12 Reacties
6 maanden geleden
Onze dochter is nu 12 daagjes oud en terug op geboortegewicht, ik geef gewoon op verzoek
6 maanden geleden
Mijn baby is donderdag 4 weken. En wij geven meestal op verzoek. We laten er wel max 3 tot 4 uur tussen zitten.
Dus is zij na 3 uur nog niet wakker dan wacht ik nog even een uurtje en maak er wakker. Als zij wel eerder komt dan laat ik er 3 uur tussen.
Mij is verteld dat er ook maar max 4 uur tussen de voedingen mag zitten met zo'n kleintje omdat anders de bloedsuikergehalte omlaag gaat en dat zorgt ervoor dat je kindje dan weer minder drinkt. En dan begin je weer van voor af aan.
6 maanden geleden
Kunst of borstvoeding?
Bij kunstvoeding is het ongeveer 150 ml/kg lichaamsgewicht per 24 uur. Verdeeld over 7-8x. Dus stel je kindje is nu 4 kg, mag hij/zij 600 ml over 24 uur. Dus als je om de 3 uur voedt, dan is dat per 8 voedingen 75 ml, per 7 voedingen 85 ml.
Borstvoeding mag tussen de 150-180 ml/kg lichaamsgewicht, dus reken maar uit…
6 maanden geleden
Reactie op BrendaB88
Kunst of borstvoeding?
Bij kunstvoeding is het ongeveer 150 ml/kg lichaams ...
Onze dame zit daar toch al ver boven met 100ml en 8 voedingen, ze is nog geen twee weken oud. Van de Kraamzorg hadden we geleerd op verzoek te voeden.
6 maanden geleden
Reactie op mila12345678
Onze dame zit daar toch al ver boven met 100ml en 8 voedingen, ze is nog ge ...
En weegt trouwens 3500
6 maanden geleden
Onze zoon krijgt 90 cc maar gieten niet af dus in de fles zit ongeveer 100cc. Nu vraag ik me af, stel ik verhoog de voeding tot waar moet ik verhogen?