23 Reacties

24 dagen geleden

Doe wat goed voelt voor jou! Je doet halen hartstikke goed. Mensen hebben altijd een mening maar volg je gevoel. Ik was ook alleen met m'n eerste kindje en dat is gewoon heel zwaar. Die heeft heel lang bij mij gelegen. Nu heb ik een tweede, die nu 6 maand, we zijn samen en alsnog slaapt die bij mij. Op die manier slapen we beide, prima toch! Iedereen vindt daar wat van maar voor mij voelt het goed!

24 dagen geleden

Ik las dat je het alleen doet en ben zoooo trots op je. Ik vind alles zo moeilijk en als ik zie dat er alleen staande moeders zijn heb ik er zoveel respect voor. Ik heb ook ongeveer alles wat je beschrijft, hij slaapt momenteel slecht in de avonden, hij kruipt of tijgert nog lang niet, geef ook borstvoeding. Heb toevalling 3 dagen beetje oefenhapjes proberen te geven maar eigenlijk wou ik zelf ook pas wachten op 6 mnd. Ik heb het voornamelijk gedaan omdat mijn partner of schoonouders etc het aanmoedigde. Maar ben van plan om het toch waarschijnlijk even niey te doen omdat hij het niet zo interessant vind. Hij groeit heel goed op borstvoeding dus ik maak me niet druk om hapjes. En over cb, mijn cb zegt er niks over en denk echt dat t verschilt per consultatie. Je moet je er echt niet druk om maken is onnodige stress voor jezelf. Komt allemaal goed ♥️

24 dagen geleden

Ten eerste, maak je vooral niet druk en wees niet onzeker. Je doet het heel goed en zolang jouw dochter lacht, groeit en gezond is, dan gaat het super. Heel gek dat het CB zo aan het pushen is op die hapjes. Het CB waar ik heen ga, is juist super relaxed. Daar heb ik mijn zorgen ook geuit over die hapjes, omdat ze niks lekker vond. Zij gaven aan dat het allemaal vanzelf wel komt en dat klopt! Nu ruim 6 maanden en ze gaat het steeds interessanter vinden. Ze krijgt ook niet iedere dag wat, soms om de twee dagen en vorige week op vakantie helemaal niks extra's. Ik maak me er niet meer druk om, het komt vanzelf wel. Wat betreft zelfstandig zitten, dat kan onze dochter ook niet. Ook draait ze pas sinds een week weer terug. Laat je niet gek maken door anderen en doe vooral wat goed voelt. Nogmaals, zolang ze goed groeit en gezond is, dan komt de rest vanzelf wel.

24 dagen geleden

Ik vind het qua voeding ook lastig. Ook hij had errst wat moeite, krampjes, niks lekker vinden. Inmiddels lukt het. Hij eet overdag fruit en avond groente. Maar geen brood, of met de pot mee etc. Maakt mij ook wel eens onzeker maar ik probeer de kleine man zijn tempo te volgen. Dat lijkt mij het belangrijkste Mijn kindje rolt nog nauwelijks overigens. Ook dat maakt me onzeker. Ik help hem ook steeds Kreeg in zijn eerste 12 weken okk redelijk wat commentaar. Ik probeerde alles wat iedereen zei. Maar uiteindelijk ben ik hem gaan volgen en mijn gevoel. Volgens mij doe je het hartstikke goed mama!

24 dagen geleden

Food under one is just for fun , wordt ook wel gezegd 🙌🏼 Je doet het prima mama! Borstvoeding is echt nog het allerbelangrijkste wat je je baby kan geven, je kunt hierin echt vertrouwen op je gevoel en intuïtie. Mij helpt het om te kijken naar la Leche League Vlaanderen op Instagram (lll_vlaanderen). Hier was de kleine man ook weer bijna elke 1,5u wakker afgelopen nacht voor de borst, die ik op verzoek geef. We proberen een hapjes schema aan te houden, maar slaan vaak ook dagen over omdat het niet uitkomt. Hier gaat er af en toe een kruimeltje brood in, ook omdat ik het mega spannend vind. Je mag echt op jezelf gaan vertrouwen 😘

24 dagen geleden

Het is al gezegd, maar volgens mij doe je het echt prima hoor. Wij hebben ook echt geen schema of routine, al geef ik dan wel kunstvoeding. Mijn dochtertje slaapt nu niet meer in mijn bed maar heeft dat heel lang wel gedaan. En wat betreft het eten, doen wat voor jullie werkt. Cb kan een heleboel willen, maar elk kindje is anders. Mijn oudste at pas met 9 maanden echt wat, weigerde daarvoor echt.. Mijn jongste is weer heel anders en eet wel gepureerd. Maar kan ook nog niet zelfstandig zitten, tijgeren of kruipen. Die rolt naar haar buik en sinds gisteren beetje terug naar rug. Je doet het prima! Ik doe gewoon op gevoel en ik lees eigenlijk niks. Geeft zoveel rust.

24 dagen geleden

Lieve mama, wat doe je het goed! Ik heb zoveel respect voor je dat je de nachten alleen doet, hier veel herkenning en het is echt zwaar. Dus dat je nog de energie vindt voor zelfgemaakte hapjes is al heel knap. Ze gaat echt wel de bewegingen leren, geen haast. Die van ons rolt met 6 maanden ook maar half, maar babbelt weer veel. Er komt een moment dat ze tegen je zegt: you did it, mama! Moet je nagaan hoe trots ze op je is als ze zelf mama wordt en weet hoe zwaar het is. Better days are coming♥️het wordt echt makkelijker hoor ik van oudere moeders.

24 dagen geleden

Wij doen ook niet elke dag aan oefenhapjes of uberhaupt mee eten met de pot zoals ik hier soms lees. Ik lees ook veel en denk dan, hij komt er vanzelf wel wanneer die er klaar voor is. Ieder kind is anders en heeft in elke fase dus ook wat anders nodig. Dus het vanzelf omrollen en terug rollen gaat ook wel komen. Mijn zoontje kan ook nog niet goed zelfstandig zitten, probeert het wel en lukt af en toe maar zit dan niet rechtop. En goed omrollen doet hij nu ook pas sinds 2 weken (hij is overmorgen 6 maanden) Vervelend dat het CB aan het pushen is, die van mij is heel makkelijk en geeft advies, en ik mag er mee doen wat ik wil geven ze zelf ook aan. Zeker niet aan jezelf twijfelen, je doet het super goed.

24 dagen geleden

Ik zou je niet onzeker voelen je zo te lezen volg je je dochtertje en dat is het beste wat je kan doen! Hier bij de eerste ook geprobeerd aan schema’s te houden. Het werkte niet voor mijn kindje, ik keek niet meer naar zijn behoeftes en heb hem daardoor in mijn ogen juist te kort gedaan. Ik denk juist dat onzekere moeders zich vast proberen te houden aan schema’s. Ik vind het juist krachtig als je je eigen kindje volgt. Hier na dus een tweede kindje. En ook geen schema elke dag is anders, hou me aan de wakkertijden die voor haar werken. En merk dat we sinds twee weken een beetje op drie slaapjes per dag zitten. Maar welke lang is interesseert me niet ben al blij dat ze langer slaapt. En ze ligt hier ook regelmatig voor 8uur op bed. Vind het heerlijk dat ik mij hier niet meer druk om maak. Zo kan ik veel meer genieten en echt inspelen op haar behoeftes ☺️

24 dagen geleden

Bedankt voor de lieve reacties allemaal🤍 Ik had dit echt even nodig. Ik probeer mijn dochter zo goed mogelijk te volgen en alles op mijn manier te doen ondanks alle meningen van iedereen. Dus fijn om te lezen dat ik hier in niet de enige ben🤍

24 dagen geleden

Mama, je doet het goed! ❤️ Ik lees tussen de regels door dat jouw kindje een mama heeft die het allerbeste voor haar wil en onvoorwaardelijk van haar houdt en dat is echt het enige wat een kindje nodig heeft. Er is geen (gezond) kind dat naar de middelbare school gaat en nog niet kan lopen, het gaat allemaal vanzelf en het komt wel - ook als jij dingen wat later aanbiedt.

24 dagen geleden

Ik sluit me helemaal aan bij de reacties hierboven, en vind het zo knap hoe je het allemaal alleen zo goed voor elkaar hebt met je dochter! Het klinkt alsof je fantastisch inspeelt op haar behoeftes, die band neemt niemand jullie af. En die verhalen over doorslapen, zitten, tijgeren etc zou ik lekker links laten liggen. Deze verhalen hoor je, maar voor wat het waard is, gemiddeldes van die motorische ontwikkelingen liggen meer rond de 8 maanden! En ongeveer de helft van de kindjes slaapt nog helemaal niet door. Ik herken die onzekerheden wel (onze zoon vindt hapjes bijv ook nog niet zo interessant en dan maak ik me zorgen of hij voedingstoffen mist), maar op hemzelf en zijn vrolijkheid en goede groei focussen helpt enorm! Dankje voor het delen van je eerlijke verhaal, je doet het super goed en bent een heel liefdevolle moeder zo te horen 🥰

24 dagen geleden

Klinkt hartstikke goed hoe je het doet! Ook ik ben alleen en mijn zoontje ligt ook lekker naast me s’nachts, je moet het jezelf zo makkelijk mogelijk maken toch! Het fijne van alleen zijn is dat je het helemaal op jouw manier kan doen en je daar aan niemand verantwoording over hoeft af te leggen. Jij bent haar moeder en voelt zelf wat goed is daar mag je op vertrouwen!

24 dagen geleden

Reactie op MarjoleinTje84

Klinkt hartstikke goed hoe je het doet! Ook ik ben alleen en mijn zoontje l ...
Sluit ik mij bij aan! Je hoeft met niemand te overleggen inderdaad. Maar soms mis ik het wel hoor. Vooral met de lastige periodes. Maar ook jij doet het fantastisch!🤍

24 dagen geleden

Je doet het juist hartstikke goed. Je volgt je kind en jouw eigen moedergevoel. Niks beters dan dat! Ritme en regelmaat komt wanneer het komt. Je maakt er geen complete chaos van want je biedt op jouw manier regelmaat. Laat je niet gek maken hoor wat andere doen of zeggen. Hier ook nog volledig BV en komt ‘s nachts wel 4x soms, slaapt in de co sleeper nog en soms nog steeds wel eens in bed bij me. Ik trek me totaal niks aan van wat iedereen daarvan vindt. Voor ons werkt dit en dat is het allerbelangrijkste. We zijn allemaal groot geworden op ons eigen tempo! Respect voor je dat je alles alleen doet. Ga zo door mams want je doet het goed🤎

24 dagen geleden

Reactie op NMMH

Je doet het juist hartstikke goed. Je volgt je kind en jouw eigen moedergev ...
En ohja dat stukje voeding. Je blijft aanbieden wat ik lees in je bericht en dat is goed. Je kunt het er moeilijk in proppen toch? Enige wat ik merk is dat hier de 2e of 3e dag (achter elkaar) van een nieuwe smaak aanbieden het wel beter gaat. Bij ons moet hij ook eerst wennen en vind hij het nog niet meteen lekker. Misschien kun je dus beginnen met wel iedere dag aanbieden, en makkelijk verteerbare dingen. (Wortel stopte bij ons 11 dagen op…) courgette bijvoorbeeld ging hier vrij goed vanaf het begin!

24 dagen geleden

Je doet het goed mama. Jij kent je kind het beste en weet wat zij nodig heeft. 💝

24 dagen geleden

Neeeeee laat je niks aanpraten hoor! Volg je gevoel, echt! Iedereen heeft een praatje klaar over hoe je een baby moet opvoeden, zelfs van mensen die geen eens kinderen hebben heb ik ooit opmerkingen gekregen.. Jij bent haar mama jij weet wat ze nodig heeft. En over de voeding; Bij ons dochtertje gaan de hapjes ook nog niet vlot. Wanneer we fruit of groenten in de ‘Munchkin fresh food Feeder’ aanbieden gaat het het best voor haar. Ze krijgt nog steeds niet veel binnen maar kan wel wennen aan de smaken en structuur op deze manier. Daarnaast is bv nog steeds de hoofd voeding het eerste jaar dus tijd genoeg. En knuffel voor jou want volgens mij ben je gewoon een hartstikke goede mama! 😘

24 dagen geleden

Lieve mama, Lees je eigen bericht eens terug en probeer eens te kijken naar hoe goed je het doet! Je geeft je dochtertje al (bijna) zes maanden de beste voeding die ze kan krijgen: borstvoeding. Daarnaast vindt ze bij jou geborgenheid en comfort doordat jullie samen slapen, (in mijn ogen) het natuurlijkste dat er is. En daarnaast heeft je dochter ook nog eens het geluk dat ze een moeder heeft die haar volgt, in plaats van alles doodleuk kopieert wat haar geadviseerd word. Oh ja, ze krijgt ook verse hapjes en DIT DOE JE OOK NOG EENS ALLEMAAL JE UPPIE! Je doet het fantastisch ❤️ Ouder zijn is een magisch iets, maar ook iets waar iedereen een mening over heeft. Probeer dit zo veel mogelijk naast je neer te leggen, jij bent degene die het allerbeste kan aanvoelen wat jullie nodig hebben. Keep up the good work! (Oh en nog even: wij slapen hier ook samen, ik geniet van iedere seconde en heb nog niet eens geprobeerd om hem ‘‘s avonds zijn eigen bed te leggen. Dat komt uiteindelijk wel. Met slapen is er weinig routine, overdag slaapt hij steeds 30m. ‘s Nachts wilt hij om het uur/de 2u even drinken, helemaal prima. We zijn sinds gisteren pas gestart met het aanbieden van vaste voeding, wat zou het cb daar van vinden dan 🤪)

24 dagen geleden

Wat kan al die informatie je onzeker maken hè? Volgens mij (en volgens al die andere reacties) doe je het hartstikke goed! En dat nog eens in je eentje, ik vind het knap!