4 Reacties

2 maanden geleden

Ik heb bij mijn eerste ook vers gemaakt maar had altijd wel een potje achter de hand. Mijn ervaring was wel dat hij naarmate hij echt maaltijden begon te eten de potjes minder favoriet waren, en eerlijk het is ook gewoon minder lekker... In principe is het vrij gemakkelijk om zelf eten te maken vind ik.

2 maanden geleden

Ik had laatst bananen gehaald en heb. Die ingevroren in de vriezer omdat ze natuurlijk niet in 1 keer q hele banaan kan eten😅 ik heb wel potjes liggen om indd de 4 en 5 maanden te overbruggen omdat ze dan nog niet compleet mee mogen eten met de pot. (In mijn idee hoor) Ik was laatst vergeten om de banaan uit de vriezer te halen, dus dan maar een potje gegeven en dit vind ze net zo lekker hahaha Met wel aan de ontlasting dat zelf fruithapjes meer doet dan de potjes, dus kijk ook naar de darmen van je baby🥰

2 maanden geleden

Bij m’n oudste, bijna 7 jaar geleden, had ik allemaal dingen zelfgemaakt, alleen hij vond het zo smerig 😂 hij weigerde gewoon… toen over naar potjes en zakjes (ella’s kitchen was een hele fijne!) Bruine bonen en bloemkoolpotjes waren echt z’n favoriet 😄 nu is hij bijna 7 en is dol op groenten en avondeten etc. Nu is mn 4 maanden oude baby heel anders: die eet gewoon alles! Alle verse groenten en fruit (mama Roos kookt). Ik geef em ook stukjes banaan en nectarine. Maar ook Ella’s kitchen zakjes met fruit weleens , voor het gemak. Dus denk dat elke baby heel anders kan zijn en dat je gewoon lekker kan experimenteren!

2 maanden geleden

Natuurlijk hoef je geen potjes te geven (en als je dat wel doet is het ook goed!). Mijn kinderen hebben nooit potjes gehad en met zes maanden beginnen we hier weer gewoon met zelfgemaakte groenten hapjes. Kies wat voor jullie werkt en vanaf wanneer je het wilt geven.