20 Reacties

één maand geleden

Heeft een slaapzak nut? Die adviseren ze ook wel.

één maand geleden

Hiet precies andersom, haha. Mevrouw wil alleen op der buik slapen. Heb hier ook niks speciaal ofzo voor der matrasje ofzo. Ze is echt super sterk in der nek. Vanacht werd ik wakker dat ze mega aan het huilen was. Lag mevrouw op der rug en kwam niet meer teruggedraaid 🫣

één maand geleden

Misschien het Fedde en Kees lakentje? Met onze zoon toen der tijd ook gebruikt en nooit last gehad van dat rollen in bed en gebruik het nu ook voor onze dochter

één maand geleden

Reactie op nicoleb1994

Heeft een slaapzak nut? Die adviseren ze ook wel.
Geprobeerd maar daarmee rolt ze ook gewoon om. Heb wel een dunne zomerslaapzak overigens nu, dus zoveel weegt ie dan ook weer niet..

één maand geleden

Ik heb die slaapwikkel van snooz gekocht ook omdat ze op haar zij rolt en dan met haar mondje tegen de zijkant of matras zit te duwen en smekken, ook al heeft ze slaapzak aan. Vind wel dat ze er meer door blijft vast liggen en qua slaap slaapt ze wel hetzelfde. Maar anderzijds vraag ik me af of ik het haar niet beter laat leren zo. Is maar door te rollen en doen dat ze uiteindelijk zal leren terug te gaan. Ben bang dat als ik haar altijd vast leg ze zo niet weet wat ze moet doen bij omrollen, dus vind het wat dubbel. Voorlopig gebruik ik de snooz in de co sleeper en oefen ik overdag met nekje omhoog houden en wat rolbewegingen

één maand geleden

Ik lees mee. Hier ook een meisje dat na 3 maanden al omrolt. Sindsdien slaap ik ook erg slecht omdat ze elke x tegen de zijkant van het bed rolt en met haar hoofd in het matras ligt. En elke keer als ik haar weer goed leg. Ligt ze binnen een paar seconden weer om. Wij gebruiken nu ook een slaapzak.

één maand geleden

Ja hier ook! Vind het ook eng maar hij kan zijn hoofd optillen dus neem aan dat hij dat ook doet als ik hem een keer niet direct hoor. Hij slaapt in een cosleeper bij ons dus hoop dat dat niet gebeurd…

één maand geleden

Onze dochter kan juist andersom. Die gaat van de buik naar de rug. Allebei trouwens. Misschien kun je door veel oefenen haar helpen om ook terug te rollen. Dus veel tummy time en helpen terug te rollen.

één maand geleden

Reactie op Chantaliej91

Hiet precies andersom, haha. Mevrouw wil alleen op der buik slapen. Heb hi ...
Haha dit herken ik dus ook in onze 3 maanden oude dochter. Wil alleen op haar buik slapen.

één maand geleden

Mijn dochter rolt ook naar haar buik. In der slaap blijft ze vaak hangen op der zij. Wat ik doe; ze slaapt in de co-sleeper. Ik leg haar een beetje diagonaal in haar bedje. Voetje tegen de rand van de co-sleeper en hoofd juist aan de andere kant. Als ze dan begint met rollen zit ze niet direct in de rand van de co-sleeper en door haar beentjes kan ze ook niet verder rollen naar haar buik. Hier werkt dat wel. In de ledikant hebben we een aero-sleep topper. Daar leg ik haar in de avond in en als ik ga slapen verplaats ik haar. Dat stukje in de ledikant mag ze op haar buik.

één maand geleden

Ik volg. Hier ook 3 maanden en rolt dus ook met slaapzak en al om.. vind het enorm spannend😅

één maand geleden

Reactie op Chantaliej91

Hiet precies andersom, haha. Mevrouw wil alleen op der buik slapen. Heb hi ...
Hahah zelfde hiero! Echte buikslaper en super gefrustreerd als ze niet meer kan terug draaien op haar buik. Ook sterk in haar nek, vanaf het begin eigenlijk al. Hoor je vaker bij juist buikslapers🌸

één maand geleden

Reactie op nicoleb1994

Heeft een slaapzak nut? Die adviseren ze ook wel.
Bij onze dochter (nog) wel! In de slaapzak rolt ze alleen naar haar zij, zonder rolt ze door naar haar buik

één maand geleden

Bij mijn oudste ooit de tip gekregen om de slaapzak onder het matras door te leggen. Dan lukt draaien niet. Moet je slaapzak wel lang genoeg zijn

één maand geleden

Ik lees mee, mijn baby van 12 weken (02/05/24) rolt van de rug na de buik en kan niet meer terug. Hij draagt een slaapzak , maar hij is zo wild dat hij het voor elkaar krijgt om toch op de buik te komen. Hij krijgt alleen niet altijd de handen eronder en ligt de plat met zijn gezicht in het matras. Gelukkig heb ik wel een airo sleep, maar alsnog maak ik mij ongerust en zijn de nachten kort. Ik heb wel een snooz besteld omdat het mij rust geeft. Ben benieuwd hoe dat is.

één maand geleden

Mijn dochter rolt ook al een aantal weken van rug naar buik maar kan ook nog niet terug. Ze slaapt onder het lakentje van fedde en kees (in combinatie met puckababy slaapzak) en dat werkt top

één maand geleden

Reactie op Stevens

Bij mijn oudste ooit de tip gekregen om de slaapzak onder het matras door t ...
Hier dacht ik ook over na, maar ben bang dat hij dan ineens toch weet te draaien en dat klem zit als het ware omdat de slaapzak vast zit

één maand geleden

Onze kleine van 15 weken rolt ook al om van zowel rug naar buik als andersom, wij dachten dat een slaapzak zou helpen maar ook hiermee lukt het hem gewoon 🤣 hij is al erg sterk dus wij laten hem lekker doen. Hem draaien heeft geen zin want hij rolt meteen weer om en hij raakt dus niet overstuur. Hopelijk vind je iets wat voor jullie werkt, succes!

één maand geleden

Wij deden met onze eerste een grote hydrofiele doek als een soort band. Werkte top.

één maand geleden

Reactie op fiortjuh

Wij deden met onze eerste een grote hydrofiele doek als een soort band. Wer ...
Wat slim!! Heeft op deze manier hetzelfde effect als een fedde en kees lakentje. Ga het onthouden voor als de lakentjes eens in de was zitten oid 🤩