18 Reacties

4 maanden geleden

Wat is haar schema? Want dan zou ik is inderdaad een fles laten vervallen. ☺️

4 maanden geleden

Reactie op AEMM

Wat is haar schema? Want dan zou ik is inderdaad een fles laten vervallen. ...
Normaal om de 4 uur maar merk dat ze dan niet helemaal op drinkt en soms komt ze smorgens pas half 9 of 9 uur net als vandaag en dan leg weer voor die ene laatste fles in bed en soms slaap ze echt door gewoon op ze beloop laten?

4 maanden geleden

Ik maak mijn dochter echt om kwart voor 8 wakker zodat we een schema volgen. Mijn dochter slaapt sinds ze 9 weken is al klokje rond, een heerlijke slaper. Ik geef haar nu overdag 5 voedingen (om de 3 uur), waarvan 20.00 de laatste en dan slaapt ze weer door. Ik hou overdag een wakkertijd van 1,5 tot max 2 uur aan. Mijn dochter is nu 15 weken. Hopelijk heb je er iets aan voor je eigen schema/ritme. Klokje rond laten slapen is erg natuurlijk gegaan. Ik maakte haar na 20.00 fles niet wakker, eerst kwam ze een aantal nachten rond 3.00 uur, daarna niet meer en pas weer in de ochtend.

4 maanden geleden

Bij ons zoontje van 14 weken doen we het wel. Hij dronk een tijdje heel slecht, als we dan het aantal uur aanhielden werd het echt een strijd. Nu drinkt hij bijna altijd wel zijn fles leeg. Krijgt nu 4/5 voedingen, gaat tussen 18.00 en 20.00 naar bed en krijgt dan vaak zijn laatste voeding. Kun je die laatste fles in de nacht niet op verzoek geven? Als ze er niet om vraagt zou ik haar lekker laten slapen 🙂

4 maanden geleden

Reactie op Jetje03

Bij ons zoontje van 14 weken doen we het wel. Hij dronk een tijdje heel sle ...
Op wat voor tijden voeden jullie en hoeveel voeding krijgt jullie zoontje

4 maanden geleden

Reactie op Jetje03

Bij ons zoontje van 14 weken doen we het wel. Hij dronk een tijdje heel sle ...
Gedaan vannacht heeft ze doorgeslapen vanmorgen om half 6 kwam ze

4 maanden geleden

Reactie op Shad13

Op wat voor tijden voeden jullie en hoeveel voeding krijgt jullie zoontje
We voeden op verzoek dus niet echt vaste tijden. We halen hem wel uit bed om 07.00 uur. Hij is dan zelf vaak al wakker of is aan het wakker worden. Hij krijgt dan meestal een uurtje of 2 uur later een voeding. Verder verschilt het dus in de dag maar we starten met een fles van 180 niet afgegoten deze drinkt hij meestal niet helemaal op. Hij laat er ruim 4 uur tussen zitten. Rond 12/13 uur krijgt hij weer 180. Als hij rond 16.00 of iets later nog een voeding krijgt geef ik hem 150 zodat ik hem tussen 18.00-20.00 de laatste voeding kan geven en dan gaat hij naar bed. Hij komt meestal rond 04.00 in de nacht en dan geef ik 150. (Misschien ga ik deze verhogen) Ik moet zeggen dat het nog wel is veranderd hoor maar ik ga gewoon met hem mee. Als ik het uit reken komt hij wel te kort volgends mij maar overleg gehad met cb en die zei hij groeit goed en is happy dus dan vooral zo doorgaan.

4 maanden geleden

Reactie op kylietjee

Gedaan vannacht heeft ze doorgeslapen vanmorgen om half 6 kwam ze
Wat fijn!

4 maanden geleden

Reactie op Jetje03

Wat fijn!
Moet wel zeggen dat ze een fles minder heeft gehad niet erg toch? Want ze kwam pas om half 6 dus doorgeslapen heeft ze Ze is 13 weken. Maar ze was goed op gewicht 5 en half kilo.

4 maanden geleden

Reactie op kylietjee

Moet wel zeggen dat ze een fles minder heeft gehad niet erg toch? Want ze k ...
Nee hoor, als ze honger heeft geven ze dat altijd wel aan. Als ik honger signalen herken bij ons zoontje geven wij ook gewoon een (extra) flesje. Mocht je twijfelen of je kindje nog goed blijft groeien, of het je een beter gevoel geven kun je altijd naar het cb voor een extra weegmoment.

4 maanden geleden

Reactie op Jetje03

We voeden op verzoek dus niet echt vaste tijden. We halen hem wel uit bed o ...
Hoeveel te kort komt hij dan?

4 maanden geleden

Reactie op kylietjee

Hoeveel te kort komt hij dan?
Hij krijgt ongeveer 870ml en zou eigenlijk rond de 1000ml moeten zitten. Vandaar dat ik twijfel om de nacht fles van 150 te verhogen maar hij is niet meer hongerig ofso dus misschien laat ik het zo totdat hij zelf meer wilt.

4 maanden geleden

Reactie op Jetje03

Hij krijgt ongeveer 870ml en zou eigenlijk rond de 1000ml moeten zitten. Va ...
Dus 120 cc te kort! Ja hier ook want ze moet eigenlijk 800 hebben maar ze krijgt als ze door slaapt nacht heeft ze 4 flessen bij elkaar op geteld is 680 . Maar de consultatiebureau zij dat mee moest uit kijken niet dat ze stille honger heeft omdat ze fles te kort komt

4 maanden geleden

Reactie op kylietjee

Dus 120 cc te kort! Ja hier ook want ze moet eigenlijk 800 hebben maar ze k ...
Waarom zou ze te kort komen? 3 maanden is 130 ml x kg, en aangezien ze 5,5 kg weegt is de richtlijn dan 715 ml per dag. Dus 680 ml per dag is toch prima? En wellicht komt ze vandaag voor 5 flessen, aangezien de 1e nu om half 6 was. https://www.jeugdengezinutrecht.nl/pagina/babyvoeding-0-4-maanden/878395

4 maanden geleden

Reactie op Baby-D

Waarom zou ze te kort komen? 3 maanden is 130 ml x kg, en aangezien ze 5,5 ...
Omdat de consultatiebureau zij dat ze 800 cc nodig heeft per dag met haar gewicht

4 maanden geleden

Reactie op kylietjee

Dus 120 cc te kort! Ja hier ook want ze moet eigenlijk 800 hebben maar ze k ...
Ik snap wel dat het cb dat zegt. Misschien kun je overdag ophogen? Of de ochtend en avond fles? Dan krijgt ze misschien toch net wat meer binnen.

4 maanden geleden

Reactie op kylietjee

Normaal om de 4 uur maar merk dat ze dan niet helemaal op drinkt en soms ko ...
Dan zou ik eens kijken of je flesvoeding minder kan doen en dan om de vijf uur? Of 4.5 uur?

4 maanden geleden

En ophogen uiteraard.