7 Reacties

4 maanden geleden

Hier heel herkenbaar, einde van de middag/begin van de avond heeft ze vaak haar huiluurtje

4 maanden geleden

Reactie op Ella321

Hier heel herkenbaar, einde van de middag/begin van de avond heeft ze vaak ...
Bij ons ook.

4 maanden geleden

Je brengt haar naar bed en ze is op dat tijdstip ontroostbaar? Dan kun je proberen haar bedtijd te verschuiven 😊 Uit onderzoek is gebleken dat 19u kunnen slapen eerder uitzondering dan regel is. Met drie maanden was de gemiddelde bedtijd 21.46u en met 24 maanden 20.54u. (Dit zijn gemiddelden, er zullen kindjes zijn die eerder of later slapen) Hier slaapt ons zoontje ook vaker na 21u. Als we daarvoor naar bed gaan dan geeft dit voor beiden frustraties. 😆 Verder klinkt het super, uit zichzelf in slaap vallen in haar bedje, goed drinken en volle poepluiers 💪🏼 lekker van genieten zou ik zeggen (nouja behalve van de poepluiers misschien 🤣)

4 maanden geleden

Hier ook nog een huiluurtje savonds hoor! Begint rond 18.00 en eindigt pas wanneer hij in bed ligt rond 19.00. Bij ons lijkt het echt prikkelverwerking/vermoeidheid einde van de dag. Bij ons is hij dus wel stil zodra hij z'n laatste fles krijgt en naar bed gaat. Het maakt overigens niet uit hoeveel hij geslapen heeft, hoeveel gedronken, tijdstip laatste fles of tijdstip laatste dutje. Einde van de dag is hij er gewoon klaar mee 😅

4 maanden geleden

Onze dochter (12 weken) heeft in de avond ook regelmatig haar huiluurtjes. Dit is bij haar overprikkeling/verwerking en het moet er dan allemaal even uit. Ik ga met haar samen in ons bed liggen en leg haar tegen mij aan. Ik doe mijn shirt uit en leg haar tegen mij aan in de buurt van mijn linkerborst (ik geef bv en dan hoort ze mijn hartslag). Ik geef haar dan haar speen en wrijf rustig over haar voorhoofdje. Uiteindelijk wordt ze rustig en slaapt ze.

4 maanden geleden

Hier ook altijd huilen bij het naar bed gaan! Helaas..

4 maanden geleden

Hier ook heel herkenbaar! Sinds ongeveer 3 weken oud tot nu. Ik merk wel dat de duur korter wordt (van uren naar ongeveer een half uur en nu af en toen een dag ertussen dat hij wel rustig in slaapt valt). Het lijkt te helpen het om hem ergens tussen 17u en 19u nog even te laten slapen in de draagdoek, en dan als hij wakker wordt naar boven te gaan, te voeden en te wachten tot hij weer in slaap valt. Meestal gaat dit vrij rap. Ik heb het idee dat hij dan nog even kan ‘opladen’ en dat daardoor het drinken (ook bv) en het tot rust komen ook beter gaan. Sterkte, het gaat voorbij, maar het is gewoon pittig 😅