9 Reacties

4 maanden geleden

Het is heel normaal dat ze nog 1x komt. Hier helpt het om haar na de voeding van 5.00 gewoon bij me te houden. Dus samen lekker slapen. Dan slaapt ze zo nog 3u verder

4 maanden geleden

Je mag denk ik in je handjes knijpen met deze tijd. Het is heel normaal dat kindjes rond deze leeftijd nog 1 of zelfs 2 of 3 keer komen voor voeding in de nacht. Ze slaapt na de voeding weer door denk ik? Pak dan zelf ook nog even je rust. Zorg dat het flesje makkelijk te maken is, zet het al zoveel mogelijk klaar op je nachtkastje met een thermoskan met heet water oid. Dan hoef je er niet uit en kan je dag heerlijk beginnen om 7 uur!

4 maanden geleden

Laat je haar wel nog slapen na die voeding van 05.30 uur? Hier helpt het om het wel gewoon te zien als nachtvoeding. Dus in het donker voeden en weer verder slapen. En dan niet om 7 uur wakker maken (tenzij je verplichtingen hebt ofzo). Die 05.30 uur wordt vanzelf wat later. Als je kindje wat ouder wordt. Ze heeft nu nog behoefte aan een nachtvoeding. Het is al heel knap dat ze die pas om half 6 wil. Komt echt vanzelf wel dat ze die wat opschuift naar 6 uur en uiteindelijk 7 uur

4 maanden geleden

Reactie op Wensvoornr2

Laat je haar wel nog slapen na die voeding van 05.30 uur? Hier helpt het om ...
Ja ik laat haar nog wel slapen, maar stoei dan met wanneer ik haar wakker maak om de rest van de dag niet in de knoop te komen. Houd je dan gewoon de 4 uur voeding aan en de wakker tijd? Daar ben ik onzeker over.

4 maanden geleden

Reactie op NathalieA

Je mag denk ik in je handjes knijpen met deze tijd. Het is heel normaal dat ...
Dat snap ik. Vind het ook fijn dat ze 1 x komt en ze slaapt daarna meestal nog wel, maar stoei dan met de planning van de rest van de dag. Wanneer maak ik haar wakker zodat ik niet in de knoop kom.

4 maanden geleden

Reactie op 152024

Ja ik laat haar nog wel slapen, maar stoei dan met wanneer ik haar wakker m ...
Ik snap je drang naar een ritme. Die had/heb ik ook. Het liefst zeg ik nu 'laat slapen wanneer moe en laat drinken wanneer dorst'. Maar zelf ben ik ook van de regelmaat en ritmes.. Als je graag om de 4 uur wil voeden met vaste tijden, dan zou ik de nachtvoedingen als extra zien. Om half 6 iets minder aanbieden dan wat ze normaal krijgt. En dan om 7 uur (of iets later) een volledige voeding. Vanaf daar weer 4 uur aanhouden en je ritme oppakken. Om 19 uur de "laatste" fles en vanaf daar zelf laten bepalen. Jullie geven om 23 uur nog een fles, dat doe ik niet. Ik wacht tot ze zichzelf meldt. Vaak is dat rond 3 uur. Dan kun je gewoon een normale voeding geven en om 7 uur weer voeden.

4 maanden geleden

Reactie op Wensvoornr2

Ik snap je drang naar een ritme. Die had/heb ik ook. Het liefst zeg ik nu ' ...
Dankje wel. 😊

4 maanden geleden

Misschien bij de laatste fles een volle theelepel voeding extra geven en 10cc water erbij. Dit helpt bij ons wel om het langer vol te houden. Als ze hem niet altijd op drinkt misschien voor een grote speen gaan?

4 maanden geleden

Reactie op NathalieA

Je mag denk ik in je handjes knijpen met deze tijd. Het is heel normaal dat ...
Ja ik heb dat ook onze dochtertje van 3 maanden nu slaapt ook door deed ze al vanaf 2 maand of zelfs eerder ze krijgt laatste flesje om wat zal het zijn tussen 11 uur en 12 uur savonds. En dan slaap ze door tot of 7 of zelfs 8 uur smorgens 😊