11 Reacties
2 jaar geleden
Je vergoeding hangt af van je verzekering, bij ons niet. Een behandeling kost ongeveer 100 euro per 45 min. Ik ken een goede in Bergschenhoek, maar niet echt t midden van het land. Verwacht geen wonderen. Het kan misschien ook zijn, zoals bij ons, dat je kindje een beetje obstipatie heeft.
Overigens kan die krampjes tot 3 a 4 maanden aanhouden, de piek zegt niet dat het daarna over is helaas 😅
2 jaar geleden
Reactie op kiroet30
Je vergoeding hangt af van je verzekering, bij ons niet. Een behandeling ko ...
Ik woon in Bergschenhoek. Welke osteopaat zou jij aanraden?
2 jaar geleden
Onze dochter is nu 11 weken al sinds ze 2 weken oud is begonnen de krampjes en heb destijds ook gedacht, moeten we niet afwachten. Wel orthiflor gestart bij 6 weken, wat wel de stoelgang verbeterde (minder persen zonder resultaat en elke 2 dagen een poepluier en niet elke 4 dagen), maar niet de krampjes verminderde. Maar omdat het niet verminderde toch maar afspraak bij een osteopaat gepland. Ik weet niet of het echt heeft geholpen en we hebben ook nog 1 afspraak staan, maar ze lijkt toch echt wat rustiger.. zeker overdag en in de avonden. De vroege ochtenden (na 4 uur) zijn nog wel onrustig, maar ze wordt niet meer krijsend van de pijn wakker. Dus ook dat is een vooruitgang. De osteopaat was erg fijn en lief voor onze dochter. Ze zit in Utrecht, mocht je interesse hebben. Vergoeding is er vanuit aanvullende verzekering en verschilt per verzekeraar en welk pakket je hebt. Zo krijgen wij 40 euro per behandeling vergoed, waardoor de behandeling ons nog 55 euro kostte.
2 jaar geleden
Reactie op LeonieAmmerlaan95
Ik woon in Bergschenhoek. Welke osteopaat zou jij aanraden?
https://www.osteopathievandenberg.nl/
Deze :) ook het ziekenhuis raadt deze man aan
2 jaar geleden
Een osteopaat kijkt naar alles, dus los van de krampjes kan het altijd nog! Hier bij ons eerste zoontje veel profijt van gehad en de afspraak voor ons 2e kindje staat voor volgende week, ook al hebben we bij deze baby weinig problemen.
We zijn niet aanvullend verzekerd dus betalen het consult volledig zelf. Was 2 jaar geleden 90 euro, toen 2 consulten gehad.
2 jaar geleden
Ik heb ook osteopathie geprobeerd met mijn zoontje van bijna 8 weken.. heb niet het idee dat het veel verlichting geeft. Enige wat bij ons helpt (als je BV geeft) is vaak aanleggen aan de borst. Werkt pijnstillend en kalmerend… heb begrepen dat dan de darmperistaltiek goed op gang blijft. Maar ieder kindje is uniek dus doe wat jouw moedergevoel zegt! Je wilt als mama alles doen aan die vervelende krampjes. ❤️
2 jaar geleden
Reactie op Babxx
Ah wat goed om te horen! Welke in Utrecht was dit?
Ze heet Anne Freriks: https://www.annefreriksosteopathie.nl