8 Reacties

3 maanden geleden

Ik zelf heb dit ook twee weekjes gehad. Geen idee waar het aan lag, maar dan was het echt klaarwakker zijn. Ik merkt op een gegevenmoment op dat hij toen graag geborgenheid wilde hebben. Ik deed dan borstvoeding geven en liet hem dan bij mij in slaap vallen. Lekker samen slapen. Daarnaast merkte ik op dat hij zo ook leerde zelfstandig weer in slaap te vallen, hij zag dat ik ging slapen en daardoor kon hij ook de rust vinden en zijn ogen toe doen, waardoor er toch nog 2 uurtjes achteraan geplakt konden worden. Daarna is hij echt klaar ermee en wil hij de dag starten.

3 maanden geleden

Is hij toevallig rond de 4 mnd nu? Dan zit hij mogelijk in de slaapregressie en kan slapen even moeilijk/anders zijn. Is bij elk kindje anders, de een heeft het in de avond, de ander in de nacht.

3 maanden geleden

Is hier meestal teken van vermoeidheid. Als wij het schema goed aanhouden dan is er niks. Plus… toch wat ruimte geven om zelfstandig (weer) in slaap te vallen.

3 maanden geleden

Hier nu 2x om 6 uur Ook niet direct honger maar gewoon wakker Ik vind 6 uur niet erg. Maar gunstiger zou zijn 7 uur ivm opvang en zijn wakkertijd. Hoe doe jij dit nu?

3 maanden geleden

Reactie op Mghvanmulken

Is hij toevallig rond de 4 mnd nu? Dan zit hij mogelijk in de slaapregressi ...
Hij is inderdaad bijna 4 maanden, maar dit is niet iets van de laatste tijd. Hij heeft nooit een echt lekker ritme gehad (ook omdat hij veel last heeft gehad van verborgen reflux en nu nog steeds van veel onrust).

3 maanden geleden

Reactie op Kkraaij

Is hier meestal teken van vermoeidheid. Als wij het schema goed aanhouden d ...
Hoe ziet jullie schema eruit? De slaapjes overdag zijn hier vaak ook best rommelig. Hij is wel moe, maar wil dan gewoon niet slapen. Ik weet dat de nacht een spiegel van de dag is, maar we komen nu even helemaal niet uit die vicieuze cirkel van zowel overdag als snachts dus niet heel goed slapen 😶

3 maanden geleden

Reactie op Knuffeldoekje

Hier nu 2x om 6 uur Ook niet direct honger maar gewoon wakker Ik vind 6 u ...
6 uur is inderdaad niet meeega vroeg, maar wel net vervelend om de dag dan al te moeten beginnen. Ik probeer hem eigenlijk altijd nog even bij mij in bed in slaap te laten vallen (als troosten in z'n ledikantje niet werkt). Soms slaapt hij dan nog eventjes, maar vaak is hij te onrustig om weer in slaap te vallen.

3 maanden geleden

Reactie op L_S

Hoe ziet jullie schema eruit? De slaapjes overdag zijn hier vaak ook best r ...
Wij houden precies het schema vast van slaaptipsvoorbabies.nl 7.00 wakker 9.00 tot 10.00 slapen 12 tot 14.15 ong slapen 16.00 tot 17.00 slapen 19.00 bedtijd. Dit werkt voor ons t allerbeste 7,11,half 3 half 7 flesje en daarna in de nacht nog 1 voeding rond 03.00 uur.