3 maanden geleden

Bij ons werkte lakentje(nunki) en slaapzak(bundi) van Fedde en Kees. Prijzig, maar het geld écht waard. Bij de eerste gekocht en gebruik ze bij de tweede nog steeds. (Ook via vinden of MP te koop). Door dit strakke lakentje liggen ze geborgen en het slaapzakje kan met ritsjes de armen aan het lijfje houden. Ook veilig met rollen. Zeker de moeite om alles even te lezen op hun website! (Fedde en kees googlen! Eigenaresse Frederique is ook goed bereikbaar voor vragen, tips en hulp is mijn ervaring).

3 maanden geleden

Hier al een week precies hetzelfde. Als ze al in slaap viel, dan konden we er na een paar uur weer elke 10 minuten uit voor haar speentje. We hebben het doekje van haar speentje gehaald en een knuffel in haar handen gelegd. Eerste nachten waren drama. Nu vindt ze steeds meer haar rust. We hebben er veel naast gezeten, handjes vast gehouden, speen teruggeven, af en toe in slaap lopen wiegen. We zijn nog aan het overwegen om te stoppen met de speen, afhankelijk van hoe het deze week gaat. Het is ook wel veel verandering voor haar: ineens hebben haar armen veel vrijheid, speen die ze er zelf uit trekt, 4 maanden slaapregressie en wellicht speelt de warmte ook nog mee. Hopelijk is het van korte duur. Volhouden!

3 maanden geleden

Misschien ligt ze in iets vaster als je de slaapzak aan het voeteneind instopt tussen matras en bedje? Dan kun je slaapzakje ook iets om dr heen vouwen maar liggen de armen alsnog los natuurlijk

3 maanden geleden

Toch de inbakerslaapzak aandoen en dan 1 arm eruit en de ander erin. Morgen overdag oefenen. Dit is even een kwestie van het onder de knie hebben van de bewegelijke handjes. Je zou ook kunnen proberen om morgen dan, zonder fiep in slaap td laten komen zodat die niet uitgeslagen wordt en ze daardoor verdrietig wordt/wakker schrikt.

3 maanden geleden

Die van ons is ook heel beweeglijk in haar slaapzak. Voor nu doen we er nog een heel dun lakentje overheen die we heel strak onder de matras wegproppen zodat ze toch wat geborgen ligt. Soms laten we de handjes eruit en zo langzaam wennen.