65 Reacties
4 maanden geleden
Heel heftig !
Ik schrik ook van je man 😱
Hoe diep zit zijn liefde voor jou dan als hij dit soort eisen gaat stellen vraag ik mij dan af ?
Jij mag beslissen maar o wee als je durft te kiezen voor het kindje..
Eigenlijk is het dus niet jouw keuze..
Heel veel sterkte met de keuze! Een wonder om ongepland zwanger te worden terwijl de kans zo enorm klein was. 😘
4 maanden geleden
Ga voor je geluk en waar je hard zegt wat goed is! Ik denk dat je erg veel spijt krijgt als je een abortus zal gaan doen! Ook vind ik persoonlijk dat als jou man geen 3e wilde hij altijd maar als voorzorg maar een condoom te gebruiken.. ik vind het overigens dat dit echt jullie eigen schuld is om abortus tedoen door jullie fout en naïviteit... ik bedoel het goed voel je echt niet aangevallen maar echt lieve mama kies wat jou gevoel zegt en sorry dan is jou man de ware voor jou als hij wel 2 kinderen wilt maar 3e niet welkom en maar weggehaald moet worden! Kies echt voor je zelf en niet voor je man want jij moet dit doen niet hij.. het is jou/jullie gegunt dit het had zo moeten zijn
Heel veel liefs en succes met je keuze 🍀
4 maanden geleden
Wow wat heftig, ik schrik enorm van de reactie van je man en moet eerlijk zeggen dat ik me zou afvragen of je wel met hem zou willen blijven als iemand zo in de wedstrijd staat. Hoe moeilijk ook dit is afschuwelijk dreigen en ik kan me niet voorstellen dat je dit doet als je van iemand houdt. Maargoed, ik weet dat het als je in de situatie zit niet altijd zo zwart wit is, maar ik zou echt op je eigen gevoel afgaan. Als jij dit kindje wil en je man is in staat je te verlaten ervoor dan heb je al het recht om voor dit prachtige nieuwe mensje te kiezen. Praat met je vangnet hoe zij erin staan, kan je hulp krijgen, hoe zou dit er dan uitzien, hoe werkt het financieel. Hoe verdrietig ook, ik zou echt de hele situatie proberen te bekijken en je opties tegen elkaar afwegen.
Shit wat een klote situatie. Dikke knuffel, vind het onwijs naar dat je dit mee moet maken ♥️
4 maanden geleden
Uit je berichtje voelt het alsof je al weet wat je gaat doen, alleen nog moet uitvogelen hoe je leven op te pakken en in te vullen zonder je man.
Trouwens, wat een onbehoorlijke eisen stelt hij. Stel je voor je hebt 3 kinderen. 2 doe je 50/50 met je ex en 1 wil je niks van weten. 🤷🏼♀️ Hoe dan?
4 maanden geleden
Wat een heftige reactie van je man, hij is er ten slotte zelf ook bijgeweest.. Als jij absoluut geen abortus wil, doe het dan alsjeblieft niet. Het zou zomaar kunnen zijn dat je daar de rest van de leven spijt van hebt. Volg je gevoel in dit geval, dat is altijd het juiste. Hoe moeilijk de keuze ook zal zijn, want ik kan me voorstellen dat je liever ook niet uit elkaar gaat met alle rompslomp en degelijken.
Heel rot dat je dit moet meemaken, veel liefs!
4 maanden geleden
Wat heftig zeg!! Zo dubbel nu je onverwachts toch zwanger bent geworden. Ik hoop dat je het nog een beetje kan laten rusten en een antwoord voor jezelf kan vinden met het adviesgesprek. Mega moeilijke beslissing! Heel vervelend dat je dit mee moet maken, veel sterkte en succes met het maken van de juiste beslissing ❤️
4 maanden geleden
Oh, wat heftig! Wat een keuze... stel dat je toch voor abortus zou kiezen omwille van je man.. dat blijft dan toch voor altijd tussen jullie in staan? Hoe heftig ook, maar hierin moet je toch voor jezelf kiezen, welke beslissing je ook neemt. Heel, heel veel sterkte!
4 maanden geleden
Lieve mama, wat een rotsituatie en wat een moeilijke beslissing moet jij maken. Ik snap dat je het allemaal even niet meer weet. Maar doe nooit een abortus als je daar zelf niet 100% achterstaat. En er is natuurlijk ook altijd nog een kans dat je man nog bijdraait als het kindje er eenmaal is, want als hij zoveel van de andere twee houdt, hoe kan hij dan niet van de derde gaan houden? Misschien gooit hij nu wel hele harde argumenten in de strijd in de hoop dat hij je nog kan overtuigen van het scenario wat voor hem het beste voelt (abortus), maar legt hij zich wel bij de situatie neer als hij doorkrijgt dat jij het kindje niet gaat laten weghalen (als je besluit dat je dat niet wil).
4 maanden geleden
Ik denk dat je man misschien ook wel heel erg in paniek is, dat wat in zijn hoofd onmogelijk is nu werkelijkheid is geworden.
Ik denk dat dat 50/50 voor de andere twee en de 3e geen contact echt onverteerbaar is voor je 3e kindje om te weten dat je vader je niet wilde maar je broertje en zusje wel.
Uit je bericht lijkt ik te lezen dat je eigenlijk het al weet, je kindje houden, maar het probleem nu vooral is dat je man dit niet wilt. Is het niet een idee dat hij ergens even 2 dagen gaat kalmeren, bv bij zn ouders? Misschien kunnen jullie samen met iemand gaan praten, bv met een oraktijkondersteuner bij de huisarts. Wie weet kan iemand die jij kent en ook dicht/close met je man is eens met hem praten of als mediator een goed gesprek voeren zodat hij een beetje bij zinnen komen en jullie een écht gesprek hebben over de toekomst.
Sterkte met je keuze mama, lijkt mij intens moeilijk en vooral heel verdrietig dat je man zo intens reageert.
4 maanden geleden
Heel heftig sterkte! De reactie van je man vind ik echt kwetsend voor je. Hoe zit het met zijn liefde voor jou? Zonder dit kind is het helemaal goed en met een derde exit en eigen leven? De komst van die kleine veranderd toch niks aan jullie band. Of dat hij met of zonder je wil leven. Heel bijzonder. Doe uiteindelijk waar jij je goed bij voelt!
4 maanden geleden
Reactie op bubble2024
Uit je berichtje voelt het alsof je al weet wat je gaat doen, alleen nog mo ...
Dat laatste: echt hè 🥲
Hoe ziet hij dat voor zich als de kinderen ouder zijn. Dat een kindje niet met z’n broertjes/zusjes mee mag naar zijn/haar eigen vader? Alsof die andere kinderen daar niets van gaan vinden..
4 maanden geleden
Denk dat de meeste adviezen al zijn gegeven. Pittig nu je net newborn mama bent om ook deze zorgen te hebben. Doe niks tegen je gevoel ik waar je spijt van kan krijgen. Goed om het even te laten landen allemaal, en daarna op een rustige manier het gesprek aan te gaan met elkaar en evt een huisarts.
Sterkte met alles ♡♡
4 maanden geleden
Ik vind die reactie van jou man echt niet kunnen ! 😵💫 als iemand zo tegen mij zou praten dan hoefde ik hem niet eens meer in mijn leven te hebben. 👋
Maar ontzettend moeilijk dit ! Maar ga alsjeblieft hem zijn zin niet geven als je het niet wilt. Hij wilt wel moeite doen met lange trajecten ( vorig jaar nog want jullie hebben net een kindje ) en nu het spontaan gebeurd afhaken. Dikke red flag dit.
Succes met je besluit! Maar laat je niet op je kop pissen !
4 maanden geleden
Een zeer lastige situatie, ik denk los van jou en jouw man ook belangrijk om na te denken voor het kind. Wat de mogelijkheden zijn en wat het jullie kost qua opvoeding mentaal en lichamelijk en wat betekent dat dan voor het kind. Mogelijk dat daar ook de heftige reactie van jouw man vandaan komt. Ik hoop dat jullie het er toch op een rustige manier over kunnen hebben en samen eruit kunnen komen veel sterkte gewenst.
4 maanden geleden
Jeetje wat ontzettend moeilijk zeg.
De vraag is, stel je zou toch voor abortus kiezen omwille van je man,of dit niet voor de rest van jullie leven tussen jullie in gaat blijven staan en wat voor invloed dit op jullie relatie geeft. Gaat die überhaupt standhouden?
4 maanden geleden
Bedankt voor jullie eerlijke en lieve reacties.
Ik wil het kindje zelf wel houden en ik zie het echt als een wonder en het lot dat het zo heeft mogen zijn. Ik zou het mentaal ook echt niet aankunnen om het weg te laten halen omwille van mijn man.
En wat hier al gezegd was wat beteken ik dan eigenlijk voor hem als hij mij zo makkelijk aan de kant kan schuiven als hij weg gaat vanwege een kind en dat ik schijnbaar alleen goed genoeg ben als ik het weg zou laten halen voor hem. Hierdoor ga ik wel nadenken of ik het uberhaupt nog wel zou moeten willen om samen te blijven.
Mijn grootste twijfel zit hem in feit dat mijn kinderen hier gewoon de dupe van gaan zijn. Mijn dochter zal er nog niet veel van meekrijgen die is nog zo jong, maar heel het leven van mijn zoontje wordt dan op zijn kop gezet. En hoe gaat het dan financieel als ik er alleen voor sta? En de krapte op de woningmarkt helpt ook niet mee.
En ik vind het ook echt niet eerlijk tegenover dit kindje als broer en zus wel naar papa mogen en dit kindje niet welkom is. Hoe ga ik dat in godsnaam uitleggen? De gedachte alleen al breekt mijn hart echt😢
Lichamelijk zal deze zwangerschap denk ik wel pittig worden, maar dan denk ik aan de andere kant weer dat is maar tijdelijk en daarna kan ik gaan werken aan herstel.
Ik wil heel graag voor dit kindje kiezen, maar op dit moment voelt geen enkele keus eigenlijk echt goed.
4 maanden geleden
Reactie op -ohana-
Bedankt voor jullie eerlijke en lieve reacties.
Ik wil het kindje zelf wel ...
Vind het heel moedig en krachtig van je dat je voor dit kindje wil kiezen. Het zal even zwaar zijn, maar dat gaat idd ook weer voorbij.
Kan het zijn dat je man gewoon even de kluts kwijt is? Twee van de drie kinderen 50% willen zien en het derde kindje niet is erg onrealistisch. Kan hij bijdraaien als er wat tijd verstreken is? Wat is de reden dat je man het per se niet wilt, kan hij hier een duidelijk antwoord op geven?
Je dochter is nu natuurlijk nog heel jong en jullie zitten misschien nog midden in de slapeloze nachten met een kindje wat volledig afhankelijk is van jullie. Dat is ook gewoon erg zwaar dus lijkt een derde heel onvoorstelbaar. Maar wellicht met de tijd kunnen jullie het emotioneel en praktisch allemaal een plekje geven.