14 Reacties

12 dagen geleden

Het lijkt mij inderdaad wat vast. Probeer eens wat water of lauwe thee te geven, zodat de ontlasting wat zachter wordt.

12 dagen geleden

Ik herken het heel erg. Ons zoontje heeft telkens maar een konijnenkeuteltje, is ook kleiachtig en soms moet hij er echt moeite voor doen. Voorheen poepte hij een volle luier, nu echt meerdere keren van die kleine keuteltjes. Herkenbaar?

12 dagen geleden

Reactie op Meissie1990

Ik herken het heel erg. Ons zoontje heeft telkens maar een konijnenkeuteltj ...
Hier ook! Ik lees mee!

12 dagen geleden

Reactie op Slineena89

Het lijkt mij inderdaad wat vast. Probeer eens wat water of lauwe thee te g ...
Ze krijgt telkens nog wat melk na haar voeding. Is dat niet hetzelfde?

12 dagen geleden

Reactie op Meissie1990

Ik herken het heel erg. Ons zoontje heeft telkens maar een konijnenkeuteltj ...
Ja heel herkenbaar! Hoelang is dat al zo bij je zoontje?

12 dagen geleden

Reactie op MDKF

Ze krijgt telkens nog wat melk na haar voeding. Is dat niet hetzelfde?
Melk is ook weer voeding. Thee of water is puur vocht. Misschien dat het helpt. Ik geef onze kleine sinds kort water en kamille- of rooibosthee. Hier wel wat stevigere poep, maar geen keutels

12 dagen geleden

Ik doe 2x op de dag 10/20ml extra water in haar flesje, zodat ze wat meer vocht binnenkrijgt en de ontlasting iets dunner word. Dochtertje had ook heel veel last van kleine harde keuteltjes en veel moeite met duwen. Nu lijkt het minder te zijn

12 dagen geleden

Dit ziet het hetzelfde als bij mijn zoontje. En hem hoor je even persen met een rood gezicht. Dat is max 5 min. En dan een flinke brei in zijn luier. Bij constipatie heb je echt te maken met een harde keutel.. weinig vocht erin. Dit zit er nog redelijk smeuih uit. Ik bied wat water aan bij de hapjes. En je kan inderdaad 10 cc extra water bij de fles doen. De darmen moeten ook even wennen aan het vaste voedsel.

12 dagen geleden

herkenbaar idd

12 dagen geleden

Dit herken ik heel erg van onze oudste. Wij zijn toen om de dag een pruimenhapje van ella's kitchen gaan geven en bij elke fles 10ml extra water. Dat pruimenhapje zorgde vaak voor een goede poepluier zonder al teveel moeite. Na een tijdje waren zijn darmen ook beter gewend en ging het poepen weer makkelijker.

12 dagen geleden

Ons zoontje is bijna 7 maanden en heeft soortgelijke ontlasting al bijna 3 maanden (sinds start vaste voeding). Consultatiebureau zei dat het heel normaal is. Ons zoontje heeft er geen last van, hij perst wel om te poepen, maar hij heeft regelmatig 3x per dag zo’n luier met zo’n brei, dus prima lijkt mij!

12 dagen geleden

Doe een paar drupjes extra verging olijfolie door je hapje. Tip van onze diëtist

2 dagen geleden

Reactie op Snoopie96

Dit herken ik heel erg van onze oudste. Wij zijn toen om de dag een pruime ...
Ja dat werkt hier ook fantastisch af en toe zo’n pruimenhapje of mango en de luier is herkenbaar.

2 dagen geleden

Onze kleine heeft dit ook wel eens ook poep met letterlijk 7 kleuren strond🤣🫣 lijkt mij gewoon normaal hij heeft er ook geen last van mocht je het niet vertrouwen ken je het altijd even bij het cjg navragen😇