Ha mama's, ik weet het even niet meer... Onze zoon van 12 weken is al weken lang onrustig. Slaapt overdag nauwelijks - en als hij slaapt zijn het hazenslaapjes. In de nacht is hij heel onrustig, maar slaapt hij wel wat uren aaneen. Trappelt in zijn slaapzakje het hele ledikant door. Wordt heel vaak wakker tussendoor, maar niet omdat hij honger heeft. Door een aantal symptomen die hij vertoont denk ik nu aan een koemelkallergie, maar zeker weten doe ik het niet. Wat denken jullie?
Klachten:
Heel veel onrust in het lichaam, overstrekken, veel huilen, niezen, hoesten, paniek na de fles en tussendoor als we hem laten boeren, verborgen reflux (tong naar buiten, melk wegslikken enz.) en zijn oogleden lijken wat opgezet.
Hij heeft dus GEEN eczeem, diarree enz. De standaard dingen die je vindt als je op kma googelt.
De leefregels voor verborgen reflux volgen we al. Maar heb niet het idee dat dit is waar hij veel last van heeft. We kunnen hem namelijk redelijk snel plat leggen in bijvoorbeeld zijn box of in de wagen.
Toen ik dit verhaal vertelde bij het CB gooide ze het op darmkrampjes... Nou, dat is het zéker niet.
Ik wil nu eigenlijk op eigen initiatief beginnen met Pepti, buiten het CB om. Kijken of dat iets doet. Maar ben benieuwd naar jullie ervaringen. Zowel met het ontdekken van kma en het overstappen op Pepti.
Oja, nog een dingetje. We geven hem nu Kruidvat Content (voorheen forte) omdat we eerst dachten een hele hongerige baby te hebben. Ben bang dat als we naar Pepti overgaan hij een minder verzadigd gevoel heeft. Wat denken jullie van dit alles?