22 Reacties
3 maanden geleden
Je kan altijd wat proberen!!
die van mij is van 14-4 dus over 2 weken 4 maanden maar ik heb al wat laten proeven hoor!!
Voornamelijk omdat ze overal op bijt en aan dingen wil happen.
Stukje brood vind ze lekker, stukje banaan ging er lekker in. Hier op vakantie had me dochter een lekker ijsje en dacht nou kijken wat ze er van vindt! Ze kreeg nergens last van gelukkig!
Lekker doen waar jij je goed bij voelt! 4 maanden is meestal gewoon een richtlijn. De een begint wat eerder en de ander wat later
3 maanden geleden
De WHO en Unicef adviseren pas vanaf 6 maanden omdat de darmpjes er dan rijp voor zijn.
3 maanden geleden
Reactie op Silke2024
Graag wil ik even op dit topic inhaken, wat vinden jullie van het geven van ...
Een kwestie van goed schoonmaken verder zie ik geen probleem enige wat ik denk extra gezond zonder alle chemische stoffen die gebruikt worden tegen ongedierte en verser en meestal ook veel lekkerder dan uit de winkel
3 maanden geleden
Reactie op MamavanL123
De WHO en Unicef adviseren pas vanaf 6 maanden omdat de darmpjes er dan rij ...
Dit inderdaad, wij wachten daarom ook zo lang mogelijk. Zeker bij volledige borstvoeding is het in verband met de darmrijping goed om tot rond de 6 maanden nog geen ander voedsel te geven.
3 maanden geleden
Reactie op kylietjee
Oefenhapjes mag je al met 4 maanden mee beginnen het is geen vervanger van ...
WHO en Unicef adviseren dus om de oefenhapjes pas vanaf 6 maanden te doen omdat de darmpjes rond 4 maanden nog niet genoeg zijn voor (oefen)hapjes. Met 6 maanden starten zou het beste zijn voor de gezondheid van moeder en baby.
3 maanden geleden
Wij beginnen er wel met de 4mnd mee, omdat ze simpelweg echt het eten uit onze handen wegkijkt! Heb de ijsblokjesvakken met gepureerde wortel voorzien dus begin iedere dag met paar lepeltjes en bouw het zo uit naar meer + verschillende groentes (doe dit tussen de fles van 15 en 19 uur dus rond 17u).
3 maanden geleden
Wij starten ook met 4 maanden!
Hebben we bij ons zoontje ook gedaan en ik heb geroepen dat ik dat echtttttt nooit meer doe omdat hij zo'n last van zijn darmpjes kreeg toen. Ik wilde deze keer echt pas bij 6 maanden starten.
Alleen... nu drinkt onze kleine mevrouw bijna 900ml melk weg per dag en elke dag wordt het een beetje meer, dus wij gaan echt met 4 maanden starten zodat ze hopelijk snel ook haar buikje gevuld krijgt met wat anders. Teveel flesvoeding is ook niet goed namelijk 😵 dit is al veel voor haar gewichtje!