13 Reacties

8 dagen geleden

Vind je het een probleem dat ze bij jou slaapt? Je zegt dat ze niet in de cosleeper wil, wil ze wel in een eigen bedje in een aparte kamer? Alles is een fase, echt waar! Misschien zit ze net in een regressie? Je doet je best, dus hoe dan ook geen loedermoeder ❤️

7 dagen geleden

Wat is er loeder moeder aan dat je kindje bij je in bed neemt? Als jullie hierdoor een goede nacht maken, lijkt me dit juist een goede oplossing.

7 dagen geleden

Veel herkenning, behalve dat ons zoontje eigenlijk alleen nog maar op ons wil slapen, waardoor 1 van ons amper slaapt. Je gaat aan alles twijfelen of je wel het juiste doet. Helaas (nog) geen tips voor je. Wij proberen bij het op bed leggen zoveel mogelijk hetzelfde ritueel te volgen en er verder maar aan toe te geven, in de hoop dat we er snel doorheen zijn, maar na 3 weken zijn we echt gesloopt

7 dagen geleden

Mijn dochter slaapt ook geregeld bij mij in bed en mijn oudste heb ik dat ook gedaan tijdens de fases van moeilijk slapen. Echt geen loeder moeder hoor! Slaap is belangrijk en als dit werkt, dan is dat zo. Gaat voorbij! Mijn oudste ging na 6 maanden echt beter slapen en vanaf 9 maanden door😊

7 dagen geleden

Geen loedermoeder hoor! Hier precies hetzelfde, hij is 5 maanden en slaapt al maanden heel slecht. Ik neem hem meestal tussen 4 en 5 bij ons in bed. Wij zijn ook echt gesloopt. Hopelijk is deze fase snel voorbij.

7 dagen geleden

Slaapt ze beter naast jou in bed? Dan zou ik dat gewoon doen. Mijn dochtertje slaapt vanaf de geboorte bij mij in bed. Mijn eerste legde ik vaak nog terug in de cosleeper, met wakker worden en huilen tot gevolgd. Deze keer kies ik de weg van de minste weerstand (en de meeste slaap). Ze ligt naast me, begint ze te piepen of te bewegen, dan knuffel ik haar half slapend of krijgt ze borst. Ik word bijna nooit meer helemaal wakker en zij slaapt ook veel sneller weer door. En dan leren we ze over een paar maanden wel weer om in een eigen bedje te slapen. Komt allemaal goed hoor, maar super zwaar nu he!

7 dagen geleden

Ons dochtertje slaapt al ongeveer vanaf de geboorte bij ons in bed. Ik vind er niks loeder moeder aan.. Als je kindje beter slaapt en jij ook is dat toch alleen maar fijn! Geef je borstvoeding? Want dan zou je eventueel kunnen proberen gewoon elke keer je borst aan te bieden als ze weer wakker wordt. Ik kan je verder alleen veel sterkte toewensen en zeggen dat dit een fase is! 💕

7 dagen geleden

Lieve allemaal, dank voor jullie berichtjes. Ik had dit misschien beter moeten uitleggen, maar helemaal niks mis met in bed nemen! Ik bedoelde meer dat ik me slecht voel over dat ik niet genoeg tijd neem om haar al te slaaptrainen, dat ik haar niet snel weer stil krijg en dat ik daarom maar voor de makkelijke (en fijne) weg kies dat ze eindigt bij mij in bed. Ik vind het niet erg, mijn partner wel maar die negeer ik even. Hij helpt helaas niet echt met de baby dus ik moet alles zelf doen en dat is best vermoeiend.

7 dagen geleden

Reactie op Al-kas

Lieve allemaal, dank voor jullie berichtjes. Ik had dit misschien beter moe ...
Klinkt alsof je haar én jezelf rust geeft door het zo te doen. Heel belangrijk! De kleintjes zijn ook nog zo jong. Ik merk nu dat mijn meisje echt meer behoefte heeft aan nabijheid de laatste tijd. In mijn hoofd is ze soms geen baby meer omdat ze zo hard ontwikkelt, maar ondertussen is ze nog zo klein en afhankelijk 🥹 Als jij weer ruimte in je hoofd hebt kun je gaan werken aan een andere plek van slapen. Respect voor jou mama 😘

7 dagen geleden

Reactie op Al-kas

Lieve allemaal, dank voor jullie berichtjes. Ik had dit misschien beter moe ...
Ik ben erg voorstander van gemakzuchtig ouderschap! Dus dat je voor de makkelijke en fijne weg kiest, vind ik juist wel verstandig. 👍 Valt je dochter bij het naar bed brengen wel in slaap in de co-sleeper? Want dan kun je dat doorzetten. Ik lees ook dat je het ook vooral mentaal pittig vindt omdat je partner niet echt iets doet voor jou of de baby… dat is misschien wel een onderliggend probleem? Kun je daar over praten? Je gesteund voelen door je partner scheelt zoveel. 🍀

7 dagen geleden

Lieve mama, niet slapen is een martelgang. Je hebt groot gelijk dat je voor de 'makkelijke' weg kiest door haar bij je te nemen als dat werkt. En dan makkelijk tussen aanhalingstekens, want de situatie is gewoon k**. Wat naar dat je man je zo weinig steunt. Kun je het er met hem over hebben? Kun je aangeven wat je van hem nodig hebt en waarom? Happy wife, happy life: hij is er ook bij gebaat als alles wat makkelijker gaat. Heb je een idee waarom je dochtertje zo vaak wakker wordt? Is het behoefte aan nabijheid? Is het lichamelijk ongemak? Bij onze dochter was het het eerste. Na 6 maanden werd het beter, kon ze zelfstandig in slaap vallen. Bij ons zoontje was het het tweede. Dat voelde heel anders, deed een ander appèl op me. Toen het ongemak weg was, sliep hij super. Dat was met 11 maanden.

7 dagen geleden

Heel veel herkenning. Is hier ook al een 5-tal weken zo en het wordt precies alleen maar erger 😢ik leg haar elke avond in haar eigen bedje maar ook dat is een serieuze strijd. Elke nacht opnieuw eindigen we samen in bed. De ene keer vanaf 23u, dan vanaf 3u, dan pas na 6u… Helaas geen tips dus voor je.

7 dagen geleden

Hier ook hoor! Ze slaapt heel vaak bij mij in bed. Wordt dan even wakker, neemt een paar slokjes en slaapt weer verder. Wel elke 2 uur. Ik ben te moe haar in haar eigen bed te krijgen en zo slapen we beiden het snelst verder. T is pittig maar t wordt vanzelf beter! Hou vol!