32 Reacties
5 maanden geleden
Ons zoontje slaap nog altijd in zijn camping bedje. Als hij mama roept maak ik me snel even klaar en wacht hij, want hij kan toch nergens naar toe 🤣 maar meestal wordt de baby ook wakker van zijn geroep en dan voed ik haar even op zijn slaapkamer in de schommelstoel. Als ze dan klaar is met drinken leg ik haar op een groot kussen op een kleedje zodat haar voeding kan zakken(op ons zoontjes kamer) en dan lees ik ons zoontje even een boekje voor en kleed ik hem aan.
Geen idee waarom maar op dat moment gaat de baby altijd mopperen, maar dat is dan maar even zo. De baby was ik altijd in de avond zodat die ‘s ochtends eigenlijk al gelijk klaar is. En ons zoontje gaat ook altijd ‘s avonds in bad dus ‘s ochtends alleen even tanden poetsen en met een washandje wassen.
5 maanden geleden
Vergeet ook een stukje mindset niet: acceptatie van het feit dat er meer gehuild zal worden (door beide) omdat er op elkaar gewacht moet worden en je nou eenmaal niet alles tegelijk kan.
Dat is mega moeilijk, ik heb zelf destijds ook zitten huilen omdat ik me zo schuldig voelde dat mijn baby huilde terwijl ik mijn peuter op bed legde. Ik geloof zelf niet in het principe 'laten huilen' dus was als de dood dat ik er schade oid mee veroorzaakte. Uiteindelijk is mijn dochter er echt niet slechter van geworden en als je nou keek om hoeveel tijd het daadwerkelijk ging, dan viel dat reuze mee.
Dit is iets wat we allemaal meemaken (met meerdere jonge kindjes) 😬 en een wachterdichte oplossing is er niet.
Hier is nu nr 3 er bijna en ik weet dat dit ook nu weer zo zal zijn (en dat ik het stiekem weer lastig zal vinden). Mijn andere 2 zijn nu 4 en bijna 3 en ik ben veel alleen vanwege de vele wisseldiensten van mijn man.
Je bent dus zeker niet alleen in deze en we maken er allemaal het beste van💪.
5 maanden geleden
Hoe laat begint je man met werken?
Mijn man helpt voor werktijd met de kinderen (2jaar en andere 6 weken). Zo heb ik tijd om me klaar te maken voor de dag. Als ik klaar ben en mijn man is de deur uit dan maak ik de kinderen klaar voor de dag. Hij zorgt voor ontbijt en fles in de ochtend.
5 maanden geleden
Hoe gaat het nu inmiddels? Heb je een beetje routine gevonden? Hier helaas nog zoekende, ook vooral omdat mijn dochtertje alleen contactslaapjes wil doen
5 maanden geleden
Als ik weet dat de jongste (dochter) bijna gevoed moet worden doe ik dat eerst. Blijft de oudste (zoon) nog even in bed liggen. Moet wel zeggen die wordt kletstend wakker en niet huilend. Daarna leg ik mijn dochter weer in bed en kleed ik mijn zoon aan. Als ze huilt moet ze maar even huilen en anders is het mooi meegenomen. Dan samen naar beneden. Dochter weer in de box. Brood smeren, zoon aan tafel en samen eten. Als dochter onrustig is, kan ze dan bij mij liggen tijdens het eten.
Vanochtend had ik dochter al om 6 uur gevoed en dan laat ik haar lekker in bed liggen en heb ik alle tijd voor mijn zoon
5 maanden geleden
Reactie op kleindotje
Hoe gaat het nu inmiddels? Heb je een beetje routine gevonden? Hier helaas ...
Oh hier ook zo’n zoontje. Maar heb nu een relaxhoes om het voedingskussen, deze in de box. En hier kan ik hem goed in overleggen met een dekentje erover. Dan slaapt ie zo een uur! Dan even tijd voor de oudste etc!
5 maanden geleden
Reactie op MBBB.
Oh hier ook zo’n zoontje. Maar heb nu een relaxhoes om het voedingskussen, ...
Wat fijn dat dat voor jullie helpt. Wij hebben ook zo'n relaxhoes maar ook daar merkt ze in dat ze in gelegd word. Ze is ook best wel onrustig. Hopen dat het snel beter word, voel me heel erg schuldig naar de peuter toe...
5 maanden geleden
Reactie op kleindotje
Hoe gaat het nu inmiddels? Heb je een beetje routine gevonden? Hier helaas ...
De ochtenden gaan beter gelukkig!
Heb met m'n man afgesproken dat ik echt aangekleed wil zijn voordat hij de deur uit gaat, en dat hij daar in zijn planning ook rekening mee houdt. Dat maakt echt al een wereld van verschil. Ook slaapt m'n dochtertje de laatste paar dagen vaak na de voeding van 7 uur nog eventjes een cyclusje door, dus heb ik dan even tijd voor de peuter. Aankleden, wasje aanzetten samen en even spelen. De rest van de dag vind ik nog wel behelpen, haha. Vaak zit diezelfde was 's avonds nog in de machine. M'n dochter slaapt overdag ook alleen op mij dus zit voornamelijk in de draagzak. En als m'n zoon z'n middagslaapje weigert gaan we vaak even met de buggy wandelen, dan valt hij wel in slaap en dan gaat de middag ook iets gezelliger.
Heb je ook een draagzak voor de kleine? Ze zijn zo kort klein dus ik probeer ervan te genieten, maar vind het ook wel heel lastig dat ze zich niet weg laat leggen en zo ontevreden is.
5 maanden geleden
Hier inderdaad dezelfde regel. Ik moet aangekleed, ontbeten, tanden gepoetst etc zijn voordat man weg is. Dus staan vaak beiden tussen 6 en 6.30 op. De kleine man slaapt vaak tot 8u in de ochtend na een voeding rond 5.45-6.00. Dan de peuter aankleden en haren doen en zelf opmaken en ontbijten. En dan kan manlief weg.