24 Reacties

2 jaar geleden

Ja dat heb ik ook, had ik vorige zwangerschap ook, vooral heel irritant!

2 jaar geleden

Ja! Bijna het gevoel/idee alsof mijn oren dan vol zitten met oorsmeer maar dit is niet het geval. Ik vind het behoorlijk vervelend want ik krijg er op verschillende momenten gedurende de dag last van (wel is het erger na het douchen).

2 jaar geleden

🙋🏻‍♀️herkenbaar! Heb hier sinds een paar weken ook last van, voornamelijk overdag. Niks lijkt dan te werken om het te laten verdwijnen totdat het op een gegeven moment zelf weggaat.

2 jaar geleden

Ja... En heel af en toe klappen ze open, om binnen 5 minuten weer dicht te klappen. Heel irritant.

2 jaar geleden

Ja! Al vanaf het begin van de zwangerschap!

2 jaar geleden

Ja hier ook! Mijn rechteroor zit heel vaak dicht, ook dat ik mezelf hoor ademen. Heel irritant

2 jaar geleden

Ja ik ook! Heel vervelend… Was er al mee naar de huisarts geweest maar die kon niks zien. Fijn te horen dat andere zwangere dames er ook last van hebben

2 jaar geleden

Ja heel herkenbaar. Heb het zowel deze zwangerschap als mijn vorige last van. Soms voelen ze dan ook erg nat aan alsof er hele vele water nog van het douchen inzitten en begint dan behoorlijk te jeuken. Dan voel ik mij net een hond wat constant moet krabben aan de oren 😂

2 jaar geleden

Precies hetzelfde probleem en word er helemaal gek van... Mag deze week langskomen bij de huisarts dus ben benieuwd!

2 jaar geleden

Ik heb dit ook vanaf het begin van mijn zwangerschap. Ben inmiddels 26 weken zwanger en EINDELIJK een afspraak bij kno-arts, maar ook pas 27 februari. Bij mij is het continu en oor gaat ook niet open inmiddels meerdere dingen geprobeerd via de huisarts en niks mocht baten.

2 jaar geleden

Update: mijn huisarts zei dat het bij mij met drukverschil in middenoor te maken heeft. Ik krijg nu een neusspray met ontstekingsremmer, hopelijk geeft het wat verlichting. Zinn er andere updates?

2 jaar geleden

Mijn VK gaf aan dat het met een ijzer tekort te maken kan hebben, ik moet bloedprikken.

2 jaar geleden

Yes hier ook. Vorige zwangerschap ook. Hoort dus bij m’n zwangerschap.

2 jaar geleden

Ik ga acupunctuur proberen

2 jaar geleden

Reactie op Sje84

Mijn VK gaf aan dat het met een ijzer tekort te maken kan hebben, ik moet b ...
Mijn ijzerwaarden zijn helemaal goed dus daar ligt het niet aan.

2 jaar geleden

Heb nog even wat rondgezocht, en op google kom ik uit op tuba aperta. En er staat inderdaad bij dat een zwangerschap dit kan veroorzaken. 🥲 Er is verder geen remedie voor.

2 jaar geleden

Gisteren bij de verloskundige geweest en blijk ijzer tekort te hebben. Nu is het bij ijzer te kort een “ruis” maar ik heb toch iets anders dan een ruis.. afspraak bij KNO-arts staat op 27 februari, ben erg benieuwd!

2 jaar geleden

Herkenbaar! Heb ik ook vanaf het begin zo nu en dan. Vorige week huisarts geweest, die gaf aan dat mijn neusamandelen zijn terug gegroeid waardoor er lucht/druk ontstaat op het oor. Maar als ik dit zo lees allemaal begin ik te twijfelen of het niet gewoon idd bij mijn zwangerschap hoort. 🙈🤷🏼‍♀️

10 maanden geleden

Zijn jullie hier vanaf? Is het een zwangerschapskwaal? Wat een rot kwaal!!! Maakt me bang bah

10 maanden geleden

Herkenbaar! Met de zwangerschap ontstaan en nu bijna jaar later om de zoveel weken! Echt heeel vervelend idd. Heb ook al keer mijn oren laten uitspuiten dat hielp wel iets