5 Reacties
4 maanden geleden
Ons kindje gaat straks 3 dagen, net als haar grote zus. Wendagen zijn: 2u, 4u en 7u lang. Verder doen wij niks bijzonders, ze zullen er zelf aan moeten wennen. Hooguit voor jezelf fijn om in de ochtend wat eerder op te staan zodat je alle tijd hebt de eerste paar keer :) en er rekening mee te houden dat ze er in het begin hè-le-maal af liggen in de avond, dus misschien niet te laat ophalen.
4 maanden geleden
Ons kleintje gaat nu 2,5 dag naar de opvang, vanaf 2 augustus 2 en vanaf oktober nog 1 dag. Voor de echte eerste opvang dag is ze 2 keer wezen wennen, 1x 2 uurtjes en 1x3 uurtjes. Ik denk dat ik als mama er meer aan moest wennen dan mn kleintje. Ik vond het heel moeilijk en werd een emotioneel wrak hahah. Wij hebben over het algemeen een hele makkelijke en tevreden babbt en ze doet het op de opvang ook heel goed, ze drinkt goed, ze slaapt (meestal) goed en thuis merk ik eigenlijk ook geen verschil na een dag opvang. Op de opvang houden ze de slaapjes, flesjes en andere dingen bij in een app dus gedurende de dag kun je meelezen met wat er gebeurd en ze sturen af en toe een foto. Ben blij dat ik op termijn zelf meer thuis kan zijn voor mn kleintje maar ik laat dr nu met een goed gevoel achter.
4 maanden geleden
Ze gaat 2 dagen mee met mij naar het werk (werk op een kvd) en ze zit op de groep tegenover mij. Af en toe loop ik even binnen om te vragen hoe het gaat. Heel erg fijn om haar toch nog zo dicht bij te hebben, maar toch ook wel ooit nog wennen als ik haar bijv hoor huilen tijdens het werken.
Wennen is bij ons een ochtendje geweest van 9 tot 11 uur