32 Reacties
6 maanden geleden
Probeer samen met je dochtertje te douchen, dat helpt ook goed tegen de krampjes.
Ik leg altijd verschoonkussen op de badkamer, dan doe ik snel wassen en haren wassen, dan ga ik m’n dochtertje van ook nu 4 weken uitkleden en pak ik haar in de douche. Als we klaar zijn leg ik haar op verschoonkussen en wikkel ik haar in handdoek, dan doe ik m’n badjas aan en ga ik haar afdrogen, aankleden enz, als m’n dochter van 3 erbij is doe ik het in de avond en douchen we met z’n drieën, het zelfde ritueel eerst de oudste en ik en dan baby uitkleden❤️
6 maanden geleden
Reactie op Verenawind
Probeer samen met je dochtertje te douchen, dat helpt ook goed tegen de kra ...
Hier overigens een alleenstaande moeder❤️
6 maanden geleden
Ik zou het douchen niet in de ochtend doen, maar in de avond als jouw man ook thuis is. Ik neem mijn dochter vaak maar mee in de badkamer en leg haar even op de grond op een matje of aankleedkussen. Mijn andere dochter loopt dan een beetje rond boven. Soms huilt mijn dochter, maar als ik naar de wc moet, dan moet ik dat 😅. Verder heb ik een draagdoek waar ik mijn dochter in doe en ik betrek mijn andere dochter van 2 bij de zorg voor haar zusje. Samen aankleden, samen flesje geven of anders lees ik een boekje voor tijdens de borstvoeding of flesje.
Maar die draagdoek is echt een lifesaver. En ik ga vaak wandelen met de baby in de kinderwagen en mijn dochter op het karretje naar de speeltuin.
6 maanden geleden
Reactie op Verenawind
Hier overigens een alleenstaande moeder❤️
Respect voor jou ❤️ Samen douchen is inderdaad nog wel een goede. Ga ik zo maar proberen dan. 's Avonds douchen is ook een optie, maar ik heb zoveel last van hormonaal zweten 's nachts dat ik me graag 's ochtends ook even afspoel. Het is meer dat m'n dochtertje meteen begint te krijsen zodra ik haar loslaat. Ondanks emdr therapie triggert dat toch een beetje het huilbabytrauma van de eerste. Ik weet dat ze soms even moet wachten en dus a huilen, maar vind dat zo lastig.
6 maanden geleden
Reactie op Annick33
Ik zou het douchen niet in de ochtend doen, maar in de avond als jouw man o ...
Thanks voor je tips! Douchen in de avond doe ik inderdaad al, maar ik zweet zo erg 's nachts door de hormonen dat ik graag 's ochtends ook even mezelf afspoel of goed was.
Draagzak en doek heb ik inderdaad. Het is puur dat ik denk: hoe maak ik mezelf en twee kinderen klaar voor de dag. Eerder opstaan is ook lastig want er zit 0 ritme in, zowel bij de baby als de peuterpuber. 😅
6 maanden geleden
Reactie op SuuzAnn
Thanks voor je tips! Douchen in de avond doe ik inderdaad al, maar ik zweet ...
Wel herkenbaar idd dat zweten en geen ritme. Meestal leg ik de baby even op ons bed met een speentje. Maar zeker de laatste dagen gaat ze dan huilen. Ik kleed dan heel gauw mijn peuter aan en pak dan de baby mee of kleed me aan bij haar.
Maar kan me voorstellen dat huilen bij jou een heftiger reactie oproept dan bij mij en dat dat lastig is.. Heb je al iets geprobeerd tegen de krampjes? Zoals infacol of bactiol? Zelf geen ervaring mee, maar lees/hoor het vaak.
6 maanden geleden
Oh ik voel je. Hier zit er ook totaal geen ritme nog in. De baby huilt ook veel door krampjes en de peuterpuber vind het nog erg lastig om niet meer de volledige aandacht te krijgen. Ik probeer om met de baby op te staan voor de eerste ochtendvoeding voordat de oudste wakker wordt (rond 06:45) dan was/verschoon ik se baby en leg ik haar voor voor max 3 min in de box/wipper. In die tijd poets ik m’n tanden en was/kleed ik me aan. (Kleding leg ik de dag er voor al klaar 🫠). Dan neem ik haar weer bij me en dek ik ondertussen de tafel. Als de oudste wakker is leg ik de baby weer even weg in de box/wipper en kleed ik de oudste aan en neem dr mee naar beneden. Soms is de baby dan wel even aan het huilen maar ik vind het ook belangrijk om de oudste wat 1-1 tijd te gunnen zo bij het wakker worden ook al is dat maar 5-10 min. Het is allemaal een beetje chaos maar het zal op den duur vast beter worden🤞🏼🤣
6 maanden geleden
Misschien kan je, je dochter even in een wipstoel doen en bij jou op de badkamer zetten? Ben je er bij en ze hoort je stem maar heb je toch even je handen vrij.
6 maanden geleden
Dancing fruit op YouTube aan zetten hielp erg bij mijn zoontje was ook een huil baby.. niet de meest pedagogische oplossing.
Maar ja dan kan je wel
Even douche of je andere zoontje aankleden. Als
Het helpt natuurlijk.
6 maanden geleden
Niet alleen de zwangerschappen lopen bij ons hetzelfde, deze gedachte ook.
Ik denk hier ook elke ochtend dat ik alleen met 2 kinderen ben (man werkt continue diensten); HOE DAN?
Hier probeer ik ook een ritme of iets te vinden wat handig is om te doen.. dus (nog) geen tips, maar wel herkenning! Eigenlijk is het 3 personen aankleden tussen alles door. Maar tegen de tijd dat dat allemaal is gebeurd, is het weer tijd voor de fles en kan de peuter daarna eten en naar bed (dus weer niet naar buiten). Hopelijk wordt het snel wat makkelijker
6 maanden geleden
Reactie op Charlotte19
Misschien kan je, je dochter even in een wipstoel doen en bij jou op de bad ...
Ik leg de baby ook in een wipstoel in de badkamer als ik even ga douchen. Van het geluid van de douche wordt hij rustig dus dat gaat eigenlijk altijd zonder huilen. De peuter kan boven even op zijn kamer spelen of die laat ik een filmpje kijken op bed. Fijn om de dag zelf even fris en aangekleed te kunnen beginnen inderdaad!
6 maanden geleden
Hier een alleenstaande mama van een zoontje van 4 en een dochter van 4 weken, hier helpt het om men zoontje aan te kleden smorgens en haar terwijl op men benen te leggen (is een echte plakbaby) en ik heb ook het idee van smorgens ook gedouched te zijn effe laten varen 😅 dat doe ik als men zoontje wakker is dus soms pas om 10/11uur fso wanneer het rustiger is want we hebben alle 3 een zwaar ochtendhumeur 😂
6 maanden geleden
Een praktische tip die ik zelf fijn vind: ‘s avonds al douchen? Dan hoef je in de ochtend alleen aan te kleden.
Verder heb ik geen ervaring met een onrustig kindje, dus hier is de baby prima even weg te leggen. Misschien maar gewoon onrustig wegleggen even? Een overprikkelde mama is ook niet fijn.
Hoe oud is je zoontje? Kan hij helpen? Ik merk dat onze 2,5 jarige al best eea kan (van alles aangeven: luiers, doekjes, mijn drinkbeker etc + even tegen de baby pruttelen)
5 maanden geleden
3 kids hier van 3 & 2 jaar en 4 weken. Het enige wat ik zeg laat de klok los! Gewoon op jou tijd gaan doen wat kan. Als ik op de klok let zou ik ook gestrest worden. De ene keer zit ik half 10 beneden de andere keer half 9.
Ik zag de tip al langs komen van in de avond douche. Dit doe ik ook.
Heb je al een draagdoek of draagzak? Kan ook een hele hoop helpen.
In de ochtend is de kleinste ook wat onrustiger en in de draagzak gaat het dan wel goed en zo kan ik ook voor m’n andere kids zorgen.
5 maanden geleden
Ik herken heel erg wat je zegt. Hier een dreumes van 1,5 en een baby van 2 weken. Het is pittig maar ik ervaar ook dat ik niet kan toveren en ze dus soms even moeten wachten op elkaar. Dit betekent de ene keer dat de baby huilt en de andere keer de dreumes. De tip van de wipstoel ga ik hier ook proberen voor tijdens het douchen, daar had ik nog niet aan gedacht.