35 Reacties

4 maanden geleden

Wij hebben precies hetzelfde! Oefenen al vier weken, om de dag. Derde kindje, dus we kennen wel wat (bv en fles), maar dit niet. Ik begin augustus pas weer, ook nog tijd... Maar ja.. Ik heb een preverbaal logopedist gebeld, zij is vrijdag geweest en heeft specifieke tips gegeven (ze pakt hem alleen nog niet...) maar we hopen dat het ons iets brengt. Lactatiekundige (ibclc) of preverbaal logopedist inschakelen?

4 maanden geleden

Reactie op Le-tje

Wij hebben precies hetzelfde! Oefenen al vier weken, om de dag. Derde kin ...
Frustrerend he! Je weet dat je nog genoeg tijd hebt maar toch… Ik heb de 10e weer een afspraak bij CB, ik ga dan meteen vragen wat ik kan doen en of zij nog tips hebben. Als die niet werken dan ga ik inderdaad zelf iets inschakelen. Ik zie dat ze het wel kan maar het is net alsof ze denkt : zoek het even uit met je stomme fles😂

4 maanden geleden

Ik heb begrepen dat lopend voeden kan helpen of de speen warm maken. Evt zou je nog de lansinoh fles kunnen proberen, daar lukt het veel mensen ook mee. Ik moet ook snel gaan beginnen met fles geven, want dit is precies ook mijn angst 😭

4 maanden geleden

Misschien in jouw geval wel lastiger, maar misschien helpt het om iemand anders de fles te laten geven zonder dat jou in de ruimte. Dat is een tip die ik nog ken. En je hebt een soort drinkcupjes voor baby's om te drinken geloof ik. Misschien lukt dat in het uiterste geval?

4 maanden geleden

Heeft ze eerder wel uit de fles gedronken? Onze dochter leek het ook ineens niet meer te begrijpen en was meer aan het sabbelen en klooien met haar tong wat uiteindelijk leidde tot frustratie en intens huilen. Na wat tips van de preverbaal logopedist te hebben toegepast, bleek het hier de oplossing om zowel de melk als de speen goed te verwarmen. Ze drinkt nu - als we dit toepassen - zonder problemen, terwijl we daarvoor ruim 2 weken hebben gestoeid met de fles.

4 maanden geleden

Ik zou toch nog een andere fles de kans geven; lansinoh. Heeft een flexibele speen die lijkt op een (zachte) borst. Hier ook een brown weigeraar, alleen wat met de tong spelen ermee ofzo. Heel raar. Op onderzoek uitgeweest en de lansinoh schijnt goed te werken bij flesweigeraars. Maar als je kindje blijft weigeren kan je vanaf 6 mnd (sept?) ook een rietjes beker gaan proberen. Hier werkte trouwens in het begin de fles liggend op bed geven. En lopend, schuddend. Succes!

4 maanden geleden

Reactie op Rob_in

Frustrerend he! Je weet dat je nog genoeg tijd hebt maar toch… Ik heb de 1 ...
Ja echt hè! En maar kolven voor die flessen. Soms zelf ook echt zat! Preverbaal logopedist wordt vergoed uit de basiszorg (even nakijken, 100% zeker ben ik niet)!

4 maanden geleden

Reactie op KatjaNee

Ik heb begrepen dat lopend voeden kan helpen of de speen warm maken. Evt z ...
Ik ga het lopend eens proberen! Ik heb inmiddels best wat geld uitgegeven aan flessen en verschillende spenen… ik heb het meeste hoop bij dr Dr.Brown. Ben bang dat ze andere ook niet gaat pakken en dan zit ik met een ongebruikte fles.. En ik zou het inderdaad proberen! Wie weet pakt jouw kindje wel goed de fles maar dan heb je wat langer de tijd om te oefenen.

4 maanden geleden

Reactie op Annick33

Misschien in jouw geval wel lastiger, maar misschien helpt het om iemand an ...
Ik probeer wanneer ik kan mijn moeder de fles te laten geven. Daar heeft ze tot nu toe een paar slokjes gedronken maar dat is niet meer dan 10ml… Heb je toevallig een foto van die cupjes?

4 maanden geleden

Reactie op evm14

Heeft ze eerder wel uit de fles gedronken? Onze dochter leek het ook ineens ...
Nee hiervoor nooit de fles gepakt… Maar de tips die jij nu zegt ga ik ook proberen dan! Ik kolf nu de melk af en geef het direct dus het zou wel warm moeten zijn. Maar verwarmen jullie de melk nog extra?

4 maanden geleden

Reactie op Imkebb

Ik zou toch nog een andere fles de kans geven; lansinoh. Heeft een flexibel ...
Bedankt voor je reactie! Ik ga eerst de tips en tricks toepassen, kijken of dat werkt. En dan willigt toch maar een andere fles proberen

4 maanden geleden

Reactie op Rob_in

Nee hiervoor nooit de fles gepakt… Maar de tips die jij nu zegt ga ik ook p ...
Ah oke! Wij deden dit tijdens het oefenen ook met de recent afgekolfde melk, aangezien dit haar toch leek te helpen. Andere tip die we nog kregen is afleiden, bijv. met een rammelaar. Dit zou het onbewuste zuigreflex weer kunnen triggeren. In mijn omgeving werd ook de Lansinoh fles getipt, maar zelf geen ervaring mee.

4 maanden geleden

Mijn eerste was ook flesweigeraar, uiteindelijk heeft hij wel fles beginnen drinken tussen 4 en 7 maand, daarna terug geweigerd. Wat hier geholpen heeft, was fles als droomwoning geven

4 maanden geleden

Reactie op Rob_in

Bedankt voor je reactie! Ik ga eerst de tips en tricks toepassen, kijken of ...
Ik hoop dat het snel lukt! Echt mega frustrerend hè :(

4 maanden geleden

Heb zelf ook een aantal flessen geprobeerd bij mijn zoontje. De enige die hij goed pakt is de MAM met speenmaat 0, misschien nog het proberen waard!

4 maanden geleden

Reactie op Rob_in

Ik probeer wanneer ik kan mijn moeder de fles te laten geven. Daar heeft ze ...
Als ik het Google zie ik bijvoorbeeld de feeder Medela babycup. Dat is wat ik bedoel, maar geen ervaring verder mee hoor

4 maanden geleden

Je kindje op de zij laten drinken? Bij BV liggen ze ook zo, waardoor de melk eerst in de wang komt en dat slikken ze weg. Bij de fles liggen ze vaak wat meer op de rug, waardoor de melk gelijk richting de keel gaat, heb ik me laten vertellen. Dat vraagt om een andere drinktechniek. Bij onze oudste duurde het ook even voor ze de fles accepteerde, maar met vaak proberen is het (me) uiteindelijk gelukt. Overigens hield ik het flesje toen ook voor m'n borst 🤭

4 maanden geleden

Je kan ook een afspraak maken met de lactatiekundige. Die kan met je meekijken tijdens een voeding en dan tips geven. Ook heeft een lactatiekundige vaak verschillende soorten flessen en spenen in bezit die dan geprobeerd kunnen worden.

4 maanden geleden

Heb je de speen van de fles al eens in de melk gedompeld?

4 maanden geleden

Cupping misschien?