24 Reacties

2 maanden geleden

Owja ze is 16 weken btw

2 maanden geleden

Hier ook totaal geen ritme bij 19 weken maar helemaal begrijpelijk en normaal hoor

2 maanden geleden

Hebben ook niet echt een ritme, straks als ik weer ga werken komt dat denk ik wel, zoontje is nu 4 maanden

2 maanden geleden

Hier ook geen ritme! Dochter gaat wel rond 18-19u op bed, maar komt dan sowieso rond 22-2-6u voor fles, meestal tussendoor ook nog wel 1-2x wakker.. Mijn eerste ging ook altijd pas veel later. Rond de 6 maanden veranderde dat en ging ze tegen 19u wel slapen met 2 dutjes overdag.

2 maanden geleden

Ben jij tevreden? Is de baby tevreden? Dan is het toch goed?

2 maanden geleden

Nope, geen ritme 🤟 kindje moe ? Kindje slaapt 😁 dat is overdag om de 2u en savonds rond 21u30 meestal. Als we op 6 maanden beginnen met werken/opvang zal dat ritme wel komen. Nu genieten we gewoon van uitslapen de dag nemen zoals die komt 🙏

2 maanden geleden

Ritme? Wat is dat? Haha hier ook totaal geen ritme en dat is volkomen normaal. Gewoon meebewegen op het ritme van je kindje. Wordt je kindje wakker dan haal je haar uit bed en geef je voeding en ga je lekker met der spelen. En als ze tekenen van moeheid toont hup lekker naar bed.

2 maanden geleden

Onze dochter sliep veel rustiger in haar eigen bedje, toen we dat opmerkten bij 7 weken zijn we daar ook mee gestart om na de fles van 19u haar jn bed te leggen. Ze was dan vaak al wel “lang wakker” zodat ze na die fles en boeren ook echt moe was! Ze werd dan wakker voor de fles van 23u. Ik deel vooral mijn ervaring, als jouw kindje zo tevreden is, is dat ook prima toch! Voel je er vooral niet onzeker over omdat ieder kind anders is.

2 maanden geleden

Geen ritme is ook ritme toch? Hier ligt hij vaak ook pas na 21:00 uur (eerder tegen 22:00 uur) op bed. Als we hem eerder op bed leggen, doet hij een powernap van 30/45 minuten en is hij daarna ook weer wakker. Ik ga er vanuit dat dit met de tijd vanzelf op gaat schuiven. Maar ik moet zeggen dat ik slaap echt een van de lastigste dingen vind, ook overdag. Wat dat betreft mis ik de newborntijd dat hij altijd en overal kon slapen 😂

2 maanden geleden

Was hier ook precies zo! Hij sliep dan de ochtend ook echt tot half 10 - half 11. En ineens werd hij op een dag om 7-8 uur wakker en kon hij 's avonds ook naar bed om 8 uur. Ging helemaal vanzelf! Zal bij jullie ook heus ineens zo opschuiven.

2 maanden geleden

Werkt het voor jullie? Is je kindje tevreden? Dan lekker doen wat goed voelt. Ieder kindje is anders. Net als alle ouders. Lekker doen wat voor jullie werkt en goed voelt!

2 maanden geleden

Ik deel deze nog even, uit het boek Zachte Nachten. Het is eerder uitzondering dan regel dat kindjes een ritme hebben en van 7/8 een klokje rond slapen. 😉 Laat je niet onzeker maken. Zoals ik nu ook andere hier zie 😁 Ook hier geen ritme, maar volg ons zoontje (20 weken) qua honger en slaap behoefte. Zo te lezen volg jij ook de behoefte van je dochtertje, en ik kan niet bedenken hoe je dat nóg beter zou kunnen doen 🤗

2 maanden geleden

Denk dat het echt ligt aan je kind, al is het ook wel een deel ouderschap. Wat ik bedoel: Bij mijn eerste hebben we hem ook heel lang en laat bij ons laten liggen, hij deed het helemaal prima maar rond 5-6 maand hem ook op bed gebracht gewoon zodat wij de avond alleen hadden. Nu bij nr 2 al sinds maandje of 3 oud naar bed samen met m’n dreumes rond 7.30. Hij heeft dan meestal uurtje nodig en dan is hij knocked out tot de dag erna. Weliswaar incl nachtvoeding(en). Wij vinden het heerlijk! En hij ook, wanneer hij nu niet slaapt rond 8 wordt hij echt zeer pissig 😂

2 maanden geleden

Hier ook geen ritme. Het is mijn 2e kindje, maar toch maken die perfecte slaapbaby's hier mij maar wat onzeker. Hier is het ook rond 7 uur naar bed en dan weer wakker na 1 slaapcyclus. Tussen 9 en half 10 lijkt ze vervolgens wel echt in slaap te vallen

2 maanden geleden

Onze dochter heeft wel een ritme, maar als ik haar rond 7 uur s avonds op bed doe, wordt ze tussen 8 en half 9 wakker om vervolgens weer in slaap te vallen tussen half 10 en half 11. Dan slapen we tot een uur of 5. Het is volgens mij helemaal normaal dat je kindje nog geen ritme heeft dat het volgens vele professionele opvoeders al zou moeten hebben

2 maanden geleden

Hier ook nog geen vast ritme. Het enige wat vaak lukt om aan te houden, is na +/- 2 uur wakker zijn geweest een dutje laten doen. Maar dat dutje duurt soms een halfuur en soms een uur. Dus hierdoor kan alles zo verplaatsen. Laatst sliep ons zoontje een paar keer van 21:30 tot 05:30 uur. Maar gisteren sliep hij om 22:00 en was hij om 03:00 uur wakker.

2 maanden geleden

Ik heb ook nog geen ritme. Dochter vandaag 4 maanden oud. Merk wel dat ik er zelf nu wel een beetje aan toe ben. Die avonden op de bank zonder kinderen beginnen erin te hakken🤪 Mijn dochtertje slaapt na de eerste voeding in de ochtend, tussen 6-7, nog door tot 10 uur. Dan wilt ze wel 3 dutjes, maar de laatste is pas tussen 17-20 uur. Heerlijk, maar dan gaat ze dus niet om 7 uur de nacht in. Dus wil haar nu toch in de ochtend rond 8 uur uiterlijk eruit halen. Op die manier een beetje proberen op wat vastere tijden te gaan slapen. Vanmorgen wakker van 8-9.30, geslapen van 9.30-10.30, slaapt nu weer vanaf 11.45 (het is nu 13 uur). Dan ergens in de loop de middag nog een kort dutje. Heel benieuwd hoe de avond dan verloopt.

2 maanden geleden

Ik zou zeker niet onzeker zijn. Je volgt je kindje, en jij kent haar het beste. Maar mocht je zelf toe zijn aan een ritme kun je eraan denken om die ‘in te bouwen’ na enkele dagen zal dit gaan wennen en het zal niet makkelijk gaan in het begin. Maar als je blijft herhalen went je kindje eraan. Ik denk dat iedereen een ander ritme heeft. Zo hebben wij 07.00 11.00 15.00 19.00 23.00 flessen van 180 + 6 schepjes. Krijgt ‘s avonds om 19.00 fles gaat dan in bad en ligt rond 19.45 in bed. Overdag zijn we nu sinds deze week begonnen aan slaapjes in eigen bed, sliep voorheen in de box of wandelwagen of waar dan ook. Maar nu gaan wij dus ook een ritme creëren dat hij dutjes doet overdag in z’n bedje. Het is maar net wat je zelf wil, en alles is in het begin lastig omdat het nieuw is

2 maanden geleden

Reactie op saffiee

Was hier ook precies zo! Hij sliep dan de ochtend ook echt tot half 10 - ha ...
Heel herkenbaar. Onze dochter gaat ook nooit eerder dan 11/12 uur slapen. Maar slaapt dan vaak wel in de ochtend tot een uurtje of 10. Ik geniet nu nog maar van het feit dat ik dan zelf rustig de dag kan beginnen. Maar ik heb zelf ook vaak het gevoel dat ik de enige ben met een baby die pas zo laat gaat slapen in de avond 🥹

2 maanden geleden

Heel begrijpelijk, ik ben dan ook gestopt met erover lezen haha. Wij hebben ook totaal geen ritme, maar het voordeel is dat je dan ook alle flexibiliteit hebt. Laatst met het mooie weer konden wij lekker blijven eten op het strand, terwijl een vriendin met een kleintje in dezelfde leeftijd naar huis moest omdat het kind anders uit haar ritme was. Ik moet er niet aan denken haha. Ik let op haar wakkertijden en eet&slaap signalen. Zo slaapt ze de ene keer om half 8 en de andere keer om 10 uur, maar net hoe het uitkomt. Misschien niet hoe het zou moeten volgens het boekje, maar onze meid doet het er goed op. Gewoon lekker doen wat voor jullie werkt!❤️