56 Reacties

25 dagen geleden

Reactie op Dindin004

Hier ook elke 3 uur en geef bv. Hij sliep eerst zo goed van 9-5 ( daar ware ...
Hier ook precies zo. Heb er vertrouwen in dat het straks weer beter zal gaan.

25 dagen geleden

Herkenbaar. Twee kindjes. Beide volledig (tot nu toe) live borstvoeding. Eerste kindje veel zorgen gemaakt over dit niet doorslapen. Van alles geprobeerd, laatste borstvoeding in flesje (want misschien drinken ze dan meer?), een keer kunstvoeding voor de nacht (want dan slapen ze door?). Uiteindelijk bleek baby 1 gewoon elke 3 a 4 uur drinken nodig hebben. Bij baby 2 doen we niks anders en die slaapt ineens wel langere stukken. Ligt dus echt aan de baby en hopelijk helpt het je te bedenken dat je er niet zoveel aan kan veranderen/invloed op hebt. Het is wat het is, je doet niks verkeerd.

25 dagen geleden

Ik kwam even naar 't forum om reacties te lezen van mama's over precies dit onderwerp, dus je topic komt als geroepen haha. Ons zoontje sliep van 6-12 weken netjes tussen 23-6 (volledige BV) en nu is het sinds hij 13 weken is al raak (hij is nu 16+1). Het eerste blokje lukt hem 't langst (4 uur), daarna een blok van tussen de 2-3 uur en vervolgens is het feest, dan komt hij ieder uur. Hij drinkt wel echt iedere keer en slaapt daarna ook wel weer direct verder en ik dus ook, maar het is wel vermoeiend. Zal vast wel weer een keertje beter worden.

25 dagen geleden

Mijn kindje heeft nooit een nacht doorgeslapen

25 dagen geleden

Ja hoor! Helemaal normaal voor deze kleine guppies. Sommige nachten elke uur/2 uur. Nu weer nachten om de 3 uur (gelukkig!!) live BV.

24 dagen geleden

Misschien overwegen content voeding voor de nacht? Hielp hier goed!

24 dagen geleden

Hier ook! Sinds hij 3-3.5 maand is weer. Eerst liet hij er langer tussen zitten in de nacht. Maar nu wil hij wel alleen eten bij mama/knuffelen en weer slapen. Ik slaap vrij goed weer in dus ik vind het prima. Hij zal wel wat extra's nodig hebben en nabijheid nodig hebben. Lijkt voor mij ook een beetje bij de slaapregressie te horen.

24 dagen geleden

Heel fijn al deze reacties! T wordt vanzelf beter:)!

24 dagen geleden

Hier ook!

24 dagen geleden

Niet meer elke nacht (ook pas sinds circa 3 weken) maar wij hebben soms ook nog nachten dat ze elke drie uur wilt. Ik heb eens gelezen dat een nachtvoeding bij jonge baby’s goed is voor de ontwikkeling van de hersenen, dus daar houd ik mij maar aan vast als ik er weer uit moet..

23 dagen geleden

Heel fijn al die herkenbare reacties. Je wordt soms zo onzeker als je van anderen hoort dat hun baby doorslaapt. Hier pas 1x gelukt, maar toen bleek ze achteraf wat ziekjes te zijn

22 dagen geleden

Het is hier net 4 dagen voorbij (ook van 17 tot 20 weken dit gehad!)

21 dagen geleden

Bij mij was het altijd wel zo, maar paar weken geleden liet hij soms 4-5-6 uur tussen en nu is het weer om de 3 uur. Echt jammer want heb moeite met slapen 😭

21 dagen geleden

Hier ook! 19 weken en slaapt max 3 uur achter elkaar. (& zelfs dat komt weinig voor) Ik heb hetzelfde als jij hoor. Soms wel veel willen drinken en soms best weinig, dat ik denk serious! Heb je mij daarvoor wakker gemaakt?! 🥹😊

21 dagen geleden

Jupe heeft Lotte ook ze is van 24 april zelden slaapt ze langer door

20 dagen geleden

Still going strong met iedere 3 uur drinken, morgen gaan we de 5e week in en ik ben moe 🥱

20 dagen geleden

Hier ook volledig live BV.. Dochter net 4 maanden en maakt eerste blok vaak van 4u, hierna om de 3u of 2u. Wij slapen (veilig) samen waardoor ik er gelukkig niet uit hoef maar soms alsnog erg pittig. Vooral tijdens sprongetjes, dan komt ze vaak om de 1.5u a 2u. Word vast beter! Vaker wakker worden voor baby's maakt de kans op SIDS ook kleiner 😊

19 dagen geleden

Hier ook om de 3 uur terwijl hij tot 14 weken juist een stijgende lijn qua langere stretches liet zien. Vriend denkt dat het aan bv ligt en wilt daarom over naar kv. Maar stel het ligt daar niet aan.. ik zie mrzelf niet om de 3uur n flesje maken snachts. Dan liever maar even aanleggen.

19 dagen geleden

Reactie op Demamavanonbekend

Hier ook volledig live BV.. Dochter net 4 maanden en maakt eerste blok vaak ...
Hoe doe jij het samen slapen veilig? Ik ben mij daar nu ook in het verdiepen (kijken naar culturen zoals Afrika of Japan) en vind het soms best lastig om er echt iets van te maken. Ze zeggen geen kussens en dekbed, maar ik ben dus echt een koukleum, dus ik heb wel graag een dekbed over 🙈

19 dagen geleden

Reactie op Kadeviv

Hier ook om de 3 uur terwijl hij tot 14 weken juist een stijgende lijn qua ...
Dit denkt mijn vriend ook. Groot fan van kv. Terwijl ik m’n uiterste best doe om haar het beste te geven wat er js 😅