9 Reacties
4 maanden geleden
Doe wat je gevoel zegt. Die van mij is nu 13 weken en gaat pas begin september naar de opvang. Ik wil nog maximaal van hem genieten nu hij nog zo klein is. En vind het ook voor mijn dochters fijn dat ik de zomervakantie lekker thuis ben, om er ook voor hun te zijn. En een let op... als je 9 weken ouderschapsverlof binnen eerste levensjaar van je kind opneemt, krijg je 100 procent vergoedt van de belastingsdienst. Het zal misschien langer kunnen duren voordat hij straks gewend is bij de opvang. Maar mijn ervaring is, is dat het toch uiteindelijk goed komt
4 maanden geleden
Reactie op Liantje1989
Doe wat je gevoel zegt. Die van mij is nu 13 weken en gaat pas begin septe ...
Hi! 100% vergoed? Ligt dat aan je werkgever of is dit gewoon volgens de wet? Ik heb namelijk elke dinsdag opgenomen vanaf half augustus maar in mijn contract stond 70%. Anders ga ik daar even achteraan..
4 maanden geleden
Reactie op SA2021
Hi! 100% vergoed? Ligt dat aan je werkgever of is dit gewoon volgens de we ...
Even snel opgezocht...sorry!! Maar dat ligt aan je werkgever. Ik werk voor de overheid.
4 maanden geleden
100% is idd alleen in bepaalde CAO's.
Ik zou ook nog even goed kijken wat de consequenties zijn als je em nog langer thuis houdt van de opvang; bij ons mag je maar 2 weken schuiven in de startplek en anders is het weer onderaan de wachtlijst. Bovendien 1 maand moeten betalen als je het contract voor start opzegt.
Ik moest er bij de 1e ook nog echt niet aan denken, maar geen mogelijkheid tot langer thuisblijven en is helemaal goed gekomen, gaat al 2,5 jaar met veel plezier en hij heeft daar altijd beter geslapen dan thuis. Het hielp zelfs om thuis er ook wat meer ritme in te krijgen.
Verder qua genieten; hij is nog steeds de meeste uren bij jou!
4 maanden geleden
Ik vond het ook heel spannend met mijn eerste en mijn zoontje hing ook echt aan mij. Doet hij nog steeds overigens (inmiddels 19 maanden). Maar op de opvang ging het eigenlijk al snel heel goed. Hij heeft alleen de eerste keer even flink gehuild, maar na 5 minuutjes was dat over. Toen ik hem op kwam halen zat hij met de andere kindjes te spelen. Had niet eens door dat ik binnen kwam. Nu hebben we ontdekt dat als ik weg loop als hij speelt, hij niet eens doorheeft dat ik weg ben gegaan. Wij hebben wel het geluk nu dat we veel kunnen opvangen met het thuisfront.
Ma: ben ik thuis
Di: opvang
Woe: oma
Do: opa
Vrij: Papa thuis
Weekend is Papa ook altijd thuis, ik werk om het weekend.