20 Reacties

3 maanden geleden

Hi! Ik herken jouw verhaal heel erg. Wij hebben een zoontje van 13 weken (19april). De klachten bij ons zijn precies zoals jij beschrijft en hiervoor hebben wij verschillende dingen ingezet. Op advies van de huisarts zijn wij destijds doorgestuurd naar de kinderarts, ik zag mijn zoontje ‘s nachts of soms 2/3 uur na de fles nog maagzuur wegslikken, hij geeft hele zure mondjes en lijkt hier veel last van te hebben. De onrust tijdens en na het drinken maakt mij en mijn man soms echt heel onzeker en gefrustreerd, je ziet aan alles dat hij ergens last van heeft. Op advies van het ziekenhuis en de kinderarts gebruiken bij Hero comfort AR voeding, dit mengen wij met 2 schepjes normale Hero en voegen 1 gram natuurlijk JBPM toe. Dit werkt tegen het spugen maar de onrust blijft (overstrekken, onrustig drinken etc). Nu gebruiken wij ook forlax omdat hij moeizame ontlasting heeft, eigenlijk al vanaf de kraamweek. Lang verhaal kort, er is al heel veel geprobeerd maar ik heb ook het gevoel dat het niet klopt. Zijn onrust blijft en ik denk zelf ook aan koe melk allergie, de kinderarts gaf destijds aan dat dit niet kon omdat onze zoon ‘‘s nachts wel rustig zijn flesje drinkt, weet niet hoe dit bij jullie kindje is? Afgelopen week zaten wij er helemaal doorheen en hebben wij omeprazol voorgeschreven gekregen maar ik en mijn man twijfelen heel erg om dit te gaan gebruiken. Ik heb het gevoel dat we van alles inzetten terwijl er wat anders aan de hand is. Mijn advies zou zijn om eerst een andere voeding te proberen, dit heeft bij ons namelijk echt al veel meer rust gebracht tijdens het geven van de fles. Heb je ook al eens gekeken naar de flesspeen? Ons zoontje kon in het begin echt heel snel zijn fles leegdrinken en dan nog meer last hebben van zijn buik. De reden dat ik je dit allemaal aandraag is omdat ik weet hoe lastig het is voordat ze de diagnose stellen in het ziekenhuis.. tenminste, daar lopen wij heel erg tegen aan. Je moet eerst, een soort van alles proberen voordat zij jou verder helpen. Als jij denkt dat dit de juiste weg is zou ik hem gewoon inslaan.. mocht je meer zekerheid willen kan je altijd via de huisarts een verwijzing vragen voor de kinderarts, zij kunnen je misschien verder helpen dan het CB.

3 maanden geleden

Wat vervelend dat jullie zoon zo veel onrust vertoont en ervaart! Een hele zoektocht om te weten wat het is en hoe je hem kunt helpen.. Onze dochter huilt vanaf het begin ontzettend veel. Eerder krijsen.. Hierdoor hadden wij het gevoel dat ze echt pijn had. Onze zoon (van nu 3 jaar) had destijd veel last van kramp. Maar dit leek het niet te zijn. Onze dochter krijste echt tijdens en na de fles en had ook verborgen reflux (eigenlijk vooral erg misselijk: tong uitsteken en ook maagzuur wegslikken). Verder geen eczeem of diarree. De nachten gingen destijds oké, maar ik denk omdat ze zo gesloopt was van de dag. Konden haar nooit neerleggen en heeft overdag de eerste weken alleen op ons geslapen. Op advies van het CB en huisarts met pepti gestart en merkte niet direct verschil. Pas na 1,5 week konden wij echt verschil zien. Nu is ze 3 maanden en hebben we echt een totaal ander kind! Qua overstappen werd door de huisarts aangeraden om dit direct te doen (dus niet eerst te mengen). Nu we verbetering zien is voldoende aangetoond dat ze niet lekker reageert op koemelk (of het nu een allergie is of niet) en krijgen het nu vergoed.

3 maanden geleden

Als aanvulling (ook aan de hand van de reactie van anoniemx). Wij zijn ook bij de kinderarts beland en kregen te horen (na 5 dagen pepti proberen) dat het geen koemelkallergie was. Wij zijn daarom diezelfde dag weer met normale voeding begonnen, waarna het krijsen weer terug was en de onrust. Volgens de kinderarts kon het geen allergie zijn omdat de nachten oké gingen en er geen eczeem of diarree was. Echter zijn we daarna weer verder gegaan met pepti en kregen echt een rustiger kind na 1,5 week. De onrust en het vele huilen is verdwenen. Je zou het dus echt kunnen proberen! En bij verschil contact opnemen met de huisarts of het CB (hier waren ze erg meedenkend).

3 maanden geleden

Reactie op anoniemx

Hi! Ik herken jouw verhaal heel erg. Wij hebben een zoontje van 13 weken (1 ...
Wat vervelend dat jullie kindje ook zoveel onrust heeft! Wel heel fijn dat andere voeding al iets van verlichting heeft gebracht. Wij gebruiken inderdaad ook nog steeds de premature speen van Dr Browns omdat hij anders echt door z'n flessen heen vliegt. En bij elke fles tussendoor 2 x boeren. Snap dat je twijfelt over omeprazol. Dat is niet niks, zeker als je denkt dat er iets anders speelt. Wat zou je zelf als volgende stap willen nemen (als je de omeprazol even buiten beschouwing laat)? Wij zijn ook al 2 keer naar een osteopaat geweest. Zij voelde wel wat spanning in zijn nek en heeft dat losser gemaakt. Ook zij begon over een kma... Jbpm werkte hier averechts. Daardoor ligt de melk zwaarder op de maag waardoor het omhoog komen ervan nog meer last geeft. Hier zijn we dus mee gestopt.

3 maanden geleden

Reactie op Marlou132

Als aanvulling (ook aan de hand van de reactie van anoniemx). Wij zijn ook ...
Wat superfijn dat jullie dochter hier zoveel baat bij heeft! En ook heel goed dat jullie hebben doorgezet met de Pepti, ookal zei de kinderarts dat het geen kma was. Dus je raadt aan om direct helemaal over te stappen en niet langzaam op te bouwen met Pepti? Ik vind het lastig om te bepalen of we, als Pepti het wondermiddel is, dit vergoedt zullen krijgen. Als ik morgen zo'n bus koop, doe ik dat helemaal buiten het CB of de huisarts om. Willen ze hier liever niet van tevoren in meegenomen worden? (Tegelijkerijd zou ik dat bizar vinden, want hallo, het is mijn kind en ik bepaal zelf wat ik wel en niet 'uitprobeer'). Wat een onzekerheid kun je toch voelen over álles he?

3 maanden geleden

Reactie op L_S

Wat superfijn dat jullie dochter hier zoveel baat bij heeft! En ook heel go ...
Ja de huisarts gaf aan dat de koemelk toch uit het lichaam moet om verschil te kunnen gaan merken. En als je dat dus rustig doet, kost het extra tijd, terwijl ze toch moeten wennen aan een nieuwe voeding. Hier werd ze er in elk geval niet nog onrustiger van. Maar kijk waar jij je goed bij voelt :) Je zou het CB bijvoorbeeld kunnen informeren dat je dit wilt proberen. Ik weet niet of je een vaste verpleegkundige hebt waar je vaker contact mee hebt? Hier deden ze er in elk geval heel gemakkelijker over en zeiden dat wij zelf het beste opmerken of het wel/ geen effect heeft. Lastig hè! Die onzekerheid en zoektocht is niet fijn..

3 maanden geleden

Reactie op L_S

Wat vervelend dat jullie kindje ook zoveel onrust heeft! Wel heel fijn dat ...
Als ik het zo lees hebben jullie ook echt al heel veel geprobeerd. Ik snap ook echt je onzekerheid rondom de Pepti voeding.. het is ook lastig omdat je gewoon niet goed weet waar je goed aan doet, ik denk wel dat het klopt wat Marlou zegt, meer onrust krijg je er waarschijnlijk toch niet van.. Ik zelf heb aanstaande maandag een afspraak bij het CB, ik en mijn man hebben besloten wel te beginnen met de omeprazol om te kijken of het helpt. Maandag wil ik ook overleggen met het CB welke mogelijkheden er nog zijn, ik zelf denk dat wij ook uitkomen op hetzelfde dilemma als wat jij beschrijft, wel of geen Pepti voeding, maar als wij het doen dan stap ik ook compleet over voor minimaal twee weken om te kijken wat dit doet.

3 maanden geleden

Heeft jullie kindje ook wel eens een flesje waar hij niet zo heftig op reageert? Of is hij altijd onrustig tijdens en na de fles?

3 maanden geleden

Reactie op anoniemx

Als ik het zo lees hebben jullie ook echt al heel veel geprobeerd. Ik snap ...
Succes maandag! En snap helemaal dat je er dan ook vol voor gaat, 2 weken lang. Hoop heel erg dat jullie situatie snel verbetert.

3 maanden geleden

Reactie op anoniemx

Heeft jullie kindje ook wel eens een flesje waar hij niet zo heftig op reag ...
Eigenlijk alleen bij de laatste fles van 22.30 reageert hij wat rustiger. Hoe is dat bij jullie kindje?

3 maanden geleden

Hier een meeeegavrolijk meisje sinds de geboorte en langzaam werden de flessen steeds erger en erger. De onrust vanaf vorige week tijdens de flessen (lees: KRIJSEN) was voor ons genoeg om zelf in 1x over te stappen op pepti. Na 2 van die flessen was de rust teruggekeerd... nog niet 100%, maar een meeeeega verademing voor iedereen! Dus of het cb er vanaf weet of niet, je kunt het altijd proberen. Heb vervolgens wel een afspraak bij de huisarts gemaakt om evt andere dingen uit te sluiten en gaan nu kijken of we het vergoed kunnen krijgen. En zo niet, jammerdan voor ons maar we hebben in elk geval ons vrolijke meisje terug❤️

3 maanden geleden

Reactie op Snoopie96

Hier een meeeegavrolijk meisje sinds de geboorte en langzaam werden de fles ...
Wat fijn! Supergoed dat jullie zelf het initiatief namen. En je hebt gelijk hoor: tevreden en blije baby is het allerbelangrijkste!

3 maanden geleden

Reactie op Snoopie96

Hier een meeeegavrolijk meisje sinds de geboorte en langzaam werden de fles ...
Hoe ervaren jullie de pepti? Heeft ze een even verzadigd gevoel als bij de andere kunstvoeding? Pepti is veel dunner toch?

3 maanden geleden

Dames, ik heb nog een aantal dichte voedingblikken van nutramigen. Mocht er iemand interesse hebben?

3 maanden geleden

Reactie op L_S

Hoe ervaren jullie de pepti? Heeft ze een even verzadigd gevoel als bij de ...
Wij hebben een meisje die niet zoveel drinkt als ze 'zou moeten', maar merkte de eerste 2 dagen wel dat ze vaker wilde drinken. Nu weer een paar dagen later is het weer zoals we van haar gewend zijn.

3 maanden geleden

Reactie op anoniemx

Als ik het zo lees hebben jullie ook echt al heel veel geprobeerd. Ik snap ...
Hoi! Hoe was de afspraak bij het CB? Hoop dat jullie in iets rustiger vaarwater zitten :)

3 maanden geleden

Reactie op L_S

Hoi! Hoe was de afspraak bij het CB? Hoop dat jullie in iets rustiger vaarw ...
Hoi! Bij het CB gaven ze aan eerst het advies op te volgen van de kinderarts dus wij zijn nu gestart met de omeprazol, Pedippi heet het. Ons zoontje is een stuk rustiger na de voeding en minder last van zure oprispingen en voeding wat na 2 uur nog omhoog komt. De onrust aan de fles blijft en hij huilt veel tijdens voedingen vind ik. Het CB gaf aan het de tijd te geven en anders in contact met de kinderarts te testen op KMA of verandering qua voeding in te zetten. Nog niet heel veel beter dus.. Hoe gaat het nu bij jullie? Hoe gaat het slapen van je zoontje?

3 maanden geleden

Klinkt bijna precies hetzelfde als wat we hier hadden, waren echt radeloos. Zijn eerst begonnen met omneo voor we aan de pepti gingen en dat scheelde al heel veel! Alleen hij kreeg zijn flessen met moeite leeg omdat omneo wat dikker is, waardoor hij alsnog mega onrustig was. Nu mixen we het met johannesbroodpitmeel en flessenspeen maat M en drinkt al zijn flessen leeg en lijkt meer verzadigd.

3 maanden geleden

Reactie op anoniemx

Hoi! Bij het CB gaven ze aan eerst het advies op te volgen van de kinderart ...
Wat fijn dat jullie zoon rustiger is na de voeding en minder last heeft van oprispingen, maar snap dat je op meer verbetering hoopt! Hopelijk verdwijnt de onrust met de tijd ook. Hier is er iiiets meer rust, maar we zijn er zeker nog niet. Tijdens de fles (tussentijds boeren) nog heel onrustig, net als na de fles. Slaapjes overdag gaan nog steeds niet top. Vandaag echt zó weinig geslapen... In de avond en nacht gaat het wel wat beter. We hebben volgende week donderdag een afspraak bij de kinderarts. Ben benieuwd wat zij zegt.

3 maanden geleden

Reactie op anoniemx

Hoi! Bij het CB gaven ze aan eerst het advies op te volgen van de kinderart ...
Hier duurde het inderdaad ruim een week voordat de Pedippi z’n werk ging doen.