21 Reacties

4 maanden geleden

Mij dochter van 14 weken is precies zo. Verschillende speentjes geprobeerd, geeneen pakt ze. Wat wel werkt bij haar is een zacht knuffeltje. Die pakt ze dan stevig vast en stopt ze in haar mond (wel gewassen hoor). Ze stopt wel vaker nu haar hand in haar mond (lees: hele hand in vuist vorm). Ik heb niet de gouden speen helaas, maar wellicht werkt een zacht knuffeltje voor hem?

4 maanden geleden

Onze oudste was verzot op de speen. Onze jongste heeft er minder mee. Hij wil hem alleen als hij onrustig is. Maar zoekt dan ook snel zijn eigen duim op. Zoekt jullie zoontje zijn eigen vingers? Anders kun je hem misschien daarbij helpen. Het ene kind wil wel een speen en de andere niet. Dat is lastig, maar wel makkelijk omdat ze niks hoeven af te leren.

4 maanden geleden

Ik volg even mee. Hier wil de dame ook geen speen. Gaat bij de meeste spenen of kokhalzen of ze drukt hem uit met haar tong. Ook heel wat speentjes geprobeerd. Echt zonde al die verpakkingen met 2 stuks. Er zou een pakket moeten zijn met van elk merk 1.

4 maanden geleden

Hoi, hier precies hetzelfde. Onze oudste van bijna 2 is nog steeds gek op zijn speen. De baby niet, heb er ook al heel veel geprobeerd. Wel veel zuigbehoefte dus inderdaad steeds een vinger... De laatste weken begint ze wel haar eigen handjes op te zoeken, ik hoop dat ze binnenkort zichzelf in slaap kan krijgen. Geen oplossing voor je of tips, wel herkenning. Het voordeel is wel: je hoeft straks geen speen af te leren.

4 maanden geleden

Hi! Hier hetzelfde. Mijn dochter is gister precies 3 maanden geworden en heeft vanaf het begin geen enkele speen willen pakken. De Mijnnami deed ze een dag of 3 mee. Toen was het klaar. Sommige baby’s willen echt geen speen… ik denk dat mijn dochter daar een van is en misschien jouw zoontje ook. Sinds een week of 2 stopt mijn dochter haar handen en vingers in haar mond. Ze zuigt er wat op en maakt een soort bubbel geluidjes. Misschien een idee om hem als hij rustig is, te begeleiden naar zijn handen en vingers? Wie weet dat hij dat accepteert. Ik snap je namelijk heel goed! Ik vond het heel frustrerend dat ze geen speen pakte. Maar daardoor juist blij dat ze nu haar vingers zoekt en handen. Helaas geen gouden tip voor je maar ik kan mij wel vinden in jouw situatie! En anders zoals hieronder gezegd wordt: een doekje proberen waar hij op kan sabbelen/friemelen. Ik heb ook gehoord dat baby’s de eerste maanden zachte doekjes minder fijn vinden voelen dan wat ruwere stofjes. Ik heb een knuffeldoek van Little Dutch met een kipje. Dat stofje is een beetje hydrofiel en dat werkt hier goed. Succes!

4 maanden geleden

Hier ook geen speen! Sommige spenen wil ze heel eventjes inhouden om ze vervolgens met een vies gezicht uit te spugen😂 ze zuigt wel bijna de hele dag door op haar handje, dus heb ik het ook maar opgegeven met de speen

4 maanden geleden

Hier is knuffeldoekje en eigen duim de manier voor in slaap vallen. Probeer eens te helpen om op eigen duim te laten sabbelen?

4 maanden geleden

Hier hetzelfde probleem, alleen dan niet met een pink, maar mijn tepel 😅 Geen enkele speen wil ze, maar ze heeft wel die zuigbehoefte bij het in slaap vallen… ik volg dus even mee!

4 maanden geleden

Hier was het exact zelfde.. wij hebben de tommee tippee werkt echt perfect! Is ook lang en lijkt op een pink

4 maanden geleden

Is je kindje gecontroleerd op een tekort tong en/of lipriempje? Die van mij had dat en daarna het doorgeknipt was, kon ze de speen wel beter in haar mond houden.

4 maanden geleden

De gouden speen was hier de Philips Avent air! Mijn zoontje wilde ook alleen maar pink sabbelen totdat we deze speen vonden

4 maanden geleden

Hier ook geen speen, maar dan bewust. Ze zuigt op haar hand of vingertjes en heeft een knuffeldoekje. Ze valt prima in slaap dan. Hij moet misschien even zijn eigen vingers en handje ontdekken ?

4 maanden geleden

Is een van jullie toevallig een duimer geweest? Want onze jongste wilt ook echt geen speen, ja flesspeen🙄 maar hij gebruikt echt zijn handje of duim om op te sabbelen. Duurde ook ff voor hij dat goed doorhad hoe hij het moest doen

4 maanden geleden

Reactie op daantjel

Is een van jullie toevallig een duimer geweest? Want onze jongste wilt ook ...
Ik ben duimer geweest. En mijn zoontje nu ook.

4 maanden geleden

Wij hebben de philips avent. De rest wilde ze ook niet, vanalles geprobeerd. Ze pakt hem ook alleen als ze onrustig is en soms valt ze er mee in slaap maar dan duw ze hem vanzelf er snel uit als ze eenmaal slaapt. Maar het geeft haar wel rust

4 maanden geleden

Reactie op kxo

Wij hebben de philips avent. De rest wilde ze ook niet, vanalles geprobeerd ...
Hier hetzelfde verhaal, alleen de Philips avent en duurde ook 1-2 weken voor ze hem pakte.

4 maanden geleden

Philips avent is ook de enige die mijn dochter wilde. Nu bij mijn zoontje zijn we gelijk voor acent gegaan. Bij het aanbieden zachtjes op de speen tikken helpt hier met het pakken van de speen.

4 maanden geleden

Mijn dochtertje wilt gelukkig wel een speen, maar echt alleen in bed. In de wandelwagen of maxi cosi oid weigert ze hem ook dus blijft behoorlijk lang wakker. Bij mn eerste hebben we de speen cold turkey gestopt met 4 maanden. Dit omdat ze juist wel 100x kwam snachts om de speen terug te krijgen. Gek werden we ervan. Het waren toen een paar pittige dagen (ze zeggen dat het ong een week kan duren) om haar op een andere manier te troosten en in slaap te krijgen. Maar hierna ging ze zo mega goed slapen!! Ze had de speen niet meer nodig dus viel overal in slaap en koppelde de cyclussen heel goed aan elkaar. We hadden haar een knuffeldoekje gegeven zodat ze daar haar troost uit kon gaan halen. Het duurt voor de 6 maanden ong een week voordat ze een andere manier hebben gevonden om in slaap te vallen, bij ons was dat dus met het knuffeltje. Je zou dit dus evt ook kunnen overwegen om de pink helemaal niet meer te geven. Ik zou even bij slaaptipsvoorbabys op insta opzoeken hoe ze het omschrijven bij speen afbouwen

4 maanden geleden

Reactie op shauny1ebaby

Mijn dochtertje wilt gelukkig wel een speen, maar echt alleen in bed. In de ...
Het werd bij de eerste trouwens meer gewenning en een manier om in slaap te vallen ipv echt nog zuigbehoefte. Maar dit was dus ong met de 4 maanden.

4 maanden geleden

Natursutten speen!