4 Reacties
2 maanden geleden
Wij zijn op vakantie in Azië en houden (iets losser) hetzelfde ritme aan. Na 3 dagen waren de kids gewend aan het tijdsverschil en gaan ze weer tussen 19:00/20:00 lokale tijd naar bed en slapen dan tot 7:00/7:30. Qua slaapjes overdag is alles wat losser, de jongste valt vaak tijdens tripjes in de draagzak in slaap (ook als hij net geslapen heeft😅). Ik merk sowieso dat hij wat meer behoefte heeft aan slaap, ik denk door de warmte. De oudste van bijna 2 heeft juist ook al wel een keertje haar slaapje overgeslagen (daar werd ze niet gezelliger van).
Dus al met al, overdag slaapt de jongste van bijna 5 maanden wanneer hij wil en dan zorg ik dat hij rond 17:00 uiterlijk 17:30 wakker wordt zodat hij rond 19:00 zijn laatste fles krijg en moe genoeg is om naar bed te gaan.
2 maanden geleden
Hier elk jaar Griekenland.
We voegen ons dan in het Griekse ritme.
Later naar bed en later opstaan. Overdag ten minste 1 slaapje goed en in eigen bed met rust. Andere slaapjes mogen in de kinderwagen of draagzak.
Ervaring is dat wanneer we thuiskomen, zomaar het thuisritme terug is.
Je kindje ontwikkelt ook nog zo snel, je zou toch weer wat een ander ritme hebben na 2 á 3 weken.