16 Reacties
één maand geleden
Geen tips maar wel herkenning....Hier precies hetzelfde met onze zoon van 5 maanden.. hij valt alleen inslaap op mij of in de armen. Zodra ik hem weg leg meteen weer wakker, en in de nacht wordt hij sinds 3 weken ook weer paar keer wakker. Slaap alleen door als ik hem in ons bed pak. Maar wil daar geen gewoonte van gaan maken... het is idd heel zwaar. Hopelijk komt er snel verandering in 👐🏼
één maand geleden
Dankjewel mama's, soms lees ik over babys die overdags slaapjes van 2 uur doen en snachts doorslapen.. en dan denk ik echt wat doen we verkeerd?.. maar weet dat ook elk kindje verschillend is
één maand geleden
Hier hetzelfde. Echt vermoeiend. Overdag de dutjes erg veel moeite met in slaap komen voor een slaapje standaard niét langer als 3 kwartier. In de draagzak kan hij zo 6 uur lang door slapen overdag. ‘s nachts zie ik soms elk uur. Alleen een speentje geven pikt hij niet. Hij moet opgetild worden, gewiegd en getroost. Gelukkig kan ik hem als hij slaapt sinds kort wel wegleggen maar man man wat is dit vermoeiend. Wordt het ooit beter ☹️
één maand geleden
Hier ook. Alleen in slaap te voeden aan de borst. En steeds korte dutjes. ‘s nachts ligt ze naast me, het liefst continue aan de borst alsof het een soort all you can eat buffet is.
één maand geleden
Reactie op Monique.86
Hier ook. Alleen in slaap te voeden aan de borst. En steeds korte dutjes. ‘ ...
Jeetje wat overwelming moet dat zijn.. 😪
één maand geleden
Reactie op Michelle1998
Dankjewel mama's, soms lees ik over babys die overdags slaapjes van 2 uur d ...
Je doet niks verkeerd hoor! Mijn 1e zoontje was ook zo'n perfecte baby... sliep na 9 weekjes al de nachten door van 19u tot 7u en moest hem soms zelfs wekken! Ging allemaal vanzelf...nu mijn 2e is dus letterlijk een drama...het verschilt gewoon echt per kind i guess
één maand geleden
Hier precies zo.. eerste 6 weken natuurlijk om de 3 a 4 uur.. daarna sliep hij lekker door van 7 tot sowieso 5 a 6 uur.. 4e sprong en slaapregressie niets van gemerkt maar sinds een aantal weken is het echt drama.. zelf in slaap vallen is altijd al drama met hem maar nu is het dag en nacht feest.. ik doe geen oog dicht, echt zo vermoeiend.. en als mijn man een keer naar hem toe loopt begint hij gelijk te krijsen dus moet ik alsnog😟 ik weet echt niet wat ik fout doe.. de eerste 2 waren niet zulke slechte slapers maar dit kereltje kan er wat van..
één maand geleden
Mijn dochtertje slaapt al een flinke poos wel de nachten goed door maar overdag gaat het minder makkelijk. In bed slaapt ze wel maar voordat ze in slaap valt duurt het wel even een dan max 45 minuten per keer. Een de tijd om haar rustig in bed te leggen en er bij te blijven tot ze slaapt (regelmatig speen terug geven) heb ik vaak gewoon niet met nog een peuter thuis. Maar op de opvang? Daar sliep ze vanaf het begin gelijk makkelijk 2 a 3 uur!! En nu, 4 weken verder nog altijd! Weinig tips dus maar wel het advies laat het een beetje los! Niet over stressen, het kan op de opvang alsnog hartstikke goed gaan!
één maand geleden
Reactie op Monique.86
Hier ook. Nu 6 maanden en in de nacht sinds een maand of twee elke 1,5-2u aan de borst.
Ik denk dat ze nu gewoon ook meer nabijheid nodig hebben, of dit nu aan de borst is, of in de armen (in het geval van flesvoeding).
één maand geleden
Pfff ja hier ook zeker een moeilijke slaper! Wie had ooit gedacht dat het in slaap krijgen en houden m’n allerbelangrijkste bezigheid van de dag zou zijn 🫣
één maand geleden
Reactie op Monique.86
Hier hetzelfde🫣
één maand geleden
Heel herkenbaar! Mijn eerste is bijna 2 en hij slaapt nog steeds niet door. Hij is onwijs angstig in de nacht. Op de opvang ging het vanaf het begin al heel anders. Daar doet hij het opzich prima met dutjes. Ik probeer er rust uit te halen dat hij zich dus gewoon het veiligst voelt bij zijn ouders. En het gaat met de maand een klein beetje beter. Hij valt sinds kort zelf inslaap in zijn bedje met ons op een stoel ernaast. Daarvoor viel hij alleen in onze armen inslaap en konden we m dan pas wegleggen. Ik mis dat knuffelmomentje oprecht en ik weet dat er een dag komt dat hij helemaal zelf slaapt en dat ik de momenten van nu ga missen. De tweede daarentegen, slaapt fantastisch! Zij sliep na een maand al door een ik kan haar als ze moe is gewoon neerleggen en weg is ze. Echt bizar hoe groot het verschil is!