6 Reacties
7 maanden geleden
Ik was dit origineel van plan, maar heb dan toch besloten om te wachten. Heel veel gastouders en kinderopvangcentra willen het niet en verbieden oorbelletjes vanwege risico op ongelukjes omdat andere kindjes er misschien aan trekken.
Ik ga dus wachten tot ze naar schooltje gaat en het daar wel gedoogd is vanwege minder risico. Maar ik blijf wel van mening dat ik deze keuze voor haar maak.
Ikzelf heb 1e gaatjes gekregen rond mijn 1e verjaardag, en ik ben als tiener zo blij geweest dat ik dat al had en het heeft heelll lang geduurd voor ik eindelijk voor mn 2e durfde.
7 maanden geleden
Wij hebben in maart (met 11maanden) oorbelletjes laten schieten. Ze heeft er helemaal geen last van gehad en is allemaal goed genezen 😋 ik heb deze keuze gemaakt omdat ik ze zelf ook op jonge leeftijd heb gehad en hier zelf blij mee ben omdat ik het anders nu niet zou durven 🫣 we hebben wel 2x gehad dat het oorbelletje uit is gegaan in bed, maar dit was omdat het slotje niet helemaal goed is denk ik. Ik heb de oorbel er toen zelf gewoon weer in kunnen doen. Zit je dochter vaak aan haar oortjes?
7 maanden geleden
Ik ben het met @jstokking eens.
Een goede piercer gebruikt bij elke piercing oa een nieuwe, steriele naald, steriel sieraad, en meerdere paren handschoenen! De plek wordt met de juiste middelen schoongemaakt en de nazorg is correct. Vaak zie je bij push-through systemen dat de sieraadjes wel steriel verpakt zijn, maar de houder waar het in gaat niet. Zo bestaat de kans op kruisbesmetting. De sieraden zelf zijn vaak van chirurgisch staal of goldplated, wat beide geen geschikte materialen zijn voor een genezende piercing. Last but not least, het type sieraad. De standaard oorbel met vlinderachterkantje. Ik weet niet wie en waarom deze zo ontworpen zijn, maar in deze achterkantjes kan het in een mum van tijd een broeinest van bacteriën worden, vuil hoopt zich er gemakkelijk in op. Voorkom (de kans op) een moeizame genezing en kies ervoor je oren te laten piercen.
Sorry voor het lange verhaal, maar ik heb er spijt van dat ik ze heb laten schieten en niet heb laten piercen. Ja, het is spannend, maar het is een zoveel beter resultaat.
7 maanden geleden
Met 7 maanden oorbellen laten schieten! Bij Lucardi. De eerste hebben we ook daar gedaan. Inmiddels bijna 5. Het doet even pijn, precies zoals bij een prikje.