56 Reacties

17 dagen geleden

Pff afgelopen week ook steeds om de 2-3 uur wakker. Slaap zo slecht erdoor en begint vervelend te worden..

17 dagen geleden

Reactie op Monique.86

Dit denkt mijn vriend ook. Groot fan van kv. Terwijl ik m’n uiterste best d ...
Ik denk dat dit aan de 4de sprong en slaapregressie ligt! Wij zijn net door de 4de sprong heen en het slapen gaat weer beter. Nog niet zo goed als ervoor, maar dat wijt ik aan de slaapregessie.

17 dagen geleden

Reactie op Monique.86

Dit denkt mijn vriend ook. Groot fan van kv. Terwijl ik m’n uiterste best d ...
Frustrerend he. Terwijl je nu juist de grootsts support nodig hebt. Ik zet nog even door met bv, maar soms slaat de twijfel wel enorm (mede hierdoor) toe..

17 dagen geleden

Reactie op Kadeviv

Hier ook om de 3 uur terwijl hij tot 14 weken juist een stijgende lijn qua ...
Echt onzin, hier zat er ook een stijgende lijn in en sinds de 4 maanden slaapregressie is het weer drama snachts en ik geef kunstvoeding. In mijn omgeving geeft iedereen borstvoeding, van de 6 baby's sliepen er 3 vrijwel direct door en 3 komen nog steeds af en toe voor een voeding. Allemaal borstvoeding... gewoon aan toegeven en super trots zijn dat je de kleine kan voorzien van moedermelk💪

17 dagen geleden

Hier komt ze (18 weken) in de nacht van om de twee uur tot om de 5,5. Gemiddeld zo om de drie uur. Maar eigenlijk geen peil op te trekken. Ben inmiddels een weekje over gestapt op kunstvoeding. Geen verschil 🫠Denk dat het normaal is.

16 dagen geleden

Reactie op TessM1997

Hier ook! Overdag om de 3/3.5 uur. ‘s Avonds slaapt hij eerst van ongeveer ...
Ik heb dit precies hetzelfde! En inderdaad onzeker makend dat ander baby's zo lang slapen of dat je leest dat 6 a 7 voedingen per dag normaal zijn..

16 dagen geleden

Hi! Hier ook nog om de 3-4 uur snachts en soms veel vaker inderdaad, soms ook minder vaak. Kan er geen peil optrekken. Vind het soms best lastig met een peuter die ook nog rond loopt dat ik zo moeilijk kan plannen omdat ik niet weet wanneer ze me weer nodig heeft, maar ook zo mooi om goed om zo te kunnen voldoen aan haar behoefte. Overigens laat ze er op de opvang veel meer tijd tussen overdag. Wellicht omdat ze daar een flesje krijgt indd. Maar ze is nog maar 3 x geweest, dus kan er nog niet echt een conclusie uit trekken.

15 dagen geleden

Reactie op Monique.86

Dit denkt mijn vriend ook. Groot fan van kv. Terwijl ik m’n uiterste best d ...
Hier gaat het nu sinds een week weer beter. Zoontje van 12-4. Hij krijgt bv en sinds 12-8 1 fles kv. Hij kwam tussen 19-7u eerder nog 2-3 keer. Nu sinds een week nog 1x. Had hier denk ik echt te maken met sprong 4/slaapregressie. En kv biedt geen garantie tot doorslapen 😊

5 dagen geleden

Hoe gaat het met de nachtelijke Bourgondische baby's? 😜 Ik vroeg me af of jullie wel eens proberen om op een andere manier de kleine weer in slaap te brengen ipv te voeden. Ik kies nu altijd voor het gemak, te voeden, omdat ik weet dat ik dan het snelst weer terug in slaap ben. Maargoed.. misschien maak ik het probleem dus groter omdat ik het altijd aanbied..

5 dagen geleden

Reactie op Kadeviv

Hoe gaat het met de nachtelijke Bourgondische baby's? 😜 Ik vroeg me af of ...
1 macht geprobeerd mijn man wiegen, knuffelen en iedere x een half uur bezig en kon ik m nog aanleggenen waren we allemaal klaar wakker😅. Nacht daarna sliep hij ineens 7 uur aaan een stuk. En nacht daarna 5. Hij lijkt uit de slaapregressie te zijn en alleen nog te drinken als hij echt honger heeft na een langere tijd of met buikpijn.

5 dagen geleden

Hier ook echt elke 4 uur nog en de laatste weken soms elke 2 uur wakker. Omdat hij KV krijgt en overdag al best veel krijgt hij als hij s nachts komt maar en klein flesje van 90cc of 60cc. Ik probeer eerst om hem weer in slaap te krijgen maar dat lukt zeker niet altijd. Tussen 23u en 07u krijgt hij daarom meestal nog twee kleine flesjes..

5 dagen geleden

Reactie op Kadeviv

Hoe gaat het met de nachtelijke Bourgondische baby's? 😜 Ik vroeg me af of ...
Hier ben ik ook bang voor. Om de rest van t gezin niet wakker te maken heb ik altijd snel aangelegd. Ze drinkt maar n beetje en slaapt dan weer verder. Maar dus wel elke 2 uur. Heb ook niet de energie om ‘s nachts allemaal andere dingen te gaan proberen. Hopelijk kan ze gewoon snel n boterham met pindakaas eten overdag en gaat t ‘s nachts beter!

5 dagen geleden

Hier een zoontje van 5 maanden die echt nog iedere nacht om de 3 uur komt voor 3 slokken van zijn fles. 🙃 We zijn uit sprong 4 maar nog weinig verandering! Hij krijgt al voeding voor hongerige baby’s. Vanavond gaan we een papfles aanbieden. Wie weet 🤷🏻‍♀️

5 dagen geleden

Reactie op Kadeviv

Hoe gaat het met de nachtelijke Bourgondische baby's? 😜 Ik vroeg me af of ...
Ik probeer niks anders hoor, zo vallen we allebei lekker snel weer in slaap. Pf de baby wakker "schrikt " en even de borst als troost wil of echt honger heeft zullen we nooit weten maar ik denk dat het in beide gevallen geen kwaad kan en uiteindelijk zal ze ooit doorslapen

5 dagen geleden

Reactie op Kadeviv

Hoe gaat het met de nachtelijke Bourgondische baby's? 😜 Ik vroeg me af of ...
Hier ook nog gewoon elke keer (dus om de 3 uur) voeden 🤷🏼‍♀️ Vannacht na 2,5 uur ongeveer toch een keer speentje erin gedaan en toen sliep hij nog zo’n anderhalf uur.

5 dagen geleden

Stiekem fijn om te lezen dat het toch nog niet bij iedereen zoveel beter gaat als bij ons 🙉 (sorry dames, ik wens jullie allemaal hele fijne nachten toe hoor!) Ik ben dit niet gewend van mijn eerste. Die spookte snachts wel eens (vaker dan eens...), maar kwam niet structureel om de 2/3 uur voor een voeding. Ik krijg er overdag ook écht niet meer in, want als ik merk dat ie wat meer heeft gedronken dan normaal geeft ie het constant terug. Eerder twijfelde ik wel eens of ik wel genoeg productie heb, gezien ie snachts zoveel nog wilt. Ik zou daarom graag gewoon willen weten / begrijpen waarom ie het zo nodig heeft snachts. Maja, dat zit er wss niet in dus ik heb er maar mee te deal denk ik 😅